AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.521

E46 däck och fälgar...

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
ET42 gäller 15". 16" och 17" har ET47.
Jag misstänker att BMW har valt att flytta in hjulen 5mm för att minska spårningstendenser som kan komma med bredare däck (16" och 17" brukar ju normalt ha bredare däck än 15").

Mvh
egelnor
Var kan man då (förutom direkt från BMW) få tag i fälgar med ET47?

/Robert
egelnor
Tänkte på 330ixA's inlägg:

235/45-17 har jag valt eftersom 225/45-17, som jag hade på min förra 328iA E46, spårade så in i norden. Med 235 så är det markant MARKANT bättre. Så jag har medvetet gjort ett annorlunda val.

Kanske hade något med ET'n att göra då?

/Robert
egelnor
Ja, det känns ju som om man köper orginalfälgar med rätt (antar jag) ET borde man inte få sådana spårningtendenser. Dåligt.

Nåja, jag har bestämt mig för att köpa orginalfälgar ändå, denna gången. Håller med Johan B om helfondongodkännandet och det känns tryggast att följa rekommendationerna, speciellt på en någorlunda ny bil (01:a). Man vet ju aldrig vad BMW säger om man vill utnyttja någon fri service de första 3 åren.

Undrar om någon på BMW Power skulle vara intresserad av att göra en fälg- och däckförteckning under modellinformationen här på BMW Power?

/Robert
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Har fått in ett par 18" M3 fälgar i mina hjulhus. 255:or där bak. Men det krävdes 5 mm svarvning av fälgarna och 5 mm valsning av hjulhusen....
Nu ser det jäkligt snyggt ut, skrapar bara i vid tung last och hög hastighet i kurvor nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.