AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.916

När ställer ni på era älsklingar?

Sida 1 av 2
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
OOOOh! Har bestämt mig för att ställa på E31an nu på fredag! Är som ett barn som väntar på julafton. Gör massa motorljud och vrider om en låtsasnyckel i luften här hemma nu!

Kan inte bärga mig! Hoppas det blir fredag snart! Och på måndag är det kylarbyte.

När ställer ni på era? Någon i Skånetrakten som har sin påställd nästa vecka? Ska vi mötas någonstans?
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Vid tangentbordet..
Hannes "budgetvodka" Lindbeck.

Vi kan mötas i mitt garage och lapa pentosin från plattorna sen drifta lite med din kärra i här i området :-)

Visa användare
144
HannesL
850iA -91
HAHAHHAHA! Du vilka knappar du ska trycka på för att reta mig.......

Låter som en bra idé med pentosinet. Jag har en dunk i källaren, tar med den, sen driftar vi! Ska önska mig nya däck i födelsedagspresent i mars, så det är väl bara att slita ut de gamla!
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Min är påställd, du vet var jag bor så det är bara att svänga förbi och visa upp din kärra. Vi kanske kan köra en tur till helgen om det är fint väder.

Diplomerad av leathermaster
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Låter som en idé! Om jag vågar köra innan kylaren är lagad, så tar jag rundan om Båstad på väg från garaget till Lund.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Nää här i s-vall går det inte än. Blir väl i Juni skulle jag tro, för med det här skumraskvädret så blir det väl snöstorm i april :0
Siktar i alla fall in mig på maj.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Det dröjer nog tills april innan bilen är klar. Snart färdig med avgassystemet men sen är det en del annat pill också innan den är redo.
Synd bara att man är så jäkla sugen på att plocka ut den nu =/
Ja
72
Jacques
850 iA 1991
Audi A6 1,8T 1998
Vaffor ställer ni av en 850? Gillar ni inte att köra bilen året om?....smile.

Om något blir bestämt (plats och tid) kanske jag kommer.

Li
90
Lidmalm
Polestar 4 LRDM Performance -25
Om inte Mars månad blir otroligt solig och varm så ligger lördag 5 April bra till i år.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Jag kommer gärna såfort jag hittat felet varför min HC halt är typ 400(100).

...någon som har två kattar över? ;-)
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Krille: Du hade gärna fått låna mina nu i vinter, men nu behöver jag dem själv. Fast nu vete fan. Men tar du av dem själv och sätter på dem när du besiktigat, så går det att ordna =)

Men gissar det dröjer till garaget är klart?

Jacques: Jag ställde av min eftersom den aldrig varit vinterkörd och för att kylaren läckte och jag inte hade resurser till en ny då. Denna vinter har det ju inte saltats alls, så jag hade troligen haft den påställd om den varit funktionell.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Tjo!

haha, jo, men jag vill ha den kry ändå. den går inte okej utan att dom är hela heller. fel värden verkar göra allt crazy i elektoniken.

Har inte fått bygglovet än och lägenheten är klar om 1 vecka. Då får jag tid och förhoppningsvis pengar.
Gav mig på servopumpen. bytte slangar o ngn packning, givetvis fel packning. läcker som en gammal Trabant fortfarande.

Visa användare
144
HannesL
850iA -91
FYI för er som är intresserade av träff på söndag, kolla i "BMW-träffar och sammankomster" om en BMW träff vid brofästet på söndag.

Jag ställer på bilen imorgon fredag. Kör troligen från Hässleholm där den står ner till Lund direkt på fredagen.
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Och tiden för träffen är 1330, men det står i den andra tråden, om jag inte missminner mig.
je
43
jetfuel
1998 Z3 M Roadster
1990 850i
Jag skulle aldrig ställa på en sprotbil innan de sopar och särskiljt inte en med låg front som E31
Blästrade fronter nej tack! ;)
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
E31, sportbil? HA! ;)

Men jag håller med dig om att det är onödigt att plocka ut bilar med breda, låga och hellackade fronter. 944 Turbo har det blästringsproblemet i stor grad.
je
43
jetfuel
1998 Z3 M Roadster
1990 850i
A Lind:

E31 är så klart ingen gocart men går under namnet sporbil, tillskiljnad från vad man kan kalla en 944 med Ådi motor eller en "keps Golf" ;)

Motsvarande valuta kostade bmw 850i 1990 1500kkr.
E31 är en klassiker som jag tycker är det snyggaste chassi som finns näst efter M1.
V12an är vibrationsfri rätt inställd. Jag har balancerat en 10kr på högkant och gasat utan att den vält, dock bakom en pappskiva så inte fläkten blåste om kull den.

Ska du ha en Gocart finns det bara en... Z3 M Roadster (Z4 snyggare i coupe)

Kram på dig ;)
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag skall inte ge mig in i någon diskussion angånde vad en sportbil är och inte är, men för mig kan aldrig något som har en matchvikt farligt nära 2 ton få bära prefixet sport. Skulle möjligtvis vara en lastbil då. ;)

Missuppfattningen att 944an har en Audi/VW-motor (har tom hört Toyota) får 944 Turboägare att dra brett på smilbanden varje gång en M3 E46 försöker köra ifrån. =)

Men visst är E31 en häftig bilmodell, med imponerande teknik. Du har bara fått två saker om bakfoten. Det är och har väl aldrig försökt vara någon sportbil. Och det snyggaste chassi BMW byggt förutom M1 har karosskod E24. ;)
A Lind:

Visst var det 924 som hade en Audi motor och inte 944:an?
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
924 hade samma motor som Ådi 100 och VW LT !!!! när den presenterades 1976.

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
944 hade en "riktig" Porschemotor från start...

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.