AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.479

Någon AP-kändis 740 i Västerås igår?

Sida 1 av 2
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Jag var en tur till Västerås igår, hamnade fram på kvällningen utanför ICA-Kvantum ute på Hälla. Letade efter en lämplig parkeringsplats och råkade upptäcka en -97 740i med stora fälgar, och det var ledigt bredvid den, så jag backade in min 740iL bredvid så det skulle se lite märkeskoordinerat ut i raden :)

Kollade bilens regnr som var FUWxxx, och bilen var hemmahörande i Uppsala verkade det.

Någon här som känner igen sig tro?

Förresten, vi är ett gäng SAAB-intreserade som brukar träffas för en fika eller nåt då och då på lämpligt ställe, med våra bilar eller bara personerna om det är fel säsong eller så. Skulle det kunna vara nåt som skulle kunna vara skoj med våra 7:or? Det måste ju inte vara märkvärdigare än en enkel fika eller bit mat på ett lämpligt kafé vilken dag eller kväll som helst i veckan. Vi i SAAB-gänget kan göra en sådan fikaträff en eller flera gånger i månaden periodvis, det behövs inte många ursäkter för att dra ihop till en sådan :-)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
Hej,

En 7-träff lite då och då vore kul. Det finns några roliga amerikanska förebilder på träffar för just BMW 7-serien på e38.org. Ser alltid imponerande ut med dessa stora linjesköna bilar. Ser att du bor i Dalarna. Själv är jag hemmahörande i Stockholmsområdet. Någonstans på vägen, typ Västerås, där du var eller någon annan ort, kanske kan vara något.

MVH

/MA
Go
61
Goose
735 -02 (e65)
Håller med, det låter roligt att ha lite träffar då o då. Alltid trevligt att träffa folk med intresse för 7-serien.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Jag håller med.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
mm.. men inte om det är för långt att åka , sverige är ett stort avlångt land med dåliga väga.... annars gärna.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Givetvis får man ha en fikaträff eller liknande för 7:or i trakten. Ingen mening för folk att åka från Skåne för att dra en enkel fika och lite snack med 7-ägare i Västmanland/Dalarna. Då kan de väl lika gärna fixa sin egen fikaträff i sin region.

Det får ju inte vara för långt att åka, men för kort blir väl lite tråkigt det med, då resan väl är halva målet, minst ? :)

Det finns ju många små trevliga kafféer och liknande runt omkring, där man t ex, vissa kvällar varje vecka har fikaträffar för veteranbilar. Så varför inte samla några 7:or någon annan kväll då och då?

Ett trevligt ställe är ju fiket vid gamla infarten till Storvik från Gävle sett.

Rembostugan utanför Avesta ett annat.

Kanske man kan ta olika ställer i trakten olika gånger så blir det kanske lagom långt för alla någon gång?

Man vill ju även ha ställen med bra uppställningsmöjligheter i närheten till själva fikeriet. För ställa bilarna längs bort i hörnet på BW-parkeringen och sen sitta i andra änden och fika inne i nått kyffe känns ju inte såååå inspirerande.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Tycker detta vore en väldigt kul grej!

MVH Robban B
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Vore kul !

Bor i Hudik men åker gärna en "bit" !

FordLTD

Min BMW Länk
Ja
34
Jan-Egil
740DA -00
Vi har ett jättetrevligt fik som heter "Nyfiket" - de har även mat vilket är bra då jag antar att ni är hungriga när ni kommer fram.. :-)

Med "glimteniögathälsningar" från Storuman

//Jan-Egil
PW
298
PW
E38 735ia-99

Nu vill jag oxå ha en 7:a igen....gillar ju oxå att fika...=). Så fort barnen inte använder barnvagn så blir det en e38 igen.
Visa användare
40
BMWBob
Äger tysk bil, japansk mc, svensk kajak, italiensk cykel.
Hejsan, det vore jättekul! Vad sägs om Enkoping - Sveriges närmaste stad?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Enköping är helt ok, och man kan ju kanske göra så att man låter det bli en liten "budkavle" eller vandringspokal. Alltså att man låter det bli fikaträffar planerade på olika ställen i regionen.

Att ta en tur till Skokloster och samla ett gäng 7:or där kunde ju bli trevligt. Frågar man sen snällt så kan man med lite tur få parkera i modellföljd inne på slottsområdet med, vilket vore en fin miljö för dessa lite mer aristokratriska vagnarna.

Har man sen inte heller varit inne på Skokloster så tror jag en guidad tur genom slottet får de flesta att göra stora ögon resten av dagen.

De serverar både fika och helt ok mat med för vettiga slantar under säsongen. Och vägarna och miljöerna dit är riktigt behagliga att glida fram på med en fin bil.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
Både Enköping och Skokloster låter som utmärkta alternativ för en första 7-träff. Jag är med!!

MVH

M.A.
Visa användare
40
BMWBob
Äger tysk bil, japansk mc, svensk kajak, italiensk cykel.
Jag är också med!
Jag är också med, det låter kul!
en liten fika träff låter ju faktisk riktigt trevligt ,jag hänger på

Vad vore vårlden utan BMW??
Elsas café i Norberg vore trevligt mål, Förutom världsberömt fika så skulle bilarna verkligen synas i denna lilla ort. Torget utanför med bara 7ser bilar vilken syn. Bestäm en dag med solsken, jag kommer!/ 733.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Toomas P

Ingen dum ide alls, fast då får jag ju köra en omväg, annars känns det för kort för mig. Har 15 min hemifrån till Elsas Kafé :-)

En fråga till alla fikaintresserade. Är det viktigt att de bli på en Fredag-Lördag-Söndag, eller kan det gå vägen även en vanlig vardageftermidag/kväll?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
En vardagkväll kan funka för mig. Föredrar dock en helg. En viktig aspekt tycker jag är att det inte blir för mörkt så att man inte kan studera bilarna närmare. Men ju längre fram i vår det blir desto ljusare blir ju kvällarna

MVH

M.A.

Go
61
Goose
735 -02 (e65)
Håller med "löparn" . Vardagskväll funkar, men föredrar väl en Fre-Lör-Sön.
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Jag är gärna med också om jag får???

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.