AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.159

Dålig annons vid försäljning? BMW 540iA -99

Sida 1 av 2
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Hej,

Jag ska sälja min BMW 540iA -99
Länk

Det är oerhört dåligt drag på samtalen, priset tycker jag motsvarar skicket på bilen. Är det knas på annonsen tro? Vad tycker panelen?

mvh
/björn
sålde min touring i somras, stendött i luren och då var jag ändå bland dom billigaste på blocket. En ringde, kom och tittade och köpte den
bilen var helt felfri och i bra skick, men nästan osäljbar
Tror det är dom höga bensinpriserna som gör det!!!!!
lycka till
Sen har du tyvärr det blåa "taxiskinnet" som tyvärr inte är det mest populära men i övrigt en trevlig bil till ett trevligt pris MEN som sagts innan; "alla vet ju att V8 bilar tar 2-3 liter/mil" det gör nog sitt till när såsen kostar närmare 13 litern

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
...attans....det blåa skinnet har gnagt i bakhuvudet men jag har inte kommit på det...naturligtvis är det taxi! haha, "taxiskinnet" klockrent :)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bilen ser verkligen jättefin ut.
Kan egentligen inte hitta några fel i annonsen. Mindre bilder på dokumentation och fler bilder på bil och inredning hade lockat mig mera.

Det som tyvärr bromsar ner värdet något att bilen är silver med blått skinn.
Jag har fått för mig att den som köper en E39 540 idag är medveten om vad den köper och tillhör katogegorin " den sportigare typen" och då brukar oftast lite roligare färg med M-sport paket gillas mer.

Vidare så kan jag rekommendera att sätta 79 000 istället för 81 000. Det gör mycket för ögat.

"*Ägarhistorik: Företag 99-07, bilfirma 1 månad, privatperson maj07-september07 samt jag från september07"

Du är 3:e brukaren, bättre att skriva det. Det är knappast till någon fördel att de två senaste ägarna har ägt bilen ca 4-5 månader vardera.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
intressant det här med försäljning, förbaskat mycket bil för dom pengarna och det låter inte för dyrt men som säljare tycker man att det är det bästa som säljs och man vill ha så mycket som möjligt, men om man vänder på steken du har pengarna och skall köpa en bil varför ska du köpa just den här bilen? är det verkligen den bilen du ska köpa för dom pengarna när det finns massor till salu? något måste locka en köpare utöver det vanliga antingen priset, lågmil, skötsel, eller utrustning allt detta plus ett attraktivt pris då kanske den blir såld, en vara är inte mer värd än vad en köpare vill ge, det är hårt men det är den verklighet vi lever i då kan det vara billigare att köra "ut" bilen till ett verkligt lågpris än att hålla på och byta det bara kostar därför är det viktigt att planera bilköp och ha den så länge som möjligt för att inte hamna i dessa situationer, men det är väldigt synd att det blir så här med fina bilar tyvärr
mvh Uffe/bildock
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med om att tre brukare låter mycket bättre, jag reagerade direkt på de korta ägartiderna, och som spekulant skulle jag gärna se mer bilder på bilen framför de på dokumentationen.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Senast jag köpte bil kollade jag på ett par 540, men blev snabbt avskräckt av försäkringspremierna, som var helt förfärliga (medelålders man i Sthlms innerstad). Min nuvarande bil (Jaguar XJR, 363 hkr) kostar betydligt mindre i premie! Det tror jag avskräcker fler än soppatörsten.

Din annons ger ett seriöst intryck, men den lockar inte. Som gaspedalen skrev, ta bort bilderna på dokumentationen. Om jag vill köpa ett hemarkiv är bilder på utskrifter relevant, men inte om jag är ute efter en bil. En bilannons måste förföra. Du måste ge mig känslan "den där vill jag ha", blått skinn eller inte.

Dokumentationen ska du skriva om i texten och den kollar köparen på när han eller hon är på plats hos dig. Den är viktig för att få spekulanten att våga köpa men först måste habegäret väckas.

Lycka till!

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Själv tycker jag fotona är oerhört viktiga. Det måste vara så bra ljussättning som möjligt där kameran inte ska behöva använda blixt. Beskär bilderna så att det bara är bilen på bilderna och inte en massa luft runt om som stör fotot.

Ta foton på motorn, bagageutrymme och baksäte och ett nytt foto på framsätena där man ser ifall det är elstolar eller manuella

Lycka till!
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Man tackar och bockar för all återkoppling, stort!

/björn
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Bilen ser riktigt fin ut, men den ser lite tråkig ut med dessa fälgar.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ang blå skinn så tror jag som någon annan skrev, du kan få det att se läckert ut som du försöker fota utan blixt, kanske med stativ och i skymmning, då tror jag det kommer se otroligt mysigt och fräscht ut.

Jag tycker personligen att bilder är allt för en annons. Mycket och många bilder på detaljer på bilen, ex en close up på ratten och dess knappar, eller AC panelen osv osv.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Åtminstone för min egen del så går bilen bort på grund av färgen på skinnet. Det spelar ingen roll hur billig eller fräsch den är, jag har bara alldeles för svårt för färgen. Tyvärr tror jag inte jag är ensam om att tycka så.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
andreas lofgren
du anger färgen som skäl, men det beror ju helt på vad jag ska ha bilen till, får jag en kanonfin bil till rätt pris och jag ska ha den som bruksbil då duger ju vilken färg som helst ja även svart även om det vore den sista färgen jag valde på min hobbybil, där kan jag tala om att färgen spelar största roll men vardagsbilen som används som lastbil ibland neej då spelar skick mil och pris en väsentligare roll
mvh Uffe/bildock
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För min del tycker jag de blå skinnet ser helt ok, även om jag helst valt svart. Bilen ser mycket fräsch ut, de enda jag ser som jag inte gillar är "biltema" mattorna på golvet.

Jag tycker annonsen ser bra ut, men fler bilder på inredningen som ngn annan nämnde hade inte skadat.

Priset tror jag borde ligga mellan 70-80 tkr

Med ngt sänkt pris och lite tålamod tror jag den kommer springa i väg, så fort vårsolen börjar värma, och bilbytarlusten kommer tillbaka hos folk.

Länk

BMW CS #5139
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Jag är oerhört tacksam för era svar, jag ska uppdatera med fler bilder ikväll - jag har fått ett antal mail om just fler bilder.

/björn

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Färgen på skinnet är helt ok! Röda skinn är betydligt fulare! Alltså smaken är som baken, delad.

M3 E30Länk
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Funkar inte det här priset så får den stanna i familjen :)

/björn
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Hade den vart till salu när jag letade V8-bil i höstas hade jag köpt den direkt för det priset ;)

Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Såld för en spottstyver...köparen fick fantastiskt mycket bil för pengarna...känns vemodigt :(

/björn
slutpris?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.