AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
38.970

W210 E55 AMG Vs BMW ?

Sida 2 av 4
Just W210s "förträfflighet" som kvalitetsbil diskuteras friskt i den här tråden: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gemini__
Din bil ser mkt fin ut, speciellt inredninge. Var sugen på en E55 W210 tidigare, men tänkte om då tom grabbarna på mbsca.com avrådde från köp pga av den otroliga rostbenägenhet dessa vagnar har. Synd då de är otroligt fina på alla sätt annars.

Mvh:
Thomas
Gemini__ >> Ja dom är grymt fina! Men alltså angående rosten, pratar vi alltså typ Volvo 240 rostkänsliga,eller värre??? Om man sköter om bilen borde det väl inte vara nått större problem tyker man, eller är dom som kex,hehehe...
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
E55 AMG
Jag bor i Västerås så om du har vägarna förbi så kan vi även testa din bil med RaceLogic för att se vad du har för riktiga tider 0-200, 100-200 osv

Angående ett rejs så kan vi ordna det också men min har lite mera hk på hjulen än vad du har i motor så jag vet inte om det blir något riktigt motstånd :) men jag kanske får det lite tuffare än vad man tror, det är ändå kul att prova bara.
Gemini__
Tyvärr kommer rosten på många pedantskötta ex också, det är konstruktionsfel från fabrik tydligen. Vet av egen erfarenhet hur sena faceliftade W210:or börjar rosta trots extrem god behandling av dess ägare (vet en speciellt i min bekantskapskrets). Dessutom börjar de i vissa fall rosta ganska omgående efter att de varit inne för garantiåtgärd pga rosten (!). Gäller inte alla förstås, men många är det som råkar ut för det.

Hoppas du slipper rost iaf. Extremt välbyggda bilar annars som sagt, älskar verkligen Mercedes, skulle jag ha de rätta förutsättningarn för att köpa en ny bil i dagsläget skulle det inte bli en BMW om man säger så ;-) Gillar när allt känns gediget ihopsatt och andas kvalité, inom detta ämnesområde har inte BMW toppnotering om du frågar mig.

//Thomas
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
E55 AMG
Aaa, vad fel det blev,hahaha... jag trodde att det var du som hade B10 Alpinan, men nu ser jag ju att du har en M5 E39,hahaha... var ju "BoMoW" som ägde en B10 Alpina :-P

Ja, mot din 5:a så har jag nog inte mycket att sätta emot,hehehe...men ett test med din RaceLogic vore ju faktiskt ganska skoj, speciellt när man som jag INTE sticker ut hakan och säger att "nu djävlar",hehehe...

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
E55 AMG

Både jag och monster femma bor i västerås då är vi inte så långt ifrån varandra så till sommarn kan vi prova mot varandra i en motor vägs rejs det vore jätte kul och köra mot varandra lite snacka lite skit å ta en fika tillsamans ;)
Gemini__ >> Nu har jag ju inte ägt några extrema BMW utan bara provkört, men av dom jag ägt och provkört så måste jag säga att denna E55 andas högre kvalité än dom BMW jag ägt och kört. Just att det inte är nått knirr och knorr trots att det ju faktiskt är frågan om en ganska styv kaross som E55:an har. Men som sagt, det finns kanske i likvärdiga BMW oxå, det hoppas jag iaf :-)

Mvh
cado >> Vad skoj! Jag ser fram emot att bli förnedrad,hahahaha... :-P Men till sommaren har jag fått på mina 19" are, så dom kommer AMG'n gå ännu trögare,hahaha... ;-)

Fika låter skoj, säg bara till när så kommer jag :-)

Mvh Mange
Gemini__
Haha, ja det får vi hoppas. Någon BMW borde väl kunna matcha din pärla, eller =)

Jo, jag var sugen på en E60 AMG w210 kommer jag ihåg nu. Så jäkla snygg och härlig motor dessutom, vårda din bil ömt så har du en fin bil ett bra tag framöver.
Gemini__
Denna motor är det i E60:n¨(0-100km/h 5.6 s för W210) Länk

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
E55 AMG
inga problem vi ska testa din bil med racelogic, när det blir finare väder så kommer jag och cado förbi uppsala och så kan vi testa där nånstans mot sthlm (finns fina sträckor där).

blir väl race fram till uppsala mellan mig och cado :)
Monster Femma >> Nice!!

Vad har ni gjort med era Bimmers då? Så jag vet hur många servetter jag ska ta med mig efter förnedringen??? Hahaha...

Bor i Bålsta just nu, men det är temporärt... Bor egentligen i Sthlm... Får se hur länge jag är kvar här :-)
E55 AMG: Rostskyddsmetoder i Vinsta Länk ska tydligen vara bra såvitt jag vet. Jag ställer gärna upp på ett race om du vill mäta dina krafter mot en supersnabb 540:)
henke lexus >> Tack för länken! Hehe, vad har du gjort med din 540 då? Kompressor eller?,haha :-)
Gemini__ >> E60 AMG, riktigt fin! Det måste väl vara väldigt ovanlig eller?

Känner jag mig själv rätt så kommer det sitta en sån här i min E55 inom nått år :-P Inte för att jag tycker det behövs just nu, men ni vet ju hur det brukar sluta med "mycket vill ha mer" ;-)

E55 Kompressor >> Länk

V8 AMG www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/NewRS.jpg
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Hej Mange

Åkte E55 -01 före M5:an och tycker faktiskt att den var fruktansvärt rolig. Just det där att det är bara och trampa så skjuter den iväg, M5:an kräver ju mycket mer arbete för att vara lika kul.
Inget snack om saken M5:an är ju i alla lägen snabbare, men på nåt vis kändes inte mercan lika tung. Det enda tråkiga med mercan är ju antisladdsystemet som alltid går in när man släpper gasen, det kan ställa till mycket förtret.

Lycka till med en MYCKET trevlig bil, Mvh Mathias
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
går det inte att koppla ur antisladdsystemet?
tattern>> Aha, skoj att du har ägt en 01 E55 som jag gör nu och att du är nöjd med din M5,förmodar jag? :-)

Hur menar du med att antisladdsystemet alltid går i? Även om man trycker på "off" knappen? Är det nån säkerhetsåtgärd eller, för annars tycker man ju att "off" ska betyda just "off" ??

Mvh

..............................
V8 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/NewRS.jpg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.