|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja va kan en sån vara värd?? Det är en e28. Bilen är en m535 men ALLT kommer från en Alpina. Motor,bakaxel,v-låda,inredning,. Bilen är i topskick ingen rost. Ser ut som en Alpina helt enkelt! Har inga bilder så de är fritt fram å gissa!! | |
|
Jag är mycket intresserad. har lämnat kontaktinformation på din sida, lämna ett nummer så ringer jag upp. |
|
| Det är inte ja som äger bilen...Uten ja är intreserad av bilen själv! | |
| Hahah, ok! hmm, gärna mer info, färg med mera | |
|
Om det är en riktig Alpina från fabrik s.a.s. så är den dyyyr...är det bara som jag tolkar dina uppgifter en vanlig(nåja,inte så vanlig numera) M535 med Alpina attiraljer så är värdet lägre.. men fortfarande dyyyr :) Jo...så kommer den automatiska frågan>>>Hur dyr? Ja,inte tror jag att den släpps under 50 papp om den är i ett hyfsat skick och utan akuta "krämpor" såsom akuta rostlagningsbehov och mekaniska defekter.. Mvh Janne. |
|
| Kan bara hålla med Janne, är säljaren medveten om bilens värde (Vilket ändå är ganska troligt) släpper han den aldrig under 50 000 om allt är som det ska, och den är fullt alpina speccad. | |
|
Totte_a: Vad är det för årgång,miltal, exakt vilka delar är alpina och vem har gjort jobbet och när gjordes det av Alpian eller? Länk till bilen? |
|
| Informationen känns lite luddig, behöver mer kött på benen för att kunna göra en rättvis värdering, precis som starre skriver. Bilder och övrig info skulle göra mycket. | |
|
Undrar om man kan göra en rättvis bedömning på en sådan troligen unik bil(utan att exakt veta hur unik den är osv);) Minst 50000kr är mitt bud hitintills och det tror jag de flesta kan hålla med om iaf :) Vad den sedan går för beror ju på hur många som är intresserade av objektet eller får reda på detta på nå´t sätt..Eller om den försvinner ut på siter där "välbemedlade" européer får nys om den osv osv.. Mvh Janne. |
|
|
Är det den röda med silver längst ner på kjolarna? M3 E30Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Eller finns den i Finland? I så fall verkar tänkt pris helt rätt. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Är väl den infon jag har själv i dagsläget. Vet bara att den är kanon skick å att allt ska vara Alpina. | |
| Återkommer när ja vart å kollat på den... | |
|
Totte_a: Vad är din definition på allt ska vara Alpina? |
|
| Motor, v-låda, Bakaxel, Inredning, Instrumentbräda, Kjolpaket, Lister, Emblem. | |
|
Verkar bli spännande det här :) Om allt inkl. Alpinas styrbox(motorstyrningen) och motorn inkl. kamaxel,kolvar (Alpinas)+bakaxeln med oljetempmätaren för den oljan monterad i instrumentbrädan(istället för ett ventilationsgaller) mm är med i "konceptet" så...hmm...bilder o info väntar iaf jag på med spänd förväntan. Svårt att kolla allt det där(iaf motorns innehåll :/)...men jag hoppas att du får fram mera matnyttig info och återkommer.... + BILDER gärna :) Mvh Janne. |
|
|
Jo oljetempmätarn sitter istället för ventgaller!! Det är en Alpina bräda i den! Å ALLT funkar. Den är super pedantskött. Hinner ej kolla på den denna helg då ja jobbar=( Men va ska man säga för bud? |
|
|
Totte_A: Det krävs mera information om bilen för att sätta ett pris. Återigen: När gjordes jobbet vem gjorde det? Miltal? årgång,Antal ägare? Historik? I vilket skick är i bilen idag? |
|
| Skicket är perfekt! Jobbet tror jag nu varande ägare gjort men för typ 15år sen! Miltal vet ja ej i dagsläget ägar antal vet inte heller just nu! | |
|
Totte_a: Så jobbet med de Alpina delar som du nämner är något som ägaren har gjort? |
|
| Ja har uppfattat det så ja!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.