AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.492

Vilken E34 ska jag köpa!?

Sida 2 av 2
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jo men varför det är billigare reservdelar till m20 motorn är för att den är mycket sämmre byggd, toppen är felkonstruerad så den smörjer inte kammarna tillräckligt och då sliter den kammar... Sen är det vanligt med att toppen vrider sig eller spricker så därför ska du satsa på en med m43 eller m50 motor. En m50 håller mycket bättre än m20 det är förklaringen på priset av delar.

BjörnB: Tänkte inte så långt... *känner mig dum* Jag vet dock inte hur mycket dom saltar här i Stockholm... fast visst, vissa mornar hör man jue på nyheterna att dom halkbehandlar i förebyggande.

Tvesovla: Aaaah, men då är det jue perfekt, som mellan bil (andrabil). Hur går det i letandet av Z3:or? :)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Snål bil = manuell låda, automaten ligger på ca 1-3 dl/mil mer i soppa, ännu mer om det är mycket kallstarter och stadskörning...

Mvh
tycker helt klart du ska satsa på en 525:a kör själv en bmw 525i -94 sédan går mycket bra och härligt ljud. Tänk mycket på att köpa en med vanos motorn du får mycket bättre vrid på lägre varvtal och lägrebränsleförbrukning. Min 525:a ligger runt 0.9L/milen och riktigt skön att köra.
Det du borde kolla upp är vad det skilljer i försäkring för dom olika modellerna, det kan skillja en hel del i försäkringskostnader för en 520 mot en 525.

525i 24v är inte så billig att försäkra åtminstone inte i stockholm.

Hittar du ett bra ex av 525 24v så behöver du inte lägga ner s mycket det är som en diesel du byter olja stift och filter fläktrem, den går och går.

Om bara skall ha bilen över vinter så kanske du inte behöver tänka så mycket på servicedelar...om du ändå skall göra dig av med den efter vintern.
Si
102
SimonK
520iaT-03 e39
Hej.
har ev en 520iT-95 att sälja.
finns i Malmö/lund regionen.
fungerande 2-zonsklima, dubbla takluckor, fjordgråmetallic..
Italienimport 2003
pris runt 20´
Intresserad? skicka ett mail för fler bilder och info

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
525 24v är lagom som bruksbil.
Hade en sådan touring förra vintern, drog inte så farligt mycket bensin och en riktig raket om man jämförde med kompisens 518. Riktigt rolig att busa med i snön med :)
E34 är en underbar dragbil också!

Glöm inte att köpa en -93 eller nyare så du får Vanos Länk (gäller 520/525)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.