|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har jag fel om jag antar att jag har en GM låda i min 530d -99? Hur är det med oljebyte i den? |
|
|
kermit: Alla 5HP med gröna id skyltar har "lifetime", enda undantaget är tidiga 5HP30 (år 92- ca95) med svart skylt men som också har "lifetime" (Shell). Det är komplett byte. Som du säger, börjar man med ett delbyte så ser man hur oljan ser ut. rochley: Samma sak med GM, gröna skyltar och "lifetime" dock Texaco olja. 523iat: beggad låda på skroten är ett osäkert kort då man inte vet vad man får, kostar 5-15 tkr beroende på hur stor risk du vill ta. jämför det med en nyrenoverad utbyteslåda för ca 20 tkr. Åk till verkstad och be dem felsöka. Om den driver lite på backen är ett gott tecken på att trumman inte är spräckt och det kanske bara är ett el eller mek fel i ventilhuset, men det utesluter tyvärr inte att lamellerna kan vara slut. molle |
|
|
Hej på er alla,maila mej så kan ni få telefonnr, till en vekstad i Västerås som tillockmed M-Bilar rekomenderar när dom inte hinner med,Glad Påsk,Perra perrab |
|
|
molle325: Tackar och bockar för infon. Då blir det ett delbyte för mig till att börja med:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.