|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
hej Jag vill påpeka att jag aldrig har påstått att ovanstående firma gör detta. Hn |
|
|
blixtjens gordon: tack för tipset - jag vill dock helst ha en bil utan sportchassi och sportpaket - jag har hört att de ska vara stötigare och lite bullrigare och 19"are verkar höja bränsleförbrukningen enligt forumet. Bilen såg fantastisk ut annars. |
|
|
haknil, Då missuppfattade jag din kommentar, jag ber om ursäkt. Kul och se att det var min 320d det länkades till som tips. henke_gbg. Det var ju synd du inte vill ha m-sportpaket, för det är ju så mycket snyggare, 19" går ju alltid att byta ut till 17" orginal. Men alla tycker vi olika här i världen. PB |
|
|
Finns som sagt många trådar om att dölja regnumret. Finns det någon som har belägg för att det verkligen skulle finnas tjuvar som sitter och surfar runt på bilannonser och för att leta regnummer för att sedan åka hem till vederbörande och "hämta" bilen eller tillbehören??? Då måste ju sedan tjuven ha haffats och erkänt ovanstående tillvägagångssätt, och hur många har gjort det? Nä, jag kan möjligen ha viss förståelse om du har en unik och dyrbar bil, men då är det ju lika farligt att åka omkring med den i trafiken, med plåtarna helt synliga för alla tjuvar..... Och de som döljer regnumret på sin 30 tkr bil samt kallar sig för bmw som avsändare har definitivt mer än regnumret att dölja......... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jag skulle nog vilja påstå att de säljare som döljer regnummer inte är rädda för oseriösa köpare utan snarare rädda för seriösa sådana. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
t80691: Håll dig nu till saken. Det är inte samma sak 1. att ha bilen ståendes på gatan 2. att ha bilen ståendes på gatan OCH annonsera regnumret i annons där man kan se bilens position på gatan med en liten flagga på hitta.se efter att ha sökt på bmw navi på blocket. I bägge fall står bilen på gatan och sannolikheten är bli av med navin just för att bilen står på gatan är alltså lika stor i bägge fall. Den sannolikheten gör ingen skillnad i resonemanget utan det är den extra sannolikhet som tillkommer just pga annonsen som är den intressanta och huruvida den är stor eller liten. Även om det skulle visa sig att den är oerhört liten så skulle jag ända inte lägga ut reg numret. Varför? Jag skulle kunna placera mina bilnycklar ovanpå hjulet där de inte syns bakom skärmkanten varje natt och den extra sannolikhet att få bilen stulen som tillkommer är antagligen helt rätt och slätt obefintlig. Men det spelar ingen roll, jag placerar ändå inte nycklarna ovanpå hjulet av samma skäl som jag inte placerar bilens reg nummer i annons. För OM Kalle Kanyl skulle komma på tanken så har man gjort det alltför lätt för honom. Sen spelar det antagligen in att jag aldrig upplevt det som jobbigt med dolda skyltar när jag själv köper bil. Jag kollar alltid upp historik, bilprovning, HC värden, verkstäder i tyskland, ringer tidigare ägare etc på ett gäng bilar som jag tittar på. Det är ganska mkt jobb om det är 3-4 bilar man valt ut och det extra jobb som tillkommer av att säljarna till en början döljde skyltarna är ingenting i jämförelse med det totala arbetet med dessa "utredningar" som ändå måste göras enligt mig. molle |
|
|
ledsen Mats jag stavade ditt svårstavade nick fel :) Lövet: Nej det stämmer inte på mig i alla fall. Jag är mer rädd för att bli av med navin än vilken köpare som helst med tanke på alla "tveksamma" naviannonser och hur många som blir av med navin (vilket är ofta är samma som att få en bil värd 100k-200k inlöst) här på forumet. Jag tror snarare att de köpare som stör sig på dolda skyltar egentligen inte är rädda för oseriösa säljare. Det finns ofta en retlighet snarare än oro hos inläggen i de som är mot dolda skyltar. molle |
|
| Molle : Jag retar mig inte på dolda skyltar, utan är helt enkelt helt grön när det gäller begagnatköp och ville bara ha några kommentarer. Jag ville bara veta om dolda skyltar är ett tecken på en skum säljare - och jag har nu förstått att det kan vara det i vissa fall, men för det mesta är det en seriös säljare som bara är extra försiktig. - kombinationen av dold skylt och försäljning i örebro, import och diesel skulle visst vara misstänkt oseriöst, men enbart dold skylt betyder uppenbarligen ingenting. ett samtal till säljaren är ju inte heller så ansträngande som du nämnde. | |
| Molle : Jag retar mig inte på dolda skyltar, utan är helt enkelt helt grön när det gäller begagnatköp och ville bara ha några kommentarer. Jag ville bara veta om dolda skyltar är ett tecken på en skum säljare - och jag har nu förstått att det kan vara det i vissa fall, men för det mesta är det en seriös säljare som bara är extra försiktig. - kombinationen av dold skylt och försäljning i örebro, import och diesel skulle visst vara misstänkt oseriöst, men enbart dold skylt betyder uppenbarligen ingenting. ett samtal till säljaren är ju inte heller så ansträngande som du nämnde. | |
|
henke: Jag tänkte inte alls på dig utan de många inlägg i de många trådar där dolda skyltar diskuterats flitigt. molle |
|
|
molle: vi har väl olika syn på det hela. Jag ifrågasätter i alla fall, finns det någon som verkligen vet och har belägg för att tjuvar sitter på nätet och letar bilar och/eller tillbehör? Av vilket skäl döljer denne säljare sitt regnummer? Länk Mats BMW CS #5847 |
|
Gemini__ |
Det är väl solklart att han tröttnat på att någon är där och plockar exklusiva delar. Någon som redan nallat Opelemblemet för honom ser jag, ja säger då det. |
| Jag tror att många som maskerar regnumret inte vet varför dom gör det. Dom gör det helt enkelt för att "alla" andra gör så. | |
| Jag gör det för att de tre senaste ägarna på min bil är alla inom samma familj, dvs inga riktiga ägare - om då någon tar ett registeruttag utan att först konsultera mig, får de kanske fel bild av ägarförhållandena och låter bli att kontakta mig... | |
|
Sani : Eller så låter dom bli att kontakta dig för att regnumret är maskerat... |
|
| Är man så korkad/oseriös får man skylla sig själv - deras förlust mao. | |
|
GE: om det är som du tror så är det skrämmande...att göra något utan att veta varför. Sani: hur kan det komma sig att man inte är riktig ägare när man är från samma familj? Mats BMW CS #5847 |
|
Gemini__ |
Instämmer, är det någon som struntar i att höra av sig pga av dolt regnr. får de skylla sig själva helt enkelt. När jag säljer någon finare bil maskerar jag alltid regnr i annonsen, varför har jag argumenterat för i måånga trådar tidigare =) Finns redan en del bra argument i denna tråd dessutom. t80196: "Sani: hur kan det komma sig att man inte är riktig ägare när man är från samma familj?" Kom igen, du förstår väl vad han menar ;-) |
|
Varför tar alla för givet att det handlar om oreggade kontantkort? det kan lika gärna vara att man har skyddat eller hemligt nummer av olika anledningar. jag förstår inte varför man måste veta namn adress regnr innan man kan ringa på en annons mvh kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.