AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.862

Skulle någon vilja hjälpa mig göra en punktlista på hur man bygger en e30 327 motor

Sida 2 av 2
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Oj, såg att du inte skulle modda blocket utan köra med den låga kompen som blir då. Mja då har jag absolut ingen aning...

///BMW - Was sonst!
Pa
27
Pattte
E30 320i (325)touring -89
rätt smart tänkt, undra om det stämmer bara. Men 10-15 hk lär ju kännas ganska bra. å säkert bättre vrid skulle jag tro!
Är det någon som vet hur mycket effekt 320 stakarna tål?
E30_320i
Bilen är en e30 325 i grunden!

Är de nogon som mätt upp kompet, när de kört 327? som är säkra på de? Skönt om man skulle kunna slippa kompsänka ju... Men har läst en del på ppf med. men om jag inte minns fel så är de 130mm m20b20 Stakar man ska använda va, för de finns väl två längder på de vad jag förstått, har jag rätt eller fel? De e väl de korta man ska använda? är de ett bra turbo komp 7. 8 o köra med... inte tänkt o ladda så mycket så, Max 1kg...
sj Siktar jag på 300++. de ska väl inte vara någon Omöjlighet om jag kör med hx35 och 327, med en go och välgjort topp. Samt o köra med programerbart Sprut, Läst o fått massa info Ang MS, så de blir nog de. men Söker all inte jag bara kan få, för o lyckas med Saker... O en del saker till som jag inte bestämmt mig för...

_technofreak_
Vad jag har hört o läst så ska original botten klara runt 400-500 hk... men vet ej om de e när man kompsänkt. rätta mig gärna om de inte stämmer.

Mvh Tommy
okey mendå är det ju lugnt.haringa planer i så fall för turbobygge.men är det någon idé att plana toppenom man kompsänker motorn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.