|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
SpineKracker |
E34 3,8 ligger ganska bra till hos mig. Vill ha bilen helt original helst. Uppgraderingar är ju såklart välkommet men inga plastkjolar å trams. Försäkring är nog inga probs, sätter den på mossan =) Och det är ju inte frågan om någon bruksbil för mig utan entusiastbil. Det jag kan se som ett stort plus med de äldre är väl att jag kan mecka med dem själv, vilket ju är halva nöjet, och sen självklart lägre inköpspris. Är inte så sugen på att köpa bilen på kredit. Hur står sig E34 3,8 mot E39 M5, både vad gäller prestanda på bana och framför allt körglädje? MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Varför inte uppgradera dig från E30 till enklaste steget E31?:) Ingen sportbil men däremot en GT-vagn med underbar känsla. Det är helt rätt att inte köpa bilen på kredit om du precis har ett nytt jobb. Bättre att köpa något som budgeten tål. Lycka till! Asken |
|
|
pgice >> Glöm att E36:an är mer stabil än e46:an, det är hästlängders skillnad .. Har jämnfört båda på Nordschleife och de är inte jämnförbara... Däremot så ger jag fan i att utmana en frisk E36 3,2 rakt fram :) Henrik / M3 E46 |
|
SpineKracker |
Tanken på E31 har förstås slagit mig, de är ju faktiskt väldigt läckra och väldigt prisvärda. |
| Pinecracker: Du har PM. | |
pg_ice |
Houke: utveckla det är inte så att det är du som inte kan köra ;)? men ok du har ju 140kg med vikt så stabilare är den väl säkert men det var väl mer hur snabb den är runt bana. jag kör ju hellre en E36a runt ringen än en E46. lite ostabilt ska det vara. det ska ju kännas att man kör en bil :) |
|
pg ice>> E46:an har en MYCKET stabilare känsla i hela bilen. E36:an är betydligt "oroligare" i karossen än E46.. Kompisarna som åker E36 säger exackt samma sak .. Har du kört båda runt bana ? Du är välkommen med till ringen för att avgöra vem som kör snabbast runt NS .... Sen säger experterna säger att E30 o E46 är mer räserbil än E36 o E92 Henrik |
|
pg_ice |
ringen lär det bli framöver. jag kan var enda kurva i sömnen så ge mig några varv så sitter sub 8an med en E36a ;) |
pg_ice |
sorry för OT. så vad blir det Spinekracker? blir det gubbmodellen av M3 ;)? |
| Härligt med lite nätutmaningar. Vill se sub-8 på ringen i sommar, säg till när ni är nere så ser jag till att vara på plats samtidigt ;) | |
SpineKracker |
Saken tål att tänkas på.. får väl framförallt vänta på att lönen börjar trilla in. Första kommer i mars =( Men då hinner jag ju å andra sidan kanske provköra ett gäng bilar innan så jag vet. =) Men jag är ju väldans svag för 80-talsbilar... =) Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Vad har du fått för tjänst om man får fråga:) /Hampus Länk |
|
|
Klart du skall ha en cab Z3M finns inget härligare än att åka nedcabbat en varm sommarkväll man hör motorn och det luktar avgaser Mmmmm Dessutom så står sig z3 orna bra i pris om du tar hand om den. Köp sen en gammal Volvo och kör på vintern, eller ta cykel det är det värt... Exempel min sommarbudget 08 : ) -Försäkring 6000:- -Nya bakdäck 3000:- -Service 4-5000:- +soppa & putsgrejjer 5000:(viktigase) Du ser det går att komma undan med 1500:-/mån på årsbasis (förutsatt att du han 200 att slänga in) Lycka till med valet |
|
|
SpineCracker: Du får provköra lite olika och hitta vad som är bäst för dig. Det är bakom ratten man upptäcker vad som är rätt för en själv! Mvh Asken |
|
|
Om du gillar 80-tals bilar så måste du kolla och testa en m635. En utav de snyggaste 80-talsbilarna! verkar inte finnas några till salu nu, men kanske kommer framåt våren. |
|
|
OffKeff>> Jag tror inte pg_ice inser vad en sub 8 kräver ;) Speciellt inte eftersom han inte verkar ha kört där innan.. Några sub-8 kommer jag inte ens fundera på men neråt 8,15-8,25 ska vi försöka Henrik |
|
pg_ice |
stämmer jag har inte satt min fot på ringen ändå kan jag banan,hur kommer det sig ;) aja..sub 8 kan ju vara målet om inte annat. det handlar väl mer om hur mycket man vågar än hur snabb bilen är :) var det Jim clark som kom med utalandet "Gillar du Ringen så kör du för långsamt" |
|
Mod brukar inte ha så mycket med varvtider att göra.. Men jag åker gärna ner för att titta på när du försöker ;) Ska själv ner och köra ringen i sommar, men har för få varv för att försöka mig på några rekordförsök, ska dock utnyttja en person jag känner där nere som vart instruktör där i ~20 år, så jag lär mig hitta runt lite bättre. Tv-spel i all ära... Eller så menar PG att han kört svinmycket, men aldrig klivit ur sin bil på banan? ;) |
|
|
pg_ice>> Om du tror att du kan ringen för att du lirat PS2 så tänk om ... Du har kanske koll på kurvorna men NS är myyyyycket mer än så. Kör du 9min så är du SNABB för att vara första gångare.. Mycket obehaglig bana om man kör över sina begränsningar.. Henrik |
|
|
pg_ice M3 e46 är snabbare på alla partier än en m3e36 på bana. Sen att du länkar till en e36 banräser säger ju inte så mycket om dess prestanda orginal. Ungefär som att jag skulle säga att volvo s40 är mycket snabbare på bana än M3e92 och hänvisa till en film med en stcc-volvo och en orginal m3e92. Men är båda m3 orginal så är e46 snabbare i alla partier. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.