|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Sålde min 330 diesel-00 i mellandagarna, har sedan ångrat mig grymt efter det. Har varit såååå nära att köpa en M3.a, även varit inne på den delen i forumet & surrat lite, men nu har bitarna fallit på plats, det blev en BMW 330diesel-06 som får bära min skylt FUN2DRV. Skönt att det löst sig till slut. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren | |
|
Skoj!! då får du ju kontakta Nordic och trimma lite! 330d ska ju tydligen kunna gå sjukt bra! 280hk 590Nm låter ju tråkigt ;) Mvh / Joel |
|
|
280 HK / 620 Nm ska det visst bli. Det blir jättetrist :-) Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
jasså 620? med nordics programvara eller du kanske snickrar ihop ett eget ;) Mvh / joel |
|
|
nej, inte snickra eget. Svarva eget! Skämt åsido www.powerchip.se Har fått min Caddy-06 med DSG programmerad med detta och dat blev en riktigt stor skillnad jfr pluginbox. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
hmmm powerchip hade jag inte låtit trimma min 3hjuling.. kika på STCS forum.saabturboclub.com finns många trådar om dom där. hade en saab som jag trimmade innan och när jag valde mellan alla chip-firmor och låste så va valet ganska enkelt att det stod mellan maptun och Nordic. nu trimmar ju inte maptun bmw vad jag vet.... Mvh / Joel |
|
| Härligt med "gubbar" som har god smak -grattis! Om jag ändå kunde få farsgubben att införskaffa sig en bmw... =) | |
|
f*n. blev en aning avundsjuk på detta köp. har min 330d -02 på 220hk men snart en -04 coupe diesel på g. Vill bara stötta dig i ditt val. kul att du håller dig till dieseln. den kommer leverera nåt så otroligt bra. kommer inte gå mkt sämre än m3 med chip o bra mkt roligare o tanka. en långkörning på 100 mil så kommer du ändå före för du slipper tanka två ggr hehe! |
|
|
Förresten du som jobbar med dieselmotorer. finns det möjlvis några kända företag som trimmar 330 dieslar i form av att montera in en större turbo o inte bara chippa? hur mkt kan en sådan maskin klara egentligen? troligtvis är det väl värre med kardan o hardyskiva, men allmänt nyfiken på om d förekommer. |
|
|
Inte mig veterligen, men vem vet, Jag kanske blir den första att köra superstage med BMW diesel? milhouse, jag är medveten om detta snack som pågår på olika forum och då främst saab ägarnas. Det stämmer inte med det intrycket som jag har fått, då jag har träffat vederbörande personligen, diskuterat detta med honom. Själv blev jag otroligt positivt överraskad av vad som hände med min Caddy, mjukare gång, ingen ketchupeffekt, lådan växlar snällare + att den väljer växlar vid tex korsningar som den aldrig har gjort. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Ska du köra superstage Göran? Säg till när så är jag gärna med och utmanar med min 325d :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Ska du chippa den, vänd dig då till www.bsr.se <-- dem är seriösast och har mest erfarenhet av alla! | |
|
Och bland de dyraste. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
såg för övrigt att BSR inte hade någonting till BMW diesel på hemsidan. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
bsr!? hade inne min första saab 9-3 2,0t där och trimmade! gick jätte bra tyckte jag. sedan när jag kopplade in turbotrycksmätare såg jag att det va otroliga slängar i laddet och bilen gick mycket ojämnt.. laddade på som vanligt ibland och ibland gick den inte alls. ringde och frågade dom vad som kunde vara fel.. lämna in den till saab det är fel på din bil! fick jag till svar kort och gott.. efter det sålde jag boxen och köpte mig en fån nordic uhr och bilen gick som en klocka! levererade precis som den skulle vid alla intervaller och inga som helst laddslänga... spikarna med BSR boxen va upp åt 1,4-1,5 bar och ibland gick laddspärren in och jag tuggade på ratten :( hade JAG en bil för hundratusentals kronor skulle JAG inte välja marknadens billigaste programvara och stoppa i den.... Mvh / Joel |
|
|
Chansen att det är fel på bilen är ganska stor. Min bror och även en polare till mig chippade sina 9-3 resp 900 2,0t på BSR och de funkade alldeles utmärkt i tusentals mil. Men nu ska inte tråden handla om chippade Saabar utan om 330d //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Vi får se hur det blir i slutändan. Torsdag ( imorgon) ska jag iaf hämta bilen och ratta hem den till Småland. Gissar på 40 mil med smilbanden högt uppe vid öronen. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Vi får se hur det blir i slutändan. Torsdag ( imorgon) ska jag iaf hämta bilen och ratta hem den till Småland. Gissar på 40 mil med smilbanden högt uppe vid öronen. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
ingen dålig känsla! ;) får du allt skriva av dig lite när du kommit hem! Mvh / Joel |
|
|
Sådärja, 330 dieseln parkerad utanförefter en 40 mila resa. Kan konstatera att chippa den anser jag helt onödigt. Vid provkörning & fullt pådrag på 2ans resp 3ans växel så sliter den loss friktionsdäcken på torr asfalt. OJ vad nöjd jag är med min diesel, ska bara lära mig I-drive nu med allt vad det innebär. M3:an som jag kikade på ( 2001 E46) är inte längre aktuell, ett helt annat skönare drag i dieseln som kommer från 1700rpm & uppåt. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| bara att gratulera.. låter som en kanonbil.. lite bilder vore itne fel.. tycker itne heller du ska chippa i första taget.. satsa på chassi istället | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.