|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Hmm m70 är nästa inget att hänga på julgranen typ??? |
|
|
Tja igen nu börjar projektet med min BMW ta form: Jag är klar med kaross och chassi. Har renoverat botten bocket på motorn bytt vevlager, kolvringar och nedre packnings kit. Nu är det dags med toppen, insug, chippning, tändkablar väntar på grejerna fr USA första sendningen kom idag 3 kvar. Med kompressorn vill jag vänta till senare tillfälle måste ev bygga om fronten helt till vipp front för att få plats med den och dom nya grenrören som jag fick hem föra veckan. Men men här skickar jag lite bilder på bilen.... Länk Länk Länk Länk |
|
|
Gärna bild på grenrören också!!!! /Mats J |
|
|
Länk |
|
|
man kan köpa såna från racingpowerplant.com mailen är info.racingpowerplant.com enligt säljaren av headers som jag köpte av... |
|
|
Dom ser SVINDYRA ut! Men helläckra! Vad är de små påsvetsade rören till för? Dom som sticker uppåt. Vet du om originalgrenrören anses väldigt strypande för motorn? Typ vilken effektökning skulle man få med dessa grenrör? /Mats J |
|
|
Kollade lite på hemsidan du länkade till, dom hade ju lite trimalternativ, bla annat 4ventiltoppar, men det är ju rätt dyrt: Current ongoing project: OPTION F 610 hp / 480 lbs/ft - smooth idle will meet tailpipe emissions / 7800 rpm redline This engine is a 6 liter bottom end build, with custom 4 valve per cylinder, heads. Their design is based on the E46 M3 engine cylinder head - (S54 designation). More detailed information is available for serious inquires. Complete engine $ 83,000.00 /Mats J |
|
|
på en v8 ligger det på ca 40hp++ sen på en V12 ??? kanske runt 35-50hp högst det beror på övriga avgassystem jag tänker köra med dubbla rör öppen raecekate fr jänkare mycket billigare än vad dom svindyra experterna rek. bromsar och bromsskivor blir det ochså fr jänkare växel lådan har jag fixat det blev en skottsäker gm 400 låda med sprängkåpa adapter det landade på 25000kr på ebay plus tull och frakt. Jag håller på kolla på bakaxel har inte hittat något vettigt än ??? Funderat på Corvette blir så himmla mycket svetsjobb sammtidigt får man ner vikten på bilen. Bygga om bakaxeln från orginal kostar skjortan medans GM bara en fjärde del och bättre lättare.. Jag har fuderat lite på att slänga iväg dubbelglas, dörrana , motorhyv, baklucka byta mot plast då spar jag en heldel vikt kanske skära loss b stolpe flytta den 30cm bakåt göra bilen till två dörras sen lägger på en läcker bodykit. Eletroniken kommer jag att riva ut engång för alla, har bara styrboxarna kvar. Chassit är ett problem mindre jag har bytt flesta dubbelplåten mot alminium sparat ca 30kg målet att få ner bilen till 1450-1500 kg så att blir en rolig bil att köra. Jag är ganska less på allt jäkla strul med eletroniken på bilen så bestämmde jag mej att bygga om den den här projekten kommer nog att ta en hel del tid. Med många frågor och råd och bilder, jag vill bygga en läcker kärra. Skrota iden att ha en BMW 750 den kommer att heta BMW 752 2+2 sitsig kompressor etanol. |
|
|
Du har då skaffat dig jobb! Jag har sett en photoshop bild på tvådörrars 750 någonstans, hittar jag den postar jag en länk! Vad är svagt på BMW bakaxeln, är det klumpen eller drivaxlarna? En Ford 9" är väl inte så passande i denna bilen, bör väl vara delad för att passa in i stilen. Finns det glasfiberdelar att köpa eller måste man börja plasta själv? eller går det tex att lägga ett lager kolfiber prepreg direkt på motorhuven och låta det härda där så man får en huv utan att behöva göra en plugg? Det verkar åtminstone som att du kommer ha en hel del originaldelar som du kan sälja, men det kommer ju inte räcka till att ens betala grenrören... /Mats J |
|
|
Hej igen jag har hittat min bodykit efter en längre tid letande som jag skrev tidigare ville jag ha en wide odykit som bara passade E32 men men de är ju bara historia.. Nästa månad ska jag börja riva 750 sälja dörrana skärmana eletronik grejer. jag har bestämt mej att göra 750 till tvådörras det ska inte bli något problem tror jag hmmmm. det blir att korta taket ändra på stolparna den bakre mer lut sen byta alla glas mot plexiglas. Dörrar, skärmar, baklucka, huv kommer vara av plast. Motorn kommer jag plassera mer bakåt pga kompressorn och omfördela vikten ger bättre åk känsla och att man kan hantera bilen bätre på barna???? ;) jag ska ge er länken på bodykitet... Länk Länk den ligger på 25000kr med frakt tull och moms tillkommer.. |
|
|
jag skrev tidigare ville jag ha en wide odykit som bara passade E32 jag menar e34 |
|
|
OJOJOJ! Hade inte du småbarn? Min erfarenhet är att dom tar en massa tid... /Mats J |
|
| Jo jag måste ha lite teraphi också nere i garaget och verkstan. någon dag i veckan. Jo finns det några bra böcker eller program angående BMW e32 750 jag tänkte på motorn tänkte kanske börja riva dej snart.... Jag har ett program TIS och ETK, WSM. TIS är inte så bra. Jag skulle behöva en komplett verkstads handbok på min BMW vore guld om man fick tag köpa en sån. Jag har kollat på nätet hittar inget...... | |
|
Det är väl Bentley publishers som gett ut komplett manual för E32, men jag har bara en scannad kopia på CD och har inte hunnit kolla om den är bra. Man kan ju hitta rätt mycket info på nätet. Titta här tillexempel: Länk Jag hittade även ett dokument från en tjurig gubbe som verkar tycka att M70 inte går att trimma: Länk Men jag är lite skeptisk till vad han skriver. /Mats J |
|
|
Putte, du letade ju bodykit: Länk fanns i denna länken: Länk vittonade baklysen på ljusgrå bil verkade ok... /Mats J |
|
|
Reparationshandboken från bentley är inte i närheten av att vara något som ens påminner om komplett verkstadshandbok. Det är mera en "kom-i-gång" bok med en del halvavancerade reparationer , de innehåller lite småfel och rättningar finns/fanns på ett/flera A4 ark som medföljer boken samt ytterliggare på deras hemsida. Mest värdefullt är kopplingscheman tycker jag , och kombinerar man boken med TIS , ETK samt sunt förnuft kommer man väldigt långt. |
|
|
Här hittade jag lite om M70 arbete. Länk /Mats J |
|
| Tack | |
|
Inköps listan BMW 850 Bakparti köpt på Ebay.de för 2000kr BMW 850 Dörrar samt mittstolpe köpt Ebay.de för 6000kr BMW 850 Sparklåda BMW Sweden svindyrt... Är på gånga att köpa nya toppar, boxar, tak, LMM, m,m, punktsvets och inredning. |
|
|
Här var annars en variant på 7 serie coupe. En 635 med front och bakdel från E32! Länk /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.