AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.296

Går dett att innan köp kontrollera om en navigator är stulen?

Sida 1 av 2
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Har en liten fråga.
Tycker sällan det är annonser för nav på blocket till bmw. Numera tycker jag de dyker upp lite mer frekvent och jag kan inte låta bli att koppla det till alla stölder som verkar vara.

Denna tex Länk (Säger absolut inte att just dessa är stulna, bara ett exempel).

Går det att spåra/kolla upp en anläggning med tex tillverkningsnummer om de är stulen innan köp?

//IS200-01, RX300-03
Ser onekligen misstänkt ut. Kontantkortstelefon och "lånad mail". Varför har han inte egen dator när han heter Pelle PC?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kan även på beställning ordna...o.s.v :)
Pelle PC är i alla fall med på bilden delvis om man tittar på en av speglarna..
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Jag skulle då aldrig köpt något från en sådan annons. Givetvis kan man inte veta om det är stöldgods och man ska absolut inte peka ut någon utan bevis, men visst ringer varningsklockorna. "Pelle PC", lånad e-mail, oreggat tel.nummer, kan ordna på beställning...

Varför har man ett flertal original navigatorer till salu som privatperson?
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Farligt att hänga ut nån men nog sitter det nån uggla i mossen:O
Nån drabbad som äger en vit el guldfärgad bil?

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med ovanstående...Denna annons är inlagd igår men liknande annonser med samma bilder har varit inne på Blocket tidigare. Kan ju iof vara att han inte fått sålt sakerna och annonserar igen...

trucker: det är spegelglasen som är vita och guldfärgade.

___
//Ulf
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Men det finns inget sätt att kolla upp om det är stulet, tex tillverkningsnummer eller dyl?

Får väl tillägga att jag inte direkt tänkte köpa nån, de passar inge bra i mina japanska bilar :)

//IS200-01, RX300-03
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hur läskig ser inte mannen i backspegeln ut då? Bara det skulle få mig att inte ringa....

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Samma person har haft liknande annonser innan på 16:9 monitorer.

Guldfärgade spegelglas förresten, de är väl de automatiskt avbländande glasen, när dessa är trasiga...

JAg skulle bli närmast chockad om grejerna i annonsen inte skulle visa sig vara stulna..

Länk

BMW CS #5139
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
gubben ser ju ut att heta Kanylen och hans polare Timmy, Jimmy, Kenta och Jocke med kniven. Speciellt när man ser hur han bor...

Min bil: Länk
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Personen i den vänstra backspegeln ser ut som något från en läskig Hollywoodproduktion. Och då menar jag inte en yppig blondin....

Sechs macht Spass!

Min Limo: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
:) Fyndigt Stephan.

När jag visade gumman som jobbar på Ericsson och tidigare byggt telefoner nu växlar, tidningsklippet med de polska airbag/navitjyvarna.
De har streckoder på allt som registrerar varje del i vilken huvudenhet och vilken del som sitter var. Hon undrar har inte biltillverkarna detta så man kan spåra direkt till vilken bil delen har suttit i.
Streckoder finns ju på det mesta av enheter i en bil numera, men kanske inte genomförbart, dessutom går dom väl att avlägsna, Men idé´är ju inte så dum egentligen.

///MVH Hasso
Länk
Reservdelar har väl normalt inget unikt tillverkningsnummer. De har reservdelsnummer. Det skulle i så fall vara navigatorerna, men hur man i så fall kan spåra dem till en viss bil vet jag inte.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Visst man SKALL inte hänga ut ev. personer felaktigt, men kom igen.. detta är stöldgods, det behöver dock inte vara "pelle pc" själv som har snott grejerna, utan han kan ju vara hälare av något slag. Det gör honom inte mindre skyldig för det!

Mvh/ Niclas
lob
Frisyren på personen i backspegeln ser lite "polsk" ut
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
"Frisyren på personen i backspegeln ser lite "polsk" ut"

Hur tusan kan du lyckas få till det?
En tunnhårig svensk har du inte sett?

Karl Birgander, Kalmar
BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90
Ma
32
Marqsman
E60 535d -07 Mtec LCI
Ja annonsen ger ju minst sagt lite dåliga vibbar... Gillar väskan med "baggiesar" i bakgrunden på spegelbilden. Brukar vara sånt som varje svensk har liggandes hemma på vardagsrumsbordet...
Tyvärr är det så att det finns många som är intresserade av att köpa "billiga" navis

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Om man ringer och får höra att man skall komma ensam till en gatukorsning med kontanterna i en grön plastkasse är illusionen fullständig! :)
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Jag kollade upp några navi annonser för ett tag sen. Ingen hade reggat telefonnummer och i två annonser skrev annonsörerna (ej samma) att naviskärmen tyvärr hade lite brytmärken på ramen som man också kunde se på bilderna. hmm?

Detta är ju bara ett exempel på de många annonser som får mig att aldrig någonsin sätta ut bilens reg nr i annonsen när jag säljer en bil med navi, xenon och airbag på blocket. Tyvärr.

Och den som ringer mig och ganska omgående frågar efter regnumret får faktiskt vänta om han är intresserad (ingen har dock hittills frågat innan de sett bilen när jag sålt mina bilar). Inte heller visar jag bilen på hemadressen utan möter upp på neutral plats och om jag känner den minsta olustiga känsla efteråt ser jag till att välja en lång väg till stället där bilen står (som inte är hemadressen) så att ev efterföljande bilar hinner tappa bort bilen. Tyvärr får det bli så för min del, med tanke på alla stölder av navi, xenon och airbags och att bilar med klippta kabelhärvor ofta blir inlösta.

molle
Om annonsören inte är hälare eller har stulit dessa själv så var sjutton har han kommit över dessa? Hittat i en plastpåse i en soptunna på stan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.