AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.754

En olycka med E39 M5

Sida 1 av 2
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
De hände en olycka utanför Eksjö nu i torsdag med en M5a. En kille i 20 års åldern var troligen ute rejsade med en bil och tappade kontrollen och körde av vägen i hög fart. De var visst två allvarigt skadade killen som körde och en 17 årig tjej. Sånt här är inte kul att höra. Hoppas dom klarar sig bra!
Finns ju en kille här på forumet som är 20 år och från Eksjö. Kör en svart eller blå 01:a tror jag!

Man lever bara en gång!
Länk
za
55
zabotec
M5 E39 -01
Tråkigt, får mig att tänka på olyckan i USA för någon månad sen när ett gäng ungdomar strök med i en E60 M5.
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Jag tror de är han med 01an.
Mvh frasse M5
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
En kompis till mig kände denne kille. Riktigt tragiskt det som hände

BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad
Be
136
BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
Shit.. någon som vet hur det gick för honom eller dem? pratade med honom för inte så länge sen. Kommer själv från Eksjö.

Min Bil:
Länk

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Finns det fortfarande folk som undrar varför unga förare får så pass mycket högre premier på prestandabilar ?
pg_ice
ja dom i 20 års åldern :)

Nå.. Hur gick det med killen?

Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Jag vet inte men tydligen var de rätt illa me han och tjejen också. Dom ligger i Linköping båda två vad jag har hört.
Mvh Frasse M5
[url]Länk

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Tragiskt: Länk

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Fan så hemskt!

Hoppas att det går bra för de inblandade dock så verkar det vara rätt svåra skador.
Tankarna går till dem och deras faamiljer.

Tyvärr har man oftast inte som 20 åring den kör-erfarenhet som behövs för att hantera en prestandabil.

Det är då det händer såna här olyckor. Och det är tragiskt

Spider , det stämmer nog rätt bra det...

Billy aka Fantômas
Det borde nästan vara högre åldersgräns än 18 för att köra dom allra häftigaste bilarna som finns idag. En 24-25 årsgräns vore rimligt enligt mig.

Gränsen för hur stark bil borde gå vid 6-7 kg/hk ungefär. Några argument varför behövs väl knappast.
Jag har för mig att en likartad lag redan finns i Australien men jag är inte 100% säker.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Jag kan inte hålla med dig henke. Kanske det skulle vara bra för vissa personer men det är onödigt att dra alla över en kant.
Isåfall måste man skilja på folk och folk
Stop och belägg!
Ni har ingen aning om hur olyckan gått till. Kan hända vem som helst oavsett ålder. Jag sticker mer än gärna ut hakan och säger att yngre förare har snabbare reaktionsförmåga än äldre. Samtidigt som statistik kan visa att yngre är inblandade i fler olyckor än äldre. Döm inte bara för att det sitter en yngre förare i bilen, ni har ingen aning om vad för egenskaper den förare besitter, han/hon kan ha kört gocart sedan 5års ålder sedan kört formel bil eller rally cross osv, Mao kan ha bil egenskaper och erfarenhet som äldre inte besitter.
Tänk på det.

Förstår att det kommer reaktioner på det jag skriver nu men man måste hejda sig lite ibland. Döm inte utan att veta orsak. Hur veta man det då? Jo, Man var själv på plats!

//Maxey

Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Håller med dig sneable, man kan inte dra alla över än gräns

BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad
Fruktansvärt tragiskt.

Som sagt, har man inte förstahands uppgifter ska ta det försiktigt med anklagelser. Analys däremot främjar ju medvetenheten för oss alla.

En och annan bonde har ju blivit påkörd vid obevakade järnvägsövergångar, ingen direkt koppling kanske men en olycka händer så lätt. Statistiken påvisar ju även den att bristande omdöme/rutin är för dom yngre förbehållet och det gäller antagligen inte bara att framföra ett fordon.

Ett stort hopp för ett snart tillfrisknande för dom inblandade!!

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.