AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.754

Mil på en M3 e46

Sida 1 av 2
Har kollat lite på Bmw m3 e46 men smg såklart!. Men har hittat några runt 10 000 mil och undrar om det är för mycket och om någon vet något som dessa 3 (en som gått lite lägre), vill eventuellt köpa någon av dem snarast..:D

Länk
Länk
Länk

MVH
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
länk3 är ju lite unikt, har aldrig sett boxsterS rör på en M3:a förrut!
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
varför inte denna?
Länk
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
kolla denna, visste inte att aukt BMW höll på den denna typ av tuning?
Länk

eller någon här i AP som ägt denna?
Det är väl bättre att köpa en som har några tusen mil kvar till 10000 mil då många motor-försäkringar gäller till just 10000 mil, jag har försökt sälja min ett bra tag och den börjar närma sig 10000 mil :( men jag tror inte det är någon fara med runt 10000 mil förutsatt att milen stämmer och att bilen har skötts om ordentligt, jag kommer åka min tredje sommar om ingen betalar hyfsat, jag vet att bilen är bra, synd bara att man inte har så mycket tid att åka i den, åker runt och drar husvagn med mina andra bilar mest på sommaren.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Kr
1
Krille85
bmw 330ci
Den blåa M3:an annonserades ut för 235 000kr i augusti/september månad 2007 av föregående ägare. Jag är själv på jakt efter en M3 e46 så jag ville bara informera om det. En sak att notera är att killen som äger den nu har krockat med den, såpass att bakre drivaxlar + diffen, samt fälgarna osv byttes ut. I helhet är den i okej skick, han som äger den har kört den under hela vintern./ Krille
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
jeg skulle ikke köbe M3 E46 med mere end max 8t mil. Pris skillnarden er ikke så stor, samt som Micke siger, så täkker motor-forsäkring mm ikke. Min er en 04, og nu er diffen "sönder" dvs den låter lidt når man köre sakta og svinger. (BMW M3 E46 barnsydom), pris 27t kr, men går på forsäkringen...
Den som P-car visar bör beskådas och avstämmas, ger ett bra helhetsintryck.
Låga mil, Sv-såld, rätt utrustning samt pris. Enligt mig.

Kollade lite på den här Länk dock så har den rätt så många ägare (tror de va 10). Men eftersom jag bor i sthlm så ska jag åka och kolla på den o kanske testa pruta lite.

MVH
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
10 ägare er veldigt mycke for en bil er "endast" er 6 år gammel. Dock er det vel endast 5-7 "rigtige" bruks ägare, men endå.. men mycke fin er bilen, ret färg ute og inne, samt fede 19"
vad ska man fråga om man får den för? er det skamligt att lägga typ 240 kontant? vet inte hur mycket man kan pruta?
Svårt att veta hur mycket det går att pruta på en M3a och var det riktiga priset ligger. Det riktiga fyndlägena på den här typen av bilar kommer i början på en lågkonjunktur. Kombineras det dessutom med stigande bränslepriser blir sannolikheten till en riktigt bra affär än större.

bilen i länk nr3 har icke ACS avgassystem, det är ett HARTGE, ingen koll hos säljare med andra ord...
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
stormdk: Det kan vara så att du bara har fel olja i diffen och då uppstår ett missljud. Min kompis hade det på sin och när han bytade oljan så blev det bra.
Sorry off topic.

Mvh Fabio
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
M3_Fabio
Off topic :)
og stemmer ang olien, men vi valgte at bytta diffen endå, bare for at være sikker.. specielt nu hvor forsikringen tækker.. som næsten ny bil. Motor bytat ved 14000 km, nu diff byt ved 39000 km.. bra med forsikring...
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Länk nr 3

Niklas verkar hänga här för nu har han ändrat i anonnsen till hartge system :)
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Bilen i länk tre var jag och kollade på, orginalavgassystem hade satts på då.
Tyckte bilen var i fint skick och tyckte att den var köpvärd iaf.
Att valet föll på den bil jag köpte samma dag var för att det var ungefär samma pris som den jag köpte hos en firma med 3 mån garanti, 03'a och insp2 nyss gjort, vilket strax var dags att göra på Niklas bil.
Annars var Niklas aka löwan's bil som sagt mycket fin, han har rätt bra koll, även om nu avgassystemet inte var ett acs(han hade fått det).
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
:)

den ser fin ut på bild också
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Alla klistermärken och sånt var borta från bilen också, fin i lacken och fräscha däck. Åk och titta på den.
Hejsan, vet du om han pruta något veta ej om man vill lägga 300 på en sådan bil när man kan få snarlik för kanske 40k mindre men men,
Har en polare som ska sälja en bmw m3 med ALL utrusting (smg, stora navin osv) MEN hans hade gått ca 14k mil.. Känns lite mycket men skulle få den till rätt pris enligt honom. Skulle få köpa den runt 210 000. En 2003 var det som var i bra skick osv. Vet inte om den har gått för långt om man vill sälja den vidare sen? Vad tycker och tänker ni??

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.