AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.464

Nationell z-träff augusti

Sida 1 av 3
Här kommer ett förslag på hur dagen på kinnekulle skulle kunna vara
Länk

Vi måste veta vad ni har intresse av så vi vet hur många det blir. Lägg märket till att det kostar 22000:- att hyra kinnekulle så vi måste bli ett gäng desto mer vi blir ju bättre priser blir det.
Förslag mottages tacksamt från de som är ifrån trakten på andra aktiviteter under bankörning, för de som inte vill deltaga i denna aktivitet?! Några fina vägar att cruisa på?
Det kommer att bli andra aktiviteter för dom som inte kör på bana.

\\\Linus

linusandersen@mac.com
Är klart intresserad, hoppas nu det blir tillräckligt många intresserade för att det skall bli av. Kan tänka mig även bankörning i lugnt tempo...
//Janne
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Jag är med om det blir ett datum som passar, när tror ni datum spikas?

Jonas Andréen
Visa användare
61
soomg
Z3 Roadster 2,8 -99
Jag är inte intresserad av bankörning men gärna lugna turer runt Kinnekulle i sällskap med andra. Och hoppas på att någon "inföding" vill åta sig att reka vägar och hålla i det hela på plats.
Jag skulle tippa på att datum spikas när vi vt om det är tillräckligt många som vill vara med exat kan vi tyvärr inte svara på

\\\Linus

linusandersen@mac.com
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Det verkar lovande! Jag är på!
Hoppas detta kan ses som en Z-träff OCH INTE BANKÖRNING! Matz o Mia som anordnar detta gör detta rent ideellt, tar mao ut inga kostnader för sin tid eller engagemang. Däremot finns det en kostnad för att hyra Kinnekulle ring = trafiksäkerhetsbana. Och jag tror det är väl så viktigt att vi får lära oss en del kring trafiksäkerhet som bankörning, för de som vill.

Jag är själv inte så intresserad av bankörning, utan det som tilltalar mig är att se och och träffa en massa andra Z:or denna dag med dess ägare. Umgås och ha en social gemenskap med likasinnade, bilintresserade BMW-ägare. Jag är övertygad, om vi blir tillräckligt många intresserade så kommer det finnas utrymme för aktiviteter för samtligas önskemål!

Det finns billiga vandrarhem i anslutning till Kinnekulle för de som måste resa upp/ner dagen innan, möjlighet till gemensam grill och förkväll...
(Jag är på).

Tror och hoppas på en Nationell Z-träff i augusti!

Min Z3.
Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Bra initiativ! =) Jag kommer absolut.

/// Viktor
Visa användare
52
Matz Olli
525 90
328 95
318 96
318 90
Hej hela gänget..

Några blandade svar på frågor i tidigare inlägg...

Håller med Janne att detta skall vara en träff för alla.. banan och dess underbara omgivningar ger möjligheten för alla oavsett om man vill cruisa, banåka eller bara hänga i pitlane och glassa.

Vi kan förhoppningsvis få en bantid men detta kommer inte bli helt enkelt
Jag var på kullen igår och pratade med dem och det är fullbokat.
Dock har jag 1 dag bokad i augusti..den är för annan aktivitet men möjligheten att flytta om är inte helt utesluten..men då måste vi komma snabbt till skott.

Bankörning blir lungn och sansad med få bilar på banan för att minska stress/risk momentet.

Jag hoppas att detta kan leda till ett bildande av en Z section inom ramen för BMW CS.

Det kanske en god ide att försöka samarragera det första mötet med BMW CS west sektionen... jag ska tala med dem idag..

Cruising kan jag hjälpa till med map rutt iaf...då lämpar det sig att ringa mig ngn kväll---0702 263604.

Sist men inste minst så måste vi försöka få ihop ekonomin och så snart som det är möjligt ska det komma ett förslag för deltagare avgift..men detta får vänta tills vi har koll på bmw cs / west sektionen mm. så håll ut ett par dagar.

Ps glöm inte ringa/maila/smsa era Z kompisar så vi blir tillräckligt många för att kunna ordna denna träff. ds

\matz

an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Vill inte vara glädjedödare, men... Är det någon som funderat på att försäkringen inte gäller på bana?

Min Z3: Länk
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Allt är inte svart eller vitt det finns lite guldkorn därimellan också. Nedanstående saxat från BMWCS hemsida.

Körning på inhägnad bana, bankörning
Vår kaskoförsäkring (Delkasko- och Vagnskada) gäller under nedanstående förutsättningar vid körning på inhägnat tävlingsområde enligt Svenska Bilsportsförbundets RA 7.1 (träningskörning/testkörning).
BMW CS anvisningar och regler ska följas för att försäkringsåtagandet ska gälla.
Försäkringsåtagandet gäller inte om officiell eller inofficiell tidtagning eller varvräkning förekommer.

Åtagandet gäller under 2008 och avslutas automatiskt 2008-12-31. Om parterna vill fortsätta överenskommelsen ska nytt dokument upprättas.

1. Besiktning av samtliga bilar ska ske innan resp. arrangemang av BMW CS, ev. skador ska dokumenteras. BMW CS ska meddela Original Försäkring, Therese Thell registreringsnummer på samtliga bilar som ska deltaga i arrangemanget.

2. Delkasko- och Vagnskadeförsäkringens ordinarie självrisker gäller. Maskinskadeförsäkring gäller inte under dessa förhållanden.

3. Återrapport efter varje arrangemang av BMW CS ska göras till Therese Thell oavsett om skada inträffat eller inte. Har skada inträffat ska återrapporten omfatta en kortfattad beskrivning av skadehändelsen, vem/vilka förare och fordon som varit inblandade och vad och ev. vilka som skadats.
Jag är på!
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
OK jas01, men jag har tyvärr inte råd att försäkra min hos BMW originalförsäkring (som egentligen är IF)
Detta var ett av de dyraste bolagen sist jag kollade.
Dessutom så hade de av någon konstig anledning speciella krav på privat importerade bilar! (Sådana bolag skall bara bojkottas)!

(Ursäkta att jag smutsar ner denna tråden med försäkringsfrågor).

Min Z3: Länk
Visa användare
52
Matz Olli
525 90
328 95
318 96
318 90
BMW original försäkring och bmw cs/sportclub medlem = pr lincens om vi bildar en Z sektion.. = försäkrad

Vägen dit är inte så lång men vi måste kolla upp det hela med CS..

Om vi inte mäktar med detta i år har jag en reservplan på ett Z-evenmang..men den är inte klar att presenteras ännu.

Så just nu jobbar vi mot kinnekulle i ordnade former inom bmw cs ramar..

Det krävs medlemskap för AP gänget men jag misstänker att flertalet redan är medlemmar i ngn sektion..och det räcker för att vi ska kunna komma igång.

\matz

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Både min far och bror har varsin Z så jag får ta och förmedla vidare träffen till dem :-)
Finns ju 2 säten i bilarna så man kan hänga på....återkommer om det verkar intressant för dem!

Mpower
Visa användare
72
Tompa_master
Bmw z4/04
kommer bor inte så långt där i från hoppas att vi blir många z-bilar ett datum så spikar vi det.

Tompa_master
bm
115
bmw145
530D-11 F07
116 -05
z4 coupe -06
Kinnekulle, det finns hur mycket som helst att se och besöka under ett ”varv” runt eller över Kinnekulle, Dafgårds fabrik (maten vi värmer i micro och äter till lunch under vintern)
”Adelsvägen” på västra sidan av Kullen med alla stor herrgårdar , några öppna , några som kanske ”öppnar” sig för oss, sedan har vi Paroc:s fabrik i Hällekis,.och inte minst Dagbrottet där många filmer har spelats in .
Vi har ju också Kenneth Hansen rally crossmästaren som vi kanske kan få träffa, även om det inte är en Z sport.
Jag tror att vi med hjälp av lokala kontakter kan se hur mycket som helst av ”Arns” hem bygd, om vi inte vill köra på banan.
Det är bara att vi bestämmer när och börjar dra i ”trådar”

Snow Dragon Z3, tror det är en klok idé att samordna detta med BMW CS west sektion. Känslan är att det är många Z-ägare som är intresserade men kankse inte tillräckligt för att vi själva skall kunna få tillgång till Kinnkulle och prova på bana för de som vill. Men självklart hoppas vi på MASSOR med Z:or, oavsett om man vill köra på Kinnekuller eller ej. Den största Z-träff i Sverige hittils?!
//Janne
Visa användare
52
Matz Olli
525 90
328 95
318 96
318 90
Jag hoppas att detta blir den största och roligaste Z träffen hittils och att alla
intresserade får en kanon dag. Bara att få se 20 eller fler Z samtidigt är ju nog för att man ska få ståpäls...

Hoppas att vi kan starta Z sektionen asap hos BMW CS och därefter ska vi nog kubba få till detta.

\matz

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Nationell Z-träff i augusti låter härligt, om datum passar, kommer jag.

Vi har haft några Z-träffar genom åren, men har aldrig fått ihop så många som 20 stycken ... ett år dök det upp 14 stycken vackra Z:or i olika kulörer, det var ögongodis det.
Känner på mig att den här träffen kommer att bli den största och mäktigaste av alla Z-träffar i Sverige hittils.:-)

/Maria

Visa användare
52
Matz Olli
525 90
328 95
318 96
318 90
kubba = kunna

sorry :0)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.