|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Klipper in agendan från ClubE31.org här, eftersom de verkar somnat in där: - Thursday evening, 26-June-2008: Arrival at the hotel, food and activities together in Helsingborg - Friday, 27-June-2008: Breakfast at the hotel, then a beautiful drive to the south coast of Sweden. Stops at cafés and restaurants along the way. Sightseeing and driving along scenic routes. Head back to Helsingborg for dinner and activities. - Saturday, 28-June-2008: Breakfast at the hotel, then drive to northwestern parts of Scania (Skåne, the most southern parts of Sweden). We have some very interesting stops along the way planned for you. - Sunday, 29-June-2008: Breakfast at the hotel, then drive to TS motorsport where you will have the opportunity to test your car at a reduced fee. When finished here, a nice drive on scenic roads. There will be a photographer with us on the afternoon, taking pictures to hang on the wall. - Monday morning, 30-June-2008: Departure in the morning |
|
|
Hej Hannes - för mig som Skåning är programmet inte särskilt intressant. Jag hade väntat mig mer programpunkter runt själva bilen, seminarier om service, underhåll, tips m m. Men de utländska gästerna kommer säkert att uppskatta vårt vackra landskap. |
|
|
Ok. Tack för den inputen. Gissar att det blir mycket utbyte av erfarenheter vid varje stopp och vid de gemensamma måltiderna. Men det hade kanske varit en idé att lägga in något mer organiserat. Ska höra med de andra om vi ska lägga in något dylikt. Vet inte riktigt vem som skulle hålla seminarierna dock. Har du något förslag? |
|
|
Hej.. Som jag tidigare informerade hannesL om så har jag och fler med mig försökt att bli inbjudna till den här otroliga träffen (invitations only) tyvärr med dåligt resultat! skickade ett mail till ClubE31.org för 2månader sedan inget svar så dom skiter väl i oss svennar!! sen tycker jag att det borde finnas ett program för dom som kör ditt över dagen och kör hem på kvällen typ lite om tider var man träffas innan man kör i väg. allt fokuseras på dom som kommer lång väga, lägg lite krut på oss infödingr ochså:) men jag vet inte om jag är välkommen ens så skit samma det var bra en tanke som jag måste ventillera! |
|
|
Hej! Oj, Jag ser att jag har varit dålig i min kommunikation och att det har skett missförstånd. Jag ber fantastiskt mycket om ursäkt för detta. Jag är en av arrangörerna på träffen. En av mina uppgifter är att ta in anmälningar från detta forum, eftersom många inte är registerade på clube31.com M 8 och andra som har visat ert intresse här är anmälda sedan länge. Jag ber även om ursäkt för att jag inte har lagt upp en mer detaljerad plan med tider. Jag har tagit på mig lite för mycket saker just nu. Träffen är alltså invitations only, det är för alla med en E31! |
|
|
Alla hålltider har inte spikats än, men så här ser det ut just nu: Torsdag 26:e juni, ankomst. Gemensam middag kl 20 i Helsingborg Varje dag är det samling kl 0930 utanför hotellet Länk i Helsingborg Fredag 27:e juni, samling 0930. Avfärd på E4an norrut till Åsljunga, där vi tar den vackra 108an och sedan 13 nedåt mot Österlen. Första stoppet vid 12-13 är lätt lunch / fika på Kaffestugan i Alunbruket (Brösarp). Vidare tur över vackra, kuperade Österlen till Badhotellet Länk i Vitemölla vid Östersjökusten för stadig lunch vid 15-tiden. Här tar vi en längre bensträckare vid havet, om vädret tillåter och pratar bilar och annat. När vi är nöjda, tar vi oss tillbaka till Helsingborg via Europa-vägar. Middag vid 20-tiden i Helsingborg, följt av utprovning av utelivet i Helsingborg Lördag håller vi oss upp i Norra skåne, där vi gör ett intressant studiebesök (ännu inte bestämt vilket det blir.) Lunch på Margretetorp vid 12-tiden (beror på om vårt studiebesök blir före eller efter lunch) Efter lunchen kör vi ut på Bjärehalvön. Vi kommer att ha fotograf antingen på lördagen eller söndagen, som tar bilder på bilarna åt oss. Middag vid 19-tiden på Phuun Thai i viken. Därefter tillbaka till Helsingborg där de som vill tar några öl tillsammans. Söndagen är vikt åt test på rullande landsväg på TS motorsport i Åstorp. Vi har rabatterat pris där, så alla som vill kan prova sina bilar där. Här blir det mycket bilsnack och utbytande av tips och idéer. De som kört långväga tar sig på kvällen tillbaka till hotellet, för de andra är träffen slut här. |
|
|
Tack för informationen hannesL! livet känns lite lättare nu;) |
|
|
Skönt att missförstånden är utredda. Jag och Janne räknade ihop preliminärt hur många som kommer och det hamnade mellan 35 och 45 bilar!!! Riktigt kul. Nu får alla svenskar hjälpa till att visa folket från kontinenten att Sverige är ett riktigt stort E31-land! =) /Hannes |
|
|
Allright! Snart dags! Klipper in deltagarlistan här, så jag inte fått något om bakfoten. 26 bilar som vi vet namnet på ägarna + en gäng från Belgien och Holland som jag inte har namnet på. Vi blir en bra bit över 30 alltså. Är du med på listan? M8 Sweden Zap Sweden BMW-Båstad Sweden Asken Sweden Rallyfinnen Sweden Netz Sweden Christian Flood Sweden Pierre Manuell Belgium Fabrice France Guy France DickB Netherlands Marcel Netherlands Stensen Norway Pelle Sweden Mats Sweden Paul Lindom UK Peter Ryes UK Paul Edwick Uk Hannes Lindbeck Sweden Janne Sweden K-G Sweden Lars Sweden Nicolai Sweden Roger Sweden Per Helmer Sweden Peter Rosenqvist Sweden /Hannes |
|
|
tjo. Du kan ta bort mig då min bil ändå inte fungerar. Har otrolig tur om den funkar till den helgen då den inte fungerar på 2 år. |
|
| Klart den kommer att funka! Du lånar mina LMM idag och vips funkar den som en dröm. Ser fram emot att höra ditt nya avgassystem! | |
|
Uppdaterad deltagarlista. 12 från utanför Sverige, 19 från Sverige. Är du med? Pierre Manuell Fabrice Dray Guy Paul Lindom Peter Ryes Paul Edwick DickB Marcel PeterM Jeroen Klaas Jan Stensen M8 Zap BMW-Båstad Asken Rallyfinnen Netz Christian Flood Pelle Mats Hannes Lindbeck Janne K-G Lars Nicolai Roger Per Helmer Peter Rosenqvist Leif Månsson Leif Månssons bekant |
|
| Hej Hannes! Som du säkert vet kan du lägga till två herrar från Markaryd som jag ringt och snackat med! De blev i eld och lågor när jag berätta om träffen! | |
| Om du tittar noga, ser du att de redan är tillagda, det är Leif Månsson och hans polare längst ner i listan. | |
| Okej! Jag hade glömt namnet på han! | |
| Men nu har jag ett namn till! Otto Ausfelt kommer fre kl 09,30. | |
| Har ringt Carsten Lindblad från Båstad som skall vara med på fre resp lör. | |
| Carsten är med på listan, som BMW-Båstad. :-) | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Lite förtydligande: jag har ingen möjlighet att närvara p.g.a. jobbet på fredag, och tyvärr missar jag även kvällens aktiviteter. Jag är gärna med på Lördag och jag tycker det är skoj att rundan går i mina hemtrakter, och ser fram emot att få träffa er alla. Jag pratade med KG i går och tyvärr försvann ditt telnummer från presentatören så om du ringer eller mailar ditt nummer kan vi fortsätta diskusionen, eller Hannes...eller Powerposta mig Det är Hamnfest i Båstad på lördag och att försöka sig på att parkera så många vakra bilar i hamnområdet en lördag är nog uteslutet. Mitt förslag är att när ni/vi kommer in i Båstad så parkerar vi på Prästliden, bredvid kyrkan, går genom tennisstadion ner till hamnen och tittar. När det senare är dags för fortsatt färd så kör ner hamngatan och vidare tennisvägen, ut på köpmansgatan, sväng höger och sen in på Aghardsgatan - Lindallen och sväng ut höger på kattviksvägen och fortsätter till Norrvikens trädgårdar som nästa stopp. Sen vidare Kattvik-Hovshallar-Torekov m.m. Jag möter upp vid Margretetorp strax före lunch och vill gärna vara med på Phuun Thai i viken och kvällsaktiviteterna. Diplomerad av leathermaster |
|
Lite uppdateringar i schemat. Vi äter i Viken på fredagen och i Helsingborg på lördagen. Lördagens studiebesök är hos en kille som samlar på DTM-bilar! Alla hålltider har inte spikats än, men så här ser det ut just nu: Torsdag 26:e juni, ankomst. Gemensam middag kl 20 i Helsingborg Varje dag är det samling kl 0930 utanför hotellet [LÄNK] i Helsingborg Fredag 27:e juni, samling 0930. Avfärd på E4an norrut till Åsljunga, där vi tar den vackra 108an och sedan 13 nedåt mot Österlen. Första stoppet vid 12-13 är lätt lunch / fika på Kaffestugan i Alunbruket (Brösarp). Vidare tur över vackra, kuperade Österlen till Badhotellet [LÄNK] i Vitemölla vid Östersjökusten för stadig lunch vid 15-tiden. Här tar vi en längre bensträckare vid havet, om vädret tillåter och pratar bilar och annat. När vi är nöjda, tar vi oss tillbaka till Viken för mat på Phuun Thai i Viken via Europa-vägar. Efter avslutad middag, tillbaka till Hbg för öl och dylikt. Lördag, avfart från HBG kl 10. Vi håller oss upp i Nordvästra Skåne, där vi gör tittar på en samling DTM-bilar. Lunch på Margretetorp vid 12-13-tiden, beror på hur länge studiebesöket varar. Efter lunchen kör vi ut på Bjärehalvön. Vi kommer att ha fotograf antingen på lördagen eller söndagen, som tar bilder på bilarna åt oss. Därefter tillbaka till Helsingborg där vi ställer upp framför restaurangbåten Svea och äter inne på Svea. De som vill tar några öl efter middagen tillsammans. Söndagen är vikt åt test på rullande landsväg på TS motorsport i Åstorp. Vi har rabatterat pris där, så alla som vill kan prova sina bilar där. Här blir det mycket bilsnack och utbytande av tips och idéer. De som kört långväga tar sig på kvällen tillbaka till hotellet, för de andra är träffen slut här. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.