AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
37.221

Projekt 750iA-91

Sida 2 av 5
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jahaja!...vad menar "lator"(Torbjörn) med sitt inlägg?

Verkar lite skumt nu...eller vad händer här?

Mvh Janne.

alain
Oj! det verkar som man får smaka på kakan men inte äta upp den eller?

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Månde en power-såpa kommer smygande... =0

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Han skulle väl betala transporten från Östersund också.

Mats J
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Häla till Torbjörn att nästa hela passagerar sidan golv är fuktskadad större delen är sönder rostad.
Även dörrar och framskärmar.
Han gjorde en god affär på en rosthög.
Räknad kostnad rep på chassit är ca 10000kr enbart svetsjobb sen är det motorrenovering 8000kr bakaxel ca 3000kr, AC, fram och bakstötdemparna, fiffel på hur många mil bilen har gått och mer fel än vad han sa det var. Då Undrar jag vem lurar vem.
Jag själv skulle ochså köra ner bilen utan problem för att käna 11500kr på en rosthög.
Visst jag kommer att slut föra att renovera bilen, men nu är det lite ekonomi problem pga att förtaget jag jobbade hos har gått i konkurs inga pengar har kan inte ge nu.
Men jag har pratat men Torbjörn för 2 veckor sen att han ska få pengar av mej när jag får min akassa han ska ha 1500kr av mej jag har inte glömt honom tror ni att jag är så jävla dum att jag inte skulle betala honom MATS J m. Det är ingen ide att hålla på att tjafsa pressa torbjör så får ni veta sanningen istället. Han vet min läge just nu..

SEN EN SAK TILL INGA PERSON ANGREPP FÖR ÄN NÄR NI VET SANNINGEN DÅ UNDRAR JAG VEM LURAR VEM..

pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Jag lackade bilen själv TORBJÖRN jag har jobbat som bil lackare 10år sorry.. Jag skulle aldrig leja bort medans jag kan göra själv..

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Beundrar din ork ,skulle själv aldrig orka fixa en så rutten 7a.
Själv så fick jag rysningar när jag upptäckte en rostprick på takluckan på min 740 förra veckan.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
"lator"(Torbjörn) och jag pratade igår kväll vi missförstod varndra ganska kraftigt allt skit om bilen tar jag tillbaka. Jag fick bara veta vad han visste om BMW. Den ekonomoska biten missförstod han jag var inte förtydlig till honom. Vi har bestämmt att sätta streck på det hela. Jag vill be "lator"(Torbjörn) och Mats J personligen om ursäkt. Lator kommer nog svara inom kort bekräfta detta. Hela situationen har varit lite pinsamt för oss båda.
Mvh/Putte68

pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Jag har börjat med renoveringen av chassigolv bilder kommer inom kort... dörrar, huv är på väg inredningen är åtgärdad bara små detaljer lite eletronik fix med AC , och byte av verd, kappar, färddatornpanel till engelska, träpanel skall bytas mot svartvalnöt betsat själv sen klarlackat, hedders är på tillverkning, stort problem med att lösa Kompresson få plats med den ska nog lösas. Jo passar M3 toppar 4ventilare bara en fundering org topparna är helt kassa att porta? Insuget håller jag på att porta lite fin lir bara måste hitta en lösning att fixa större runners....

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Bra att allt löst sig!
Bättre att lägga energi på renoveringen!
Vad gäller toppar så såg jag ett bygge på Elmia för några år sedan där dom tryckt på fyrventilstoppar på en M70, det borde finnas någon tråd om det på trimforumet.
Är man riktigt brutal kan man väl sätta kompressorn i linje med vevaxeln som dom gjorde på 30-talet, så den sticker ut framåt från motorn! Men då kanske den sticker ut genom grillen. Men går detta skulle man kanske kunna gömma den så det inte blir för mycket problem på besiktningen....
Annars kanske man kan sätta den där generatorn sitter men då måste man ju hitta ny plats för den...

/Mats J
la
3
lator
750 iA -91
2000 -70
Hoppas att du får till bilen som du vill ha den. Jag håller med dem som beundrar dig för att orka fixa en så pass risig bil hela vägen till "pärla". Våra ekonomiska förehavanden löser sig säkert inom kort, är ju bara en droppe i havet jämfört med vad som måste plöjas ner i objektet. Fick du corvetten såld? Isåfall är det bara att ge järnet!!

Lator
Länk
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Hej alle hop förlåt med min lilla uppe håll pga att jag har blivit pappa men bilen går framåt. Jag lägger ut lite bilder på den sen kommer nya nästa vecka när all plåt jobb är klart och bilen färdig lackad.....
//Putte68

Länk
Stort rosthål i passagera golvet plus sparklådan måste fixa.

Länk
Börja tömma bilen för svets jobb.

Länk
Länk

Länk
Nu har jag pallat upp bilen så att jag kommer även kunna svetsa underfrån. Golvet är byggd på 2 st plåtar en övre och en undre.

Länk
Här är det första svets jobbet fixade golvet sen sparklådan. började först med punkt svets kunna få bitarna på plats.

Länk
Här fixar jag även sparklådan samt tog bort festen som skit fastnar som leder till rost.
Länk

Länk
lite plåt verktyg

Länk
förstadelen av golvet fixat lite grund färg

Länk
färdigt med golvet.

Länk

Länk
Nu ska jag ta bort skärmarna, hyv, dörrar byta dem, efter ny lack.

Länk
Länk
Länk
Länk

Ja vad säger man, imponerande!

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det blir rätt mycket grejer när man börjar plocka isär en bil!

/Mats J
inget ont men du bör byta ditt nick......till duracellkanin..:)....skämt åsido,men undrar över att du orkar,bra jobbat.mvh
Skaffa gärna bättre kamera så är det roligare att följa din renovering. Dessutom är det roligare för dig själv i framtiden om du vill ta en titt om 50 år.
Visa användare
40
BMWBob
Äger tysk bil, japansk mc, svensk kajak, italiensk cykel.
Grattis till föräldraskapet!

Bra jobbat!

... Även med bilen!
Kul att se en gammal 750 ta form, gillar modellen och v12an skarpt.

Lite inspiration:
Länk
Länk

Nja, kanske inte men det får en att le ;-)
Usäkta mig. Det var inte meningen att det skulle bli såna här blaffor ovan utan bara länkar.
Ville bara införa lite humor i allvaret, ett riktigt ruckel som är långt ifrån projektet i denna tråd. Men kul sound är det ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.