AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
37.217

Projekt 750iA-91

Sida 1 av 5
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Jag har dragit igång med att renovera min ny inköpta skrot hög en st BMW 750iA-91.

Min lilla checklista som skall göras.

Renovera kaross inprogres: byte dörrar och fram skärm inom kort övrig rost åtgärdat samt hela bakpartiet renoverat.

renovera drivlina: Lite problem jag har en prochager kompressor från min corvette behöver lite vägledning att fixa detta. Porta topparna skall göras efter motor renovering vissa saker är problem att hitta är heders, samt 3,5 el 4 tum avgas system med dubbla katar hmmm.

renovera chassi: Beställt alla busslingar och leder samt komplett fjädringssats, hjullager, förstärkning eler stabilitering är på G.

Bodykit: svårt att hitta skulle gärna vilja ha nästan samma som e34 har länk Länk

Prestanda
Vete fan huvudsaken att man häner med en nya M5 hehe..

Gemini__
Kul, detta måste jag följa. Glöm inte att ta med kameran ut i garaget =)
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
självklart

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det kan vara ide att byta bakaxelutväxling fr att få den lite rappare. Har du tänkt på att lätta den eller skall allt finnas kvar i bilen? Det finns ju ändå endel saker man kan plocka ur om det skall bli en racer. Jag har lite sådana funderingar för en av mina bilar, AC, elhissar och mycket av värmepaketet kan tas bort och lättare säten mm.
Headers har jag aldrig hört talas om till 750, man får väl bygga egna om man vill ha, men jag tror originalgrenrören funkar rätt bra. Fortsätt med kattar med bra flöde och grovt system så blir det nog bra :)
Kompressormatning låter trevligt, tricket är väl att kunna gömma den så den inte stör för mycket på bilprovningen... Men den är ju lättare att gömma än en dubbelturboinstallation...
Lustgas i lagom mängd kan ju hjälpa till om man skall jaga M5, det är ju relativt billigt trim att installera.

Jag antar att du köpt kompisens svarta 750 med sportskinninredning från Frösön?

/Mats J
manneman
Det borde ju inte vara omöjligt att justera 5 serie kitet så att det passar 7an det enda kitet jag hittat till 7an är detta Länk

BMW ALPINA B12 5,0 Länk
hm..."förbjudet" att styla en 7:a sa många till mej här på forumet en gång......tycker en 7:a är snygg i orginalskick,kanske en lagom sänkning & snygga/feta fälgar...får du dessutom dit allt du vill på motorn så vore det en härlig "killer" i orginalstuk...men smaken är som ?????..:)
mvh
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Groteskt fult bodykit. Blir för fläskigt. Fungerar mest i USA skulle jag tänka mig.

Lycka till, men håll helst bilens yttre original. =)
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Ska du endå riva fjäderbenen så kolla fjäderbenslagerna samtidigt. Brukar ta rätt mycket stryk på stora tunga bmw's.

Det enda bodykit som passar på E32 är Ac Schnitzers. Men enormt svårt att få tag på. Länk
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
hur lägger man in bilder
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Innan jag började fixa rosten på bak partiet

Länk
Länk

Hur det ser ut nu mycket svets jobb spakel slipning sen om lackning

Länk
Länk

Imorgon kommer det bilder på fram partiet
Nästa vecka är det bilder på bilen jag har bytt ut dörrar motorhuv m.m börjar bilen få lite form från att vara en rostburk till en skönhet

pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Länk
Länk
Länk
Länk
lite bilder innan pimp my ride...

pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Mats J
Jag köpte bilen av din komips Torbjörn.....

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Bra jobbat på bakpartiet!
Visa användare
40
BMWBob
Äger tysk bil, japansk mc, svensk kajak, italiensk cykel.
Imponerad av din skicklighet! Du kan bygga dig en j-vligt fin bil.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ser väldigt bra ut!

/Mats J
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Tack!!!

Jag försöker hitta extraktor hittar inga endast till 3 serie eller 5 serie men inte 7 serie avgassystemet får släktens ofrivilligare rörmokare fixa hehe..

pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Det kan vara ide att byta bakaxelutväxling fr att få den lite rappare. Mats J är det inte bättre att byta turbinen i lådan istället finns sånna som är lättare sen är den på 2400rpm är det inte bättre????

Jag tycker att bakrutespoilern funkar, är lite sugen själv....

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Högre stallspeed på turbinen tror jag kan bli lite tröttsamt i längden. Speciellt om man kör i stan med en massa kökörning. Dessutom komer man aldrig känna det fina vridet på låga varv som motorn har. Skall du enbart rejsa rakt framåt spelar det kanske inte så stor roll.
Läs denna tråden:
Länk

/Mats J
la
3
lator
750 iA -91
2000 -70
Kul att se att det händer positiva saker med "gamla bettan". Ännu roligare om jag kunde se att du hade fullgjort dina förpliktelser gentemot mig som säljare, eller gick allt åt hos lackeraren??

/// Torbjörn, Frösön.

Lator
alain
Det är stark av dig att renovera den, Ifall att du behöver finna delar, finns min före detta 750 92a på skrott i Partille.

Hoppas att du inte kommer att göra konst av den när den blir klart hehe!

MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.