AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.792

Är fortkörningsböter en solskenshistoria?

Sida 2 av 2
Transocean
Ja, det är soligt idag så jag fick 7650 norska för otillåten förbikörning samt 127 km/t i snitt på 100 väg. Och två prickar; lappen ryker vid 8.
Transocean, är väl nästan fängelseklass på den fortkörningen? Eller var går gränsen?
Enl.Rapportnyheterna i kväll delar polisen i Skåne inte längre ut
fortkörningsböter,utan bara en tillsägelse.
Detta på grund av missnöje med lönerna.
Good Luck

Transocean
samuel2

nej, behövs bättre snitt för att få sitta inne. Hadde en MB-E 200cdi framför mig på vänsterfil, han körde runt 140 km/t och vägrade att släppa förbi, en lucka dök upp på högerfil, 4:ans vxl var redan inne, kom väl upp i 180-190, cruisade sedan i 150 och såg i backspegeln att Mersan blev hindrat av en långtradare. En km innan jag skulle svänga av såg jag en civil Mondeo långt bak som blinkade febrilt med helljus och hade brottom...Kan det va snuten tänkte jag och sänkte till 110, när blålysen började blinka var det bara att köra åt sidan och ta av radarvarnaren...funkar dåligt när du mäts bakifrån...

Snuten var trevliga, fick 50%rabatt på fortkörningen, det som ansågs värst var förbikörning från höger. De sa ingenting om min krockade bil inte fick man blåsa heller. Var väl tre år sedan jag fick bot sist, shit happens ibland...ja klart att man sänker farten efter en sådan här händelse men efter ett tag så blir foten tyngre igen, dumt men sant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.