|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vad tycker ni om bytet (bytesaffär) Från min 523a till en 740, vettigt byte eller byter jag bort en bil som är värd både mer och är lättare att sälja ..? Länk Länk |
|
Såg ju riktigt fin ut i inredningen, och baren var trevlig på sitt vis. Men i övrigt verkade det vara en riktig snik vad gäller utrustning. Ingen navi, manuell AC, och gott om ledig plats för knappar längst ned. Dessutom standardskinn och inte det finare nappa. Är du säker på att det är en riktig Individual? De ska väl ha en dekal i motorrummet som säger detta, och kanske instegslister med Individual på? Man stöter ofta på att folk kallar det för Individual utan att det egentligen är det. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Som sagt, baren var cool men med den färgen på inredningen finns möjligheten att du tröttnar!?! Tveksamt om den är värd 79k, det är nog ett byte rakt av utan avans. Sen har det varit avställd i snart ett halvår, är det nå mackel? Nog med gnäll. den ser riktigt fin ut! Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vad för utrustning är det som saknas? Att det är manuell ac kanske är en fördel så slipper man ju problemet med den displayen iaf.. Det individuala på bilen måste vara det konstiga färgvalet på klädseln, dörrsidorna och bottenmattan. Även baren är väl lite speciell? Brukar väl bara finnas i highline? Beträffande priset så är ju 79 på tok för högt, vilket säljaren också är medveten om. Rekomenderat privatmarknadspris ligger på 45-52000:- Rek pris på min ligger på 52-59000:- Till en början utgår vi från byte rakt av. |
![]() 1.360 Bruksbil
Att den varit avställd är enligt säljaren själv att han har en anna bil på vintern. Det ser jag som en fördel, dessutom har han ägt den i 5 år och verkar seriös och kunnig. Sen är den ju inte ungdomskörd heller. Men visst avställning kan ju också bero på att bilen är problematisk.. Ska iväg och kolla nu så får vi se :) |
|
Utrustning som verkar fattas. Elektrisk ställbar ratt Eluppvärmd ratt Navigator Automatisk luftkonditionering (ACC) PDC-dämpare. Antispinn/stabilisering Massagestolar Elektrisk solgardin bak Professional radio med DSP Röststyrning Nappaskinn Kanske den inte har.... Dubbelglas? Eluppvärmda säten bak? fällbara bord i baksätet? solgardiner i sidorutor bak? Automatiskt avbländbara backspeglar? Det känns inte helt rätt att säljaren påstår att det är massor med utrustning samtidigt som en bild visar en nästan helt naken mittkonsoll med nästan inga knappar i nederkant m.m. Men han kanske helt enkelt inte vet vad "massor av utrustning" och E38 är....? Men själva skicket verkar ju väldigt fint på bilderna i alla fall. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Skön bild med whiskeyflaskan där:) | |
| Verkar vara ett vettigt byte. Beträffande baren så brukar jag ha min whiskyflaska i handskfacket ;-) | |
| Jämt byte, då är det väl inget att tveka på.... | |
![]() 1.360 Bruksbil
Kollade på bilen idag, den var fin för att vara så gammal utan tvekan. Men den känns ändå gammal inte alls som den 99a jag kollat på innan. Ska ev kolla på en 96a också, är ju nya motorn och lådan i den så den bör ju kännas lite modernare. 99an jag körde var bra mycket rappare och svarade på ett helt annat sätt på gasen. 95an kändes mer som en gammal V8 som svarar ordentligt först då man trampar gasen i botten och kör som en vilde.. Kan vanosen göra såpass stor skillnad? Eller är det att 4,4an har bättre vrid och inte så tungdriven låda? Det jag saknade på bilen var antisladden och parkeringssensorerna är väl ganska vesäntliga den dag man vill sälja vidare...Det andra som saknades är ju mestadeln onädiga lyxprylar, jag menar hur dålig blir bilen igentligen utan TV hehe Funderar på att behålla min E39 den är ändå modernare och roligare att köra. Riktigt svårt val ska iallafall se hur 4,4an från 96-98 är. Är de som en 95a att köra så står jag nog över. kanske blir en S80 T6 ist ;) |
|
fagersten. _________________________ Kan vanosen göra såpass stor skillnad? Eller är det att 4,4an har bättre vrid ________________________________________ Eller hit eller dit.....? Vanosen gör ju så att de kammar som ger bra fyllnadsgrad i cylindrarna på högre varvtal, kan vridas/justeras så de funkar bra/bättre även på lägre varvtal som mellanregistret. Detta gör ju givet att motorn då kan prodcera mer vridmoment på lägre varvtal än utan Vanos. Mer vridmoment X varvtalet det utvecklas på = mer effekt på samma varvtal. Så, om Vanosen ger mer vridmoment på lågre varvtal, så innebär det att motorn tack vare Vanos utvecklar mer effekt på samma varvtal. Mer effekt betyder högre effektkurva, vilket betyder bättre prestanda. Ang. utrustningen. Det är ju högst personliga åsikter givetvis. Men en lyxbil är ingen lyxbil utan rejält med just lyxutrustning. Så, för mig är t ex. en hur fin som helst E38 728 iL sniiik, ingen lyxbil utan bara en stor rymlig bra bil. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Säljer jag bilen kommer jag köra min andra över sommaren och ta god tid på mig att hitta en vettig bil, risken är nog stor att en S80 T6 i längden kan klå Bmw på fingrarna. Har ju kontakter inom volvovärlden också. alltid kul med en vässad T6a ;) Men det jag ser som en fördel är rosten, volvo rostar ju bara om de missköts något kolosalt.. |
Gemini__ |
Volvo i all ära, men fyrstegad automat i en s.k. prestigemodell från Volvo klingar inte gott i mina öron. ;-) |
|
Dubbla turbo-agg hjälper till att locka :) Beträffande rostande volvo, 850 t ex verkar ju rosta en hel del.. |
|
Gemini__ |
850 är mycket motståndskraftiga mot rost. Det är min erfarenhet. Visst bakluckan på herrgårdsvagnen är en svag punkt, men annars är det en mycket gedigen konstrution rent korrosionsmässigt. Ang. dubbla turboaggr, ja det är ju skoj men man tycker effekten kunde vara ngt högre än vad den är. Men det är rätt komfortabla vagnar iaf. |
|
Det svänger häftigt i bilbytartankarna från E32 till E38 till S-klasse till Volvo S80! Varför inte en A8/S8? Länk Personligen så tycker jag att Volvo inte har så mycket att komma med i detaljkvalité, morsans bil känns riktigt plastig nästan lika tveksam som farsans vitara. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo är en av världens bästa bilar vad gäller rostskydd. Visst en 850 rostar men jämför en 850 senaste modellen från 97 med en Bmw från 97. Volvon kanske har något smått efter 25000mil Bmw kan ha det efter bara några tusen mil. Angånende bilbytse svängarna. E32 är ute ur bilden. Ang 500E så fick jag bara ett bytesförslag, och det är en grym bil som håller värdet bra. E38 Känslan säger köp en fin fin med 4,4L maskinen visst kostsam kan den vara men en mer underbarare bil är svårt att hitta. S80 T6 Hjärnan säger, bättre köp än Bmw, billigare att äga, ingen rost, inga speciella problem, vissa har haft lite problem med tiptronicen men det är ju vanligare med fel på Bmw med låda. Du får en mycket modernare bil och ca 5 år nyare för samma pris, garanterat miltal runt 15000 utan problem, svensksåld, inga vibrations problem. Audi A8/S8. Har aldrig gillat Audi, men visst det kan vara ett vettigt alternativ. Håller absolut med om att kvalitskänslan är sämre på en S80. Men det är lättare att hitta en välvårdad och seriös svensksåld s80 som en ordentlig herre åkt runt i och säljer nu efter snart tio år för att skaffa sig en ny S80 V8 och då slår man till ;) Jaja vi får se, säljer jag bilen så ska jag nog åka riktig bil över sommaren ist och leta i lugn och ro :) |
![]() 1.360 Bruksbil
Kanske en Jeep Cherokee 5,9L med rejäla bågar runt om då slipper jag vara rädd för att få p-skador ;) Ganska häftigt med en Jeep som gör 0-100km/h på 7 sekunder hehe |
|
Volvo S80 T6 är löjligt billiga, men det är ingen slump. Extremt svårsålda och kända som krångelbilar av volvo-folk, speciellt vxl-lådorna är svaga, och dyra att laga. Men ngt mer prisvärt är svårt att hitta tex. Länk eller Länk Länk BMW CS #5139 |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Själv har jag haft många volvo, dock aldrig S80. Har aldrig hört att de är så problematiska. Lådorna vet jag om men i övrigt så har jag inte hört nåt. Vet du nåt mera känt fel på dem? Att de är svårsålda är väl precis som med en E38 stor och oekonomisk bil som dessutom är en "opraktisk" sedan ... sen så älskar ju vidriga småbilar nu för tiden :( |
|
Åk taxi Nille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.