|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu är det såhär att jag är på jakt efter en ny bmw och kommit fram till att en E39 skulle passa perfekt. Hade förut en Vit E34 även känd som "whiteangel" som jag dock sålt, efter det fick jag dock bmw sjukan och nu vill jag bara tillbaks till märket. Fastnade då förr E39;an som sagt. Har nu tillbringat nästan 2 månader på eran sälj sajt och även blocket men bara hittat E39;an i vitt exemplar på "520" modellerna. Då jag gärna vill ha minst 523 och helst 525 så känns det inte lönt att köpa en 520 för då kommer man säkert ångra sig. Även hört att dem är väldigt trötta.. Så min fråga är finns det så få av vita E39:or från 523 och uppåt i modellerna? Så dem är så pass sällsynta? Bild på mitt gamla projekt. [img]Länk mvh /skog | |
| Dom som finns verkar också vara svårsålda. Det stog en vit 523i -99 svensksåld med ca 14500 mil på mätaren hos en bilhandlare i kristianstad i över ett halvår. Den låg på 100 000 kr i början och sjönk sedan sakta neråt till ca 80 000 kr, sedan sänktes priset varannan vecka tills det var nere i 55 000 kr, då blev den såld. Är fortfarande irriterad på att jag inte slog till... | |
|
Jaså, ja det är kanske det som gäller att köra runt och kolla på bilfirmor också. Har varit på bmw i kristianstad men dem hade ingen vit tyvärr.. Synd att den inte står kvar. Jag hade slått till ialf! Är så sugen på en Vit bmw igen! Har iofs hittat en mörkblå men kommer bara ångra mig ifall jag inte köper en vit igen.. Tips på om ni sett någon vit E39 minst 523 på bilfirmor tas gärna emot! Länk |
|
|
glömde skriva att jag helst vill ha följande, * M paket (ej jätteviktigt men helst! går ju att fixa själv) * Angeleyes (samma här) * Dock är MANUELL väldigt viktigt * Även Läderinredning (ganska viktigt men i fint övrigt skick så kan jag fixa det själv också) Min gamla bmw "whiteangel" Länk |
|
|
Förstår att suget kommer igen, det är en sedan du är ute efter va? Nu när du säger de så stämmer de att man ser vita e39or väldigt sällan. |
|
|
Hehe ja, suget kom tillbaka. Ville ha något "nytt" när jag sålde min E34 så jag skaffade mig en Honda prelude vtec -97 billigt från en kompis.. underbar bil men den slår inte bmwn i något förutom prestandan 0-100.. Sen har man väl tröttnat på fwd och utrymmet.. Behöver en fyrdörrars Sedan nu precis! Nej jag har letat nu aktivt i 3 månader ungerfär och det enda jag hittar är antingen dåligt skick eller en 520.. suck.. Alla förslag är hjärtligt välkommna då jag bara måste ha en vit bmw igen.. då man saknar den gamla för mycket! : ) Hade kunnat tänka mig en E34 igen men känner att jag vill gärna uppdatera lite i årsmodell.. och kaross.. Min gamla bmw "whiteangel" Länk |
|
| Du får väl åka till Tyskland och köpa en Länk | |
|
Länk! M paket men diesel... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Vill helst slippa krångla med att hämta en bil själv. Sen fanns det ingen manuell bensinare utan långmil på sidan.. Men det är klart det är en sista utväg.. vi får se väntar lite till ialf.. Min gamla bmw "whiteangel" Länk |
|
| Förslag på fler annons sidor än blocket och autopower ? | |
|
Jag har försökt köpa en vit e39 i några år nu (eller ev "rätt" e34). Eftersom jag inte gillar polisbilar (blå inredning) eller rost och skralt utrustade bilar är det inte lätt. Blir du riktigt desperat rullar det en vit facelift e39 i Halmstad och två st vita e38 varav ena är sjukt snygg. Carjacking? Vill helst ha en vit e34 540i 6vxl, grät blod då jag missade en på blocket för ett tag sedan. (den som vet ngt får gärna tipsa mig, vit med m5 pkt tyginredn) Din bil förra bil var riktigt snygg! Tänkte passa på att varna för den vita 535an på blocket med m5 pkt, ingen större ide att åka och titta på den. ALLT är verkligen slut på den :-( -Phil |
|
| darkie-"whiteangel" såg ju riktigt nice ut! | |
|
Länk! Touring visserligen. Länk! och ytterligare en Touring. Vita sedaner verkar inte växa på träd. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Undrar om det var den över jag mötte igår eftermiddag ? Det har rullat en o annan Vit touring i Ö-o de senaste åren även en Vit M5a. ///MVH Hasso Länk |
|
Vill ej ha kombi men tack ändå.. Har också märkt att det är svårt att hitta en vit bmw.. sökt nu i 4 månder.. Min förra "whiteangel" köpte jag krockad och fixade till.. Tack till alla er som säger att den var fin.. Den var faktiskt verkligen i toppskick, nya ägaren berömmer den.. "bästa bilköpet jag gjort" osv.. Jag är riktigt ledsen att jag sålde den, tänkte nog inte alls på vad jag gjorde, ville bara ha något "NYTT" för stunden och impuls sålde.. Antingen blir det en ny E34 eller en E39 beroende på vad som dyker upp.. Jag tänker inte ge upp ialf.. Men finns det någon mer "stor" Annons sida för bilar mer än denna och blocket? (EJ TYSKA OSV) Mvh skoglund |
|
| Brukar stå en vit e39 nere vid statoil här ja bor, kan kolla upp den. Tror de e en 520 lr 523. Har iaf fullt m-paket samt speglar och m6 fälgar, ser grymt fin ut... | |
|
Hade vart jätte snällt, dock är jag ju så kräsen så att jag minst vill ha en 523.. annars vet jag också vart det finns 520 modeller att hitta.. :) Min gamla bmw "whiteangel" Länk |
|
| Har kollat upp bilen nu. Det är en 520. Riktigt snygg, vit med vita lister.. | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
DavidT86: Hos vilken handlare, i Kristianstad, stod den vita E39:an? |
|
Mr.Nullzwei : Eriksson & Månsson Bil AB. Bilen stog där alltså i över ett halvår vad jag vet och blev såld till någon som måste gjort ett riktigt fynd då den i princip gavs bort. lyckades tom hitta en bild som jag tog från provkörningen, lite vit e39 porr kanske? :) Länk |
|
|
Jag har sett två vita e39or sen jag köpte min, en i Kristianstad och en i Hässleholm. Det kan ju i och för sig vara samma men dom hade olika förare iaf. Den hos Eriksson & Månsson missade jag helt, fick åka ändå upp till Stockholm för o hämta min. Jaja, lycka till med letandet :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.