AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
37.213

Projekt 750iA-91

Sida 3 av 5
ser jag fel eller är det en e32 den svarta bmw...med e38 front??
mvh
Jag tror det, samma kommentar som din finns bland inläggen på YouTube.
ok....ser ju ut att sitta något sådär i allafall....mvh
nu har jag tittat & tittat på filmklippet med den svarta bmwn...visst är det en e32 med e38 front...men en sak till undrar jag..vad är det för e32?...en 750?...den är väl manuell?...men lyssnar man när han kör,tycker jag det hörs som den vore automat??...men när man ser han inne i bilen så ser man en gång att det är manuell låda????...
Visa användare
40
BMWBob
Äger tysk bil, japansk mc, svensk kajak, italiensk cykel.
Infinity_74: BMW e32 750 har automatlåda - i standardutförande, bör tilläggas.
jo,det va det jag mena...att om det är en 750 med manuell låda så är det väl ovanligt eller ombyggt?.....hur som helst,bilen är inte vacker men med tanke på vart det är så är det säkert mkt tid,pengar & kärlek nedlagt på den e32 an....lite små häftigt med e38 fronten tycker jag.mvh
E-
51
E-Bagge
530ia Touring -01 ,530d Touring -11
Ush , E32 är just e32 och inte e38. Var tid har sin charm och
stil. Klarar mig aldelles utmärkt utan hybrider och
"faceliftar" som kan liknas med frankensteins monster.
Nej blandraser är ingenting för mig.
manneman
Som tidigare påpekats angående t.ex filmen transporter med Jason Statham i huvudrollen så sägs det i filmen att han kör en e 38 735i vilket han egentligen inte gör.
Det är en 750 med manuell låda vilket nämns i "directors commentaries", specialbeställd för filmen.
Vad jag vill komma till är att det inte är omöjligt att det kan var en manuell låda.

Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
vilka m3 toppar kan man köra?
kan man använda 525 24ventil toppar?
repmanual finns den att ladda ner?
elschema?
Fundering att byta låda mot manuel är det 850 låda som gäller?

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Manuell låda gör den väl direkt obesiktningsbar, men annars är det väl 850 låda det brukar pratas om. Jag har även läst om någon som grejat med Mustangkoppling, men då kan man lika gärna sätta på en jänkelåda också.
Vad gäller toppar tror jag det är större chans att få bra svar på trimningsforumet, eller sök där, det kan redan ha varit uppe.
Lite inspiration:
Länk
Vad döljer sig här om inte IC???
Länk
sidovy
Länk

Länk
kontoret:
Länk
Spec på bilen, den har Vortec kompressor...
Länk

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Lite mer om manuell låda:
En kille som hållit på med det men jag tror inte han blev klar:
Länk
svänghjul:
Länk
lite bin filer till insprutningen
Länk
850CSi låda:
Länk

En som satt manuell på E38 och även snyggat till insugningsrören invåndigt och påstår att det gjort 40 hästar...
Och även borrat upp spjällhusen:
Länk
Länk
Länk

/Mats J
summitracing dot com

Här kan man köpa slitdelar billigt, funkar super....
en "dum" fråga bara...denna 750 projekt...ska den besiktas?..om inte,varför inte "slänga" dit en corvette motor som en länk tidigare var länkad till?...skulle den gå att bes i sverige?..om inte,varför inte?
mvh
sorry...såg nu att det va en egen tråd om corvette motor i en e32..postad av mats J...
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Lite bilder på bilen nu ihopsatt.
Länk
Länk
Länk
Länk
Nu kommer jag gå lite djupare in på chassit bya alla busslingar, dämpare, kortare fjädrar, byta utvexling på klumpen till 3.91, lägga på ett nytt lager rostskydd på under redet. Senare i sommaren kommer jag börja med motorn och förstärka lådan.
Fler bilder kommer snart.....

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Några timmars jobb...
Jag tycker du gör helt rätt i att behålla automaten. Då är det lättare att hålla den besiktigad och körklar. Ett alternativ vad gäller motorn kan vara att skaffa en extra motor att jobba med som du kan hinka i när den är klar. Dom går ju att få rätt billigt, åtminstone om man köper den med en bil runtom den. Det är ju roligare att kunna köra med bilen undertiden man gör ett jobb som tar lång tid.

/Mats J
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Jag har en fråga vilka toppa kan jag köra förutom orginal topparna. Funderat på 24 venilare funkar det jag har en M70 motor. funderat att dra gång med motorenoveringen nu.. Jo går det att konvetera om M70 till M73 ???
Mvg//Putte68

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ett par trådar att läsa:
M70 med M50 toppar:
Länk
skillnad M70 M73:
Länk

Hoppas det hjälper lite

/Mats J
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
DSå är det bättre att strunta i topparna plus att konvetera om motorn till m73. Gör istället en renovering porta insuget, topparna sätter in kompresson, sen fixar slutväxeln och förstärker lådan eller byter lådan mot en GM låda med adapter som är skottsäkra...

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det kommer väl spara en del tid! Kanske måste man kolla så vevhusventilationen funkar bra då man överladdar, det kan ju bli lite högre tryck i vevhuset. M70 verkar vara lite dåliga där.
/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.