AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
38.971

W210 E55 AMG Vs BMW ?

Sida 3 av 4
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
E55 AMG

När du sätter på 19 tummare och om du förlorar mot M3 -M5 vilket du ska göra, så har du i alla fall något att skylla på :)

Mvh

9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
E55 AMG
M5 är helt orginal förutom avgassytstem från kelleners.
M3 (Kolfiberinsug, avgassystem från gruppe m och chip)

Det vore intressant å se vad din bil presterar ex 100-200 med hjälp av racelogic.
Gti-manen >> Hehe, ja precis, klart man måste skylla ifrån sig ;-) Nej men ärligt talat, hade det varit för 10 år sen hae jag nog brytt mig mera om jag blir ifrånkörd. Idag skulle jag bara tycka det var skoj om nån hade en snabbare bil än jag, för jag köpte ju inte min E55 för att vara snabbast till alla pris, utan för att det är en drömbil för mig som har allt jag letat efter i en bil. Att den sen är dugligt snabb är ju bara skoj :-)

Apropå 18" Vs 19" hjul, är det stor skillnad i verkligheten i from av att bilen kommer kännas trögare med större hjul och bredare däck,eller är det knappt märkbart?

Mvh

..............................
V8 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/NewRS.jpg
cado >> Ok,tack!

När ni testar t.ex 100-200 km/t, är det flygande start,eller är det att man lägger sig på 100 och sen ger på alternativt gör en kick-down som i min?

Vad har ni för tider på era bilar 100-200 ?

Mvh

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
M5 körde så nära det gick 100 jag tror det var vi 98km/h han gav fullt tidder som han fick är

100-150 4.2sec
100-200 10.95 sec

M3
100-150 4.2 sec
100-200 11.4 sec

Det där med flygande starter har inte så stor påverkan på en sugmotor, däremot på en turbo bil kan det skilja MYCKET där bla spool up inte finns med i tiden om man kör en flygande start.
Ja det där är riktigt fina tider, skulle gissa att min behöver 1 till 1-1/2 sek till vid samma test på båda två...

Mvh

E55 AMG: Nä ingen stressfläkt bara tung högerfot.:)
Din bil är självklart snabbare än min men det vore kul med en jämförelse i praktiken och inte bara i teorin. Hur många billängder eller långtradare skiljer det i acc 50-250 km/h osv.

Fast iofs det skulle kunna leda till kraftig förnedring och det är aldrig kul. Men om jag utgår ifrån "worst case scenario" du försvinner som en blixt och min bil exploderar så kanske det går att uthärda.:)
chicken:)
Hehe, nu tog jag åt mig ;-) Vart ska vi mötas??? Hahaha...

Gt
425
Gti-manen
Grabbar glöm inte kamera om ni skulle köra :)

E55 AMG: Jag ställer gärna upp oxå för ett rejs mot din Merca :)

Mvh

Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
100-200km/h på 12,7sek med min M5 3,8l. Mätutrustning Racelogic

///Micke
M5:an
Länk
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
//E55 AMG//
Jo det där med antispinn och antisladd. Det går inte att koppla ur antisladd, MEN om du har antispinn urkopplat och stämlar gasen från stillastående så kopplas inte antisladd in förrän du släpper gasen.
Vill man tex ta några varv i en rondell (och de vill man) så uppstår ett problem om man släpper gasen lite för då rätar bilen upp sig ögonblickligen, å dä ser inte bra ut (värmländska).

Men det har du väl redan provat eller??
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Å fy fan... "stämlar gasen" är inte värmländska utan en felstavning.

Mvh Mathias
Gti-manen >> Hehe, jag har för stor respekt för trimmade Saabar så jag får nog pisk om vi skulle köra ;-) Hade en 9000 AERO (1996) med 18T turbo,högre laddtryck på närmare 300 hk förrut, och den var duktigt snabb! Om den var snabbare än AMG'n ska jag låta var osagt, kanske typ 100-150 km/t, men definitivt inte från högre farter över 170 km/t och uppåt...
Men Saaben var som ett slagskepp i karrossen jämfört med AMG'n, i AMG'n kan man marscha på 200 km/t och det känns som 120 i min andrabil VW Passat...hehe...

tattern >> Aha, ja det har jag märkt faktiskt efter jag testade det när jag läste ditt första inlägg, och jag måste säga att det var faktiskt lite läskigt när antisladden gick i igen efter att jag släppte på gasen, blev ett oväntat kast...
Fast för mig kvittar det, håller inte på med rondellkörningssladdar längre,hahaha ;-)

Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
E55 AMG// Vadå håller inte på längre, du är ju för fan yngre än mej! Hahaha;-)

//Mathias
Gt
425
Gti-manen
E55 AMG

Hej !

Håller med dig som du skrev ovan,vid lägre farter har jag något att hämta men desto mer upp i fart vi åker så borde din bil ta mer och mer..

Men har du vägarna förbi så kan vi testa istället för spekulera..Hur man än vänder och vrider så är du vinnare he he..

Mvh

Gti-manen >>

Vilket MapTun steg har du,eller heter det bara individuell?

Jag träffas gärna och kör lite, och är beredd på det värsta,hahaha... Vart bor du?

Mvh

tattern >> Då mognade jag tidigare än dig *retas*,hahaha...

Gt
425
Gti-manen
E55 AMG

Steg 3+,men rättare sagt individuell program taget på just min bil i bänken..

Här kan du se vad som är gjort med bilen..

Länk

Jag bor i Hallstahammar,2 mil från V-ås inte så långt ifrån dig :)

Samma här Ha ha..

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.