AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.499

Inbrott! :(

Sida 2 av 2
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Freddie => Nej det gör jag tyvärr inte! Om man söker lite här på forumet så finns det några tidigare trådar som tar upp just detta. Jag har för mig att byta kabelmattan kostar ~ 60-80 000 kr, plus navigator ~ 20 000 kr ny från BMW samt reparera larm samt den yttreåverkan (lack osv.) Det kan bli dyrt i slutändan för ditt försäkringsbolag.

Det skall gå att löda på nya kontakter för att undgå ett utbyte av kabelmattan, men det är inte säkert att vissa verkstäder utför sådana arbeten.

Jag önskar dig lycka till!

Mvh/ Niclas
fr
119
frecar
BMW 520d Touring -20
BMW 535i GT -11
Det va som fan! Spännande... Får se vad försäkringsbolaget säger då.

Helt otroligt vad ett (till synes) litet inbrott kan ställa till med... :)

Tack!

/F
ja
81
jaha!
E92 325i 07
man kan slänga in ett industrihorn nånstans, men det är jobbigt om det går igång av misstag, då blir man döv :(
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag har igår kontaktats av polisen i Örebro då jag gett dom en del tips, eftersom vi drabbats lokalt 2 ggr inom de senaste 2 månaderna.

Jag skulle vara väldigt intresserad av att få bilder från bilar som haft inbrott, speciellt på allt som skett runt om kring förutom de delar som stulits.
dvs för att oskadlig göra larmet. Noterat att det plockats bort sidoblinkers och andra lampor av nån anledning som inte borde ha med den stöldbegärliga utrustningent att göra förutom att tysta larmet. Måste på nått sätt finnas en stor svaghet i systemet här. Hasso@autopower.se

Grannens A4 borradets ett hål som en enkrona en bit under dörrlåset, för att osakliggöra larmet, 5-10 meter till grannar, även en hund som inte hört nånting alls.

///MVH Hasso
Länk
Hur fasen borrar man någorlunda kvickt ett stort hål i stålplåt utan att väcka en hund eller andra 5-10 meter bort?

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.