|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Försökte söka, men det gick ej. Vilka fälgar passar på min 1:a? Är det samma som E46, eller skiljer sig ET ? Tack! | |
|
Här finns all info du behöver: Länk |
|
| Kan ej hitta ngn info om ET på den sidan, min fråga är enkel, passar en E46 fälg på en 1 serie? :) | |
|
1-serien ET42-47 3-serien E46 ET42-47 (ej M3) Letar man så finns ET-måttet på sidan Tinne länkar till :) |
|
|
Förstår inte riktigt din fråga? Undrar du vad bilen är typad för? För tum eller undrar du rent allmänt vilka fälgar du kan ha? Storleksmässigt? Designmässigt? Annars var länken ovan allt du behöver. Mvh Anna |
|
|
Jag frågade mest efter om E46 fälgar passar, det finns ju mkt annonser på Blocket till E46, men inte många till 1 serien. Men toppen, nu vet jag! Klasse |
|
|
Har ngn provat E90 fälgar på en E87 då ..? Fungerar det? |
|
| Tänkte bara meddela att jag idag monterat 8.5 x 18" med ET 38 & det sitter perfekt på bilen, kan kanske vara bra att veta för dom som letar fälgar! | |
| Tjohoo mosse, vilken däckdimension har du ? | |
| Mosse, dags att uppdate ditt galleri en aning!? =) Vill ju se fälgarna, och bilen inte inte minst! | |
|
Funderar själv på en uppsättning 8x18 med ET38. Borde ju inte vara några problem om mosse får dit 8.5x18 med ET 38. Jag tänkte mig 225/40-18 och smalare än så lär väl inte mosse ha. Någon annan som kör 8x18 med ET38 som kan bekräfta att det funkar utan några problem? |
|
|
8" bred fälg med ET40 går ut precis i linje med skärmarna på ettan = kräver sänkning för att se vettigt ut. 8.5 med ET 38 lär sticka ut en bit. Mvh, /Wille |
|
| WilleW: Vad är det som gör att det inte ser vettigt ut med hjulet i kant med skärmen utan sänkning, vilket blir fallet då jag slänger på 8x18 med ET38 och 225/40-sulor? | |
|
Jo när hjulen går längre ut i hjulhusen ser det mycket bättre ut om det är lite luft mellan skärmkanter och hjulen, när fälgarna inte har lika högt ET och/eller inte är lika breda så "syns" inte "luften" mellan hjul och skärmkant lika markant. För högt ET och/eller smal fälg ser också löjligt ut, svår balansgång det där :-) Mvh, /Wille |
|
|
7.5 då?` Tycker ni 17" är för litet på 1-serien? |
|
|
Monclair, för att kunna bedöma utseende och framför allt funktionalitet måste man veta vilken inpressning det handlar om. Personligen tycker jag att allt med ET40 och nedåt blir en försämring, men det är ju vad jag tycker rent utseendemässigt. |
|
|
Undrar också lite över 17" på 1 serien. Satte på 18" men tyckte faktiskt bilen blev "bling bling" Så jag sålde dom. Nu har jag fått ögonen på en uppsättning 17" ASA FOX, till kanonpris! Undrar om det inte räcker med 17" & ET 38, då kommer dom ut lite också. Vad gillar ni fälgen? :-) däcken blir 225 45 17 runt om! Se länk! Länk |
|
| Mosse, problemet är att eftermarknadsfälgar ofta har ett lägre ET, detta gör att fälgen kommer längre ut och vips... Bling bling-faktorn blir i mina ögon högre. Nu vet inte jag hur din smak ser ut men 18-tums original till 1-serien är i mina ögon inga bling bling... | |
|
Anders. Helt korrekt! BMW original med rätt ET i 18" är INTE bling. MEn dom ASA fälgar jag satta epå kändes lite..så... :-) ET är 38, men det var helt ok faktkskt. Well nu blir det 17" Fox fälgarna iaf...får komplett med gummi för 7 papp..ganska oslagbart. |
|
| ..ursäkta min fruktansvärda stavning idag..snubblade på tangenterna... | |
|
Idag var jag hos fälg- och däckfirman där jag tänkt köpa mig en uppsättning 18". Efter viss tveksamhet kring fälgens ET provmonterade vi en 8x18 med ET38 innan däcken monterades. Både mekanikerna och jag konstaterade ganska omedelbart att det här kommer inte att funka! Fälgen låg en bra bit utanför skärmkanten. Till saken hör att vi ju inte kunde sänka ner bilen och låta hjulet inta rätt läge. Tror ni det spelade stor roll? Hur som helst kommer jag nu leta fälgar med högre ET. Gäller samma för 5-dörrars som för coupén? Isåfall har BMWs originalfälgar 7.5x18 med ET49 fram och 8.5x18 med ET52 bak. Nu skulle jag vilja ha samma fälg- och däckdimensioner runt om så visst borde väl 8x18 med ET runt 50 vara bra. Hittar en del fälgar med 8x18 och ET 45-47, borde också funka va? Sen erbjöd de mig att köpa M5-replikor (Styling 135) i 19" med ET45 och 235/35-däck. Hur skulle det funka? Tacksam för all hjälp jag kan få i att bringa klarhet kring detta. Är sugen på en uppsättning sommarhjul nu! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.