|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är själv en stolt ägare av en 320 E46 M, men just nu så söker jag efter information om en nära väns 328i E36:a. Jag har hört att ett 325-insug kan ge lite xtra kraft pga motorn i 328:an är under-optimerad redan från fabrik. Frågan är den; kan man montera ett 325-insug på en 328-motor och öka effekten som en del påstår att det gör!? tack på förhand | |
|
Jadåå de går alldeles utmärkt. Mvh Lardy |
|
|
Dock kommer du få lägre vrid. Använd sökfunktionen nästa gång och du kommer finna massor av info angående detta! Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
har köpt ett insug... men skulle vilja veta vad det står på era 325 insug under spjälhuset på mitt står det 1 720 612-2,5... |
|
| Vill jag passa på att fråga hur mycket de igentligen påverkar vridet negativit? då även jag har gått och funderat lite smått på att byta,men börjat tveka för att jag iaf har i 9 fall av 10 mer nytta av vridet en toppeffekten. | |
|
Även om du bytar till ett M50 insug så kommer du ha vrid kvar. Mvh Lardy |
|
|
Jag har kört med 2,5 insug på min 528 automat över 1 år nu, bytte tillbaka till 2,8 insuget i helgen pga att ja skulle modifiera fastsättningen av tomgångsventilen och vevhusventilations burken. Men märkte ingen skillnad på vridet, åtminsone inte på vintervägarna just nu. /// Kristian |
|
|
Tipsaren: Det du glömde var ju att berätta om du märkte någon skillnad på toppen, alltid intressant att höra både förluster och vinster av samma person så att säga. Alltså hur mkt vrid man tappar respektiver hur mkt toppeffekt man får, jag är medveten om att det finns o läsa om det på forumet men just detta vill jag gärna höra från flera källor så att man har något att längta efter då detta står på min todolista,förvisso väldigt långt nere men det skall göras med stor sannolikhet. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Lardy: Ja de får vi ju verkligen hoppas att de finns kvar något vrid :-) Vet att man tappar något i vrid när man nu får lite mer pulver på dom högre varven,men eftersom iaf jag värderar vridet mycket högt så vore de kul att få lite mer exakt info hur pass mycket man tappar vrid i mot vad man får effekt på toppen.. Hur man nu ska redovisa detta har ja ingen aning om :) men de kanske är någon som har en bra idé om detta...? |
|
|
Hahha ja de vore ju hemskt tråkigt om allt försvann. Det finns gott om vrid kvar på min bil men det hjälper nog inte dig för att jag förstår att du skulle haft en exaktare redovisning. Mvh Lardy |
|
|
någon som har bilder på monteringen av insuget??? |
|
|
Här är en guide, iofs på engelska men väldigt bra. Länk Mvh Lardy |
|
|
tack ska du ha... |
|
|
Och här en gammal informativ tråd: Länk Mvh |
|
|
Johan Sjöstöm: jo den blev mycket bättre över 5000rpm, med orginal så händer inget efter 5000. Om man kör en manuell 328 eller Z3 så är det enligt mig dumt att köra med orginal insug, om det är en 5serie eller automat så kanske det är en smaksak om man vill ha lite mer bottenvrid(men som sagt skillnaden är inte stor) /// Kristian |
|
loftahammar |
Är det någon som vet om man kan se utvändigt om man har 325:an insug?? då ja tycker att min går rätt bra efter 5000rpm, efter 5800rpm ryter den till lite extra. Om man mäter en kanal utvändigt så borde det väl skilja i storlek?? Mvh Robban Länk |
|
>loftahammar Det syns ganska tydligt utvändigt. Länk Länk Länk |
|
| Länkarna vart ganska dåliga. Kolla länken som Hardy skrev. där ser du! | |
loftahammar |
jo det syns väldigt väl, kollade på min bil och det var inte bytt, så det blir till att göra det. Måste ju få en uppfattning ja med om det:) Mvh Robban Länk |
|
Är det någon som vet om det funkar med m50 325 insug på m52TU ( dubbelvanos). Jag har sökt men inte hittat någon om gjort det på den motorn. |
|
|
Jag har för mig att det inte passar med m50 insuget på motorn med dubbel vanos men jag kan ha fel. Mvh Lardy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.