AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.016

525 tds-92 ryker kolsvart & motorn knackar, vars är felet?

Sida 2 av 2
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Ja då var det som jag sa. Fel var rätt för att bli fel. :)

Nä skämt åsido. Om wibergs endast ställt in förtändningen, mao vridit på pumpen i förhållande till vevaxelns position, så skall ju inte det bli påverkat utav att kamaxeln då vid det tillfället stod fel. Ok det kanske inte hade behövts någon tidsinställning, men något fel har de nog inte skapat.

Däremot så har nog pumpen ställts ner i mängd enligt min tidigare hypotes och behöver en uppjustering. Vilket den dieselkunninge sammanfattade med fel i pumpinställningarna.
Je
41
Jennysa
730i -92
Hej. jag har fortfarande inte fått ordning på denna bil:( den startar något bättre i alla fall...efter att jag bytt
en av spridarna för att den började läka...men
den där "spridarlampan" i instrumenteringen lyser
fortfarande....å jag hittade en förklaring i instruktionsboken som säger att det är nåt fel med det elektroniska systemet....& att bilen gått in på nå slags nödkörningsläge...varav förlorad effekt...så nu undrar jag om det går att nollställa datorn själv på något sätt...har hört en del som kopplat ur batteriet....men jag vet inte om det fungerar i så fall hur länge måste det vara urkopplat...någon som vet hur man nollar den?
BR
62
BRG BMW
M3 e30 ASK 253hp -87
530i touring M-sport -03
325i e30 långloppsbil
Evo 9 -07
Hej. har du fått någon ordning på bilen än?
Har nämligen samma problem

Mvh Fredrik
kör till hedkvist dieselservice på storheden så fixar dom de åt dig.

min bmw 324td hemsida Länk
Je
41
Jennysa
730i -92
Hej Fredrik
Nödkörningslampan har jag fått släckt, bytte spridaren med givaren på så ordnade det sig:)
Men motorn är det ingen ordning på så den håller jag på att riva helt för att hitta grundfelet...
Vad har du för problem med din bil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.