AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.268

Vilken M-bil tycker ni jag ska köpa?

Sida 3 av 3
pg_ice
E36 banräser?
den är väl inte mer banpreppad än vad E46an är.
tycker du E46an ser original ut?

har ej lirat på PS2.
men däremot finns det riktiga bil simulatorer till PCn där tiderna stämmer överäns med verkligheten.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Tror det menades att det inte är lika lätt att köra nordschleife fort i verkligheten som i ett tv-spel.
Däremot har jag upptäckt att tv-spel är väldigt bra för att lära sig memorera banavsnitt. Har dock knappt kört några spel på NS heller.
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
skrattar ..... Du kommer bli såååå överraskad ..

Sikta på 10 min så blir du inte besviken o håll till höger så du inte ställer till en massa problem för de som kommer bakifrån..
pg_ice
e36 är helt urplockad med helbur och e46 är utan bur och med baksäte. Viss skillnad tycker jag. Men sen är det ju omöjligt att veta allt som är gjort med bägge bilarna och hur mycket det skiljer på chaufförerna.
Men att säga generellt att e36 är snabbare än e46 på bana är ren okunskap eller lögn.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har spelat en del datorspel:
Länk

Men det vill sig inte riktigt på courten ändå ;)

Många rutinerade förare anväder datorspel/simulatorer för att memorera banor, framför allt NS kan nog vara bra att träna på datorn innan.

Men det är stor skillnad att ladda på i 200+ över ett skymt krön i cyberspace jämfört med i verkligheten om nu nån trodde nåt annat.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Haha, klockrent Björn!

Dessutom så är det ju som tidigare sagts lite lättare att ladda hårt i TV-spel, då man inte riskerar att behöva äta genom ett sugrör resten av livet.

Mvh Johan
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Iofs tycker jag man blir rätt odödlig när man sitter i ett plåtskal på en bana... ;)
Åker man tvåhjuling vet man att det oftast gör ont när man slår i backen...
au
362
audidriver
540iAT -97
"Hejsan!
Har fått ett jobb nu som enligt mina mått mätt kan anses som ganska välavlönat och första tanken var då såklart SPORTBIL!! =)"

snacka om dagens i-landsproblem!

Det måste vara ett härligt dilemma du har! Jag vet hur det kändes när jag satt och spanade annonser när jag skulle köpa min M5:a. Jag var lite inne på M3 E36 också och var och provkörde ett par stycken och jag tyckte att de var fantastiska att köra... tills jag provkörde en M5! Det var inte fartegenskaperna som gjorde att M5 var en trevligare upplevelse, utan mäktigheten! Svårt att förklara, men när man vrider på nyckeln och luftpumpen går igång så ryser man...
Hela bilen känns kraftfull på nåt sätt, medans M3 känns rapp och pigg. Inget fel i det, men jag ber dig, provkör en M5 E34 innan du köper nåt annat!
mvh
kristian
audidriver: Vadå för luftpump?
Gemini__
Läs här ang. luftpumpen:
Länk

Annars så är M5 E34 en vagn jag kan rekommendera, inte snabbast men med en stor portion karisma inbyggd. Motorn lever om på ett helt annat sätt än den silkeslena S50B32 t ex. Känns mer "rå" så att säga. vilket tilltalar mig. Den gedigna känslan som infinner sig vid bilens närvaro förhöjer känslan ytterligare, allt är klippfast.

Vidare är det aldrig fel att äga en bil med den absolut största raka sexan (S38B38) BMW har tillverkat (i modern tid iaf), motorn är en juvel.

Lycka till med jakten på din M-vagn, du blir nog nöjd oavsett vad du väljer i slutändan.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Håller alltså med audidriver i hans resonemang =)
Hehehe Jag tycker att M Z3 Cab ger bäst frisyr ;) och den ger dem övriga en ordentlig match ;) mer rå känsla utan tak är svår att få!

Jag har en över ;) ifall du behöver .... 8)=)
La
133
Laths
M3 GT -95
Spinecracker;

Lyssna inte på alla tomtar här som verkar knapra piller dagligen.

Bilen du ska köpa är en Bmw M3 E30 evo III. Bmw har nog inte gjort någon annan bil med det specialla väggreppet. Att hitta en sådan i fint skick är svårt men med ditt "välavlönade" jobb så kom mer både nog du och bilen se fram emot något år av renovering. Det är i vart fall mitt hetaste tips. Visst är en E36 kul och E46... men det är dussinbilar.

Christofer
Varför inte nåt så ovanligt som en Z8? Svårt att hitta iofs o säkert hyffsat dyr, men även hyffsat unik...
SpineKracker:

Har det blivit någon drömmkärra än? Vilka har du hunnit testa?

Lite nyfiken bara......

M.V.H
Dennis
pe
554
perf
320xd e91 -09
Bilen står fortfarande och väntar.....
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
Nordschleifen time track

8:20 --- 148.32 km/h -- BMW M3 E36, 321 PS (Autocar magazine 1997)
8:22 --- 147.75 km/h -- BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (sport auto 12/00)
8:22 --- 147.75 km/h -- BMW M Coupe, 321 PS/1445 kg (sport auto 10/98)
8:32 --- 144.84 km/h -- BMW M Roadster, 321 PS/1410 kg (sport auto 09/97)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
mera tider: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.