|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för det Folke! Då provar jag med motorrumskontakten lite senare i veckan när jag skall serva den! Kommer man bara åt en del funktioner via OBD eller är det bara där man kommer åt vissa av dem - dvs. räcker det att använda motorrumskontakten för all datakommunikation eller måste man anvädna båda två beroende på vad man skall göra? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
OBD-II är en egen "standard" för miljörelaterad diagnos, drivlinan osv, att släcka motorlampan osv. Det finns många olika programvaror for OBD-II, en del riktigt avancerade och trevliga men Carsoft är inget OBD-II program. Fulldiagnos innebär som namnet säger koll av rubbet inkl drivlina osv. FP |
|
|
Jag orkar inte läsa allt, men gällande USB => RS-232 och Carsoft 6,5 eller PA-soft BMW scan 1.3.5 så verkar allt funka bra med adapter från Netonnet. Trotts att det står i PA-softs user guide att man INTE ska använda USB konverterare. Jag kör en HP / Compac nc6400. Mvh: Zoltan |
|
|
Tack för bra svar! Jag testar motorrumsuttaget först! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har nyare BMW motorrumsuttag? Jag kan inte hitta något på min X3a... är det ersatt helt av OBDII kontakten? //Stenback |
|
|
Nyare bilar har enbart OBD-kontakten i kupén, övergången skedde runt 00-01- FP |
|
|
Hej. Har nu köpt 6.5 carsoft,men den verkar inte vilja få kontakt med min 20 pins kontakt. Dioden för 20 pim lyser inte ens. Vad kan de vara för fel,nån vänlig själ sök kan tänkas hjälpa mig med va de kan vara för fel? Mvh Jonas |
|
|
Pin 20 i uttaget (TXD) är ingen indikering för matningsspänning, skall möjligtvis blinka just när data överförs, när man är inne i själva programmet och kör osv. Nästan alltid beror problemen på strul i installationen av program och crack eller med USB<->RS-232 omvandlare (om du inte kör direkt i COM-port på datorn). FP |
|
|
Ok, tack Folke. Får upp meddelandet comport 1 strul när ja kör igång diagnos, ska testa o installera om de o döpa om .exe filen som ja läste om nyss, se om de funkar bättre. |
|
|
Nån som vet hur man eventuellt kan ändra till com port1? Eller hur gjorde ni med adapter kabel till usb för att kunna få igång de? Säger hela tiden att de e fel com port. |
|
|
Nån som vet hur man eventuellt kan ändra till com port1 i en dator, hur man gör de i carsoft har ja redan kommit underfull med Eller hur gjorde ni med adapter kabel till usb för att kunna få igång de? Säger hela tiden att de e fel com port. |
|
|
Hej har köpt det fast strul med programet datorn säger att det är virus i skivan är det någon som har haft liknade problem med det ? |
|
|
Finns ju som sagt gamla bmw carsoft 6.5 o nyare bmw carsoft 7.3 Ultimate Home.. tankade hem båda till en polare..båda prg var med crack+patch... sist vi talades vid så funkade prg |
|
| Tar upp en gammal tråd istället för att starta en ny, ska alla 3st dioder+power lysa på interfacet när jag sätter i 20pin kontakten?jag får bara hela tiden error com1 port. Och hur ska man testa att datorn e frisk? hoppas på svar för snart tröttnat på bilen och längtar att få starta min gamla GS/E | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.