AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.866

Varning för fordonsvärderingen.se

Sida 2 av 2
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Min mor råkade i denna fällan också, inget om att hon skulle betala för det. Och "värderingsbeviset" var rena skämtet...

Dock fick hon pengarna tillbaka efter ett samtal med dom.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Det finns ingen värderingen i detta, man får samma pris oavsett skick.
Märkligt att fordonsvärderingen alltjämt är annonsörer på autopower.
Det är en känd skojarsajt och borde inte finnas som annonsör på autopower eller någon annan seriös hemsida överhuvudtaget.

Länk
Länk
Jag gick på detta när jag ville värdera min första bil, visste inte att det kostade.
De övervärderade min gamle saab med 10k, sen fick jag en räkning.
Du är en av många som har blivit lurad av skojarvärderingen.
Betalade du räkningen?
Nej, ringde till dem och var vansinnig. För det stod ingenstans att det kostade, och fyllde inte heller i något som godkännde det. Först när man skickat förfrågan om värdering dök det upp att det kostade 300kr.

Han i telefon sa nåt i stil "Vi annullerar din räkning, men jävlar ifall du beställer en gång till"
EDIT:

Jag hade inte heller fyllt i något personnr, utan endast reg nr på bil, mejladress och vilken stad jag bodde i.

Nu har jag kollat in dem, och de har förändrat sin hemsida sen sist jag besökte den (3år sen)
Bra att du stod på dig Strongman. Jag kan inte fatta att dom fortfarande får hålla på och blåsa folk.
Det de gör är lagligt, har dykt upp massvis med liknande företag.
Ta t ex det omtalade lifecalculator, där man skriver in lite uppgifter och sedan beräknar den hur länge man lever.

Där har du ångersrätt tills du bekräftar "köpet".

Önskar dessa personer som håller på så evig olycka.
Nej det är inte lagligt att inte ordentligt informera att tjänsten kostar pengar Länk men juridiska processer är så långsamma.
Irriterande med alla dessa värderingbolag, oftast är det bara luftsiffror som ändå inte stämmer med verkligheten även om man får värderingen gratis så kan man känna sig blåst. Ingen sinnesfrid här inte!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.