|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Då är jag för tillfället utan BMW för första gången på 11 år. Trist, men sant. Ny blev det en Cayenne V6. Jag är ju lika bilintresserad som tidigare och vill diskutera problem, modding och styling av bilen min men det finns ju inga bra forum eller nätbutiker alls! Varför? Tycker inte Porsche ägarna om individualisering lika mycket som BMW ägarna? det var det sista jag trodde faktiskt.. Hittar inga forum, stylingfirmor med förnuftiga priser eller liknande. Porscheklubben har ju forum, men där är stendött.. Tacksam för hjälp! Kommer inte att lämna detta forum oavsett:-) kanske jag fortfarande vet nåt som jag kan dela med mig:-) Mvh Hosse | |
| Haha, kan det vara så att Porsche-ägarna inte har problem, eller behov av moddning? :) Grattis till bilen, hursomhelst...de är fina. | |
|
Du behöver inte lämna forumet pga. bilbytet. Många här tycker forumet är så pass bra att det inte går att lämna, trots byte till annat bilmärke. Sedan fixade ju autopower-crew fram "övriga bilar" i forumet, där det är "legalt" att prata Porsche mfl. /L |
|
|
Sen kan det ju ha att göra något med hur många BMW- och Porsche-ägare det finns... ///BMW - Was sonst! |
|
|
PCS forum är inte så spännande.... Kollat www.rennlist.com eller www.paragon-products.com ? Där finns lite forum. Vi med Porschar med motorn i fronten har ett eget forum som är betydligt aktivare på www.944sverige.com Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Har bara erfarenhet av www.944sverige.com som jag skulle säga håller väldigt hög klass (högre än autopower?) men det är ju som skrivet för frontmotorporscharna (924/944/968/928). Skulle gissa utan att veta att det finns rejält många bra 911-forum, men 911-ägarna är ibland långt ifrån förtjusta i "oäktingarna" dit man väl får räkna Cayenne, så om dom kan hjälpa dig vågar jag inte svara på. |
|
|
Nu är det ju så att tandläkarna som kör runt i sina aktersmällor inte har något intresse i att ändra någonting från orginal. Dom skriker när dom ser att vi har amerikanska mätare i den Porschen som jag skruvar på :) Dom är puritaner ända ut i fingerspetsarna. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Tack för alla svar! Jag hittade inga roliga delar på nån av dom, men det var bra forum där iallafall! Jag ska som vanligt bygga om mycke.. Ny front, ny häck, nya sidor, takvinge, IPOD interface, Bygge om DVD monteringen i nackstöden (till nåt som ser orginalare ut:-)) Har givetvis redan hittat faceliftpaketet till den med front, sidor, häck och huv samt turbo rören bak. Nu verkar det vara tillnärmat omöjligt att koppla om strömmen och paketpris på montering ligger på mellan 100 - 300.000 NOK:-) Brr.. Mvh Hosse |
|
|
Kollat på gemballas prylar? DET är porriga prylar till cayenne! Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
| Porsche tillverkar färre än 100.000 bilar per år, BMW tillverkar 1 300 000 bilar per år.... Det är nog den största anledningen. | |
|
Även om det tillverkas betydligt fler BMW än P så lär andelen entusiaster vara betydligt högre i Porsche-lägret. Skillnaden är nog att i porschefallet är vanligare att byta upp sig till värre modeller med tiden än att modifiera. Modifierade bilar skall vara mycket välgjorda för att inte värdet skall vara sämre än std-bilar. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Faktum är att Porsches marknadsandel i Sverige är STÖRRE än Saabs marknadaandel i Tyskland ( eller en skröna??) Dredd: om du bara visst hur tandläkare är när det gäller "hårdvaran" på mottagningen.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
J.Dredd: Varför måste man vara tandläkare för att åka 911? Jag är inte det, men åker i alla fall 911 -77. I utsökt originalskick....:-) Originalfreak är jag nog och kanske puritan, men skiter fullständigt i om nån annan vill pimpa sin bil, Porsche eller nåt annat märke. Smaken är ju liksom delad. Mats BMW CS #5847 |
|
|
t80196: Det måste man ju givetvis inte vara. Det var ett skämt (med en del sanning). ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Betydligt mindre sanning än du tror är min erfarenhet. Vanligare är "normala" löntagare som arbetat och vid 45-55 köper sig en drömbil. Sen är det också skillnad på vilken porsche man talar om. Äldre bilar är _mycket_ stor del entusiaster. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
gti_charlie: gembalas? Har dom nåt nätbutik? Jag har kikat på att bygga om den med orginal delar. Då blir det Turbo fronten, men den tycker jag inte är värd 16.000 + lack. Annars blir det faceliften och den har jag fått tag på i delar till 40.000 + lack + montering med ingen har klarat att få alla lampor osv att fungera på den. Trist. Då vill jag liksom inte kasta bort pengar på det. Jag har kikat på detta kit, som är långt från orginal look, men jag gillar det ändå. Vad tycker ni? Front; Länk + xenon dimljus givetvis.. Bak; Länk Ser det för raggigt ut? OK priser iallafall.. Mvh Hosse |
|
| Länk <-- Dom gti_charlie snackar om. En av dom största inom Porschestyling. Men det verkar inte finnas någon nätbutik där. | |
|
Hosse. Grattis till Cayennen. Jag drömmer om att ha en själv. Hur tycker du att v6 känns motormässigt? Orkar motorn med bilen? |
|
|
Länk har en del till 955 och 957 Jesper, jag är inte tandläkare och är så långt i från orginal puritan man kan komma ;) Men å andra sidan så är Porsche luftkyld och har motorn i aktern...allt annat är VAG |
|
|
en av dom bästa forum för Porsche imo Länk TechArt Länk Länk Länk |
|
|
Trodde en RIKTIG Porshce hade front monterad V8........ Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.