|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter snack med ytterligare två verkstäder så är det så att systemet ska vara avstängt när lampan lyser. De kan ju givetvis ha fel, så som sagt, svart på vitt! |
|
|
Men vad bra då, är ju bara att tejpa över lampan och skita in den då , när den saknar betydelse. :) Har du ingen svensk WDS att klippa och klistra ifrån.? Underlättar för de som inte behärskar engelskan. Varför försöka föra en seriös och analytisk diskussion när svaren blir som detta, jag lämnar tråden. |
|
|
Ringde min BMW-mek i Avesta som ska Sveriges bästa(Enligt BMW-sverige): "Airbagen kommer inte attlösa ut med lysanda lampa" Med Hasso och honom som källa kan jag nog satsa min högerhand på att mina airbags inte fungerar längre |
|
| Men för vissa är det ju "självklart" att systemet är aktivt. Statistiskt krävs det ju en olycka för varje registrerat fall, så det är ju lite jobbigt att prova skarpt. För mig räcker det att jag bara är 99,99% säker i en fråga som berör personsäkerhet för att jag inte skall uttala mig i fallet. Men många verkar ta ganska lätt på det hela.. | |
| om jag förstod det rätt nu så om lampan lyser 2min efter start och sen slocknar så är systemet fortfarande i funktion men kommer att utlösa passagerar airbag även om sätet är tomt. Om lampan lyser konstant är systemet ur funktion. jag har 2min lyset på min kärra. lätt o fixa? eller måste man hiva ut sätena? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
jaha: I ditt fall skulle jag inte bry mig så mycket om detta. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har också nyligen bytt inredning i min e46 (säten fram, bak & dörrsidor). Samma sak hände för mig med att airbagslampan lyser rött nu efteråt. Först 4s sen slocknar den i 0.25s tänds sedan igen och lyser då konstant. Är det bara att nollställa den med diagnostik utrustning eller kan jag ha kommit åt någon av sidoairbagens så dom skulle vara ur funktion nu.. tycker det vore lite underligt eftersom jag tagit av och på sidorna ett antal gånger förrut utan att ha haft några problem. Men efter att ha läst denna tråd i forumet så tror jag att det antagligen har registrerats något fel när jag bytte passagerarsätet, men borde inte lampan slockna då? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Antingen så slog du på radioläget för att lyssna på radion när du hade nånting I airbagsystemet isärkopplat eller så är det nått som glappat eller annat fel som inte ger kontakt i /under stolen. Lampan slocknar som sagt inte av sig själv utan den måste släckas med diagnos utrustning eller åteställare. Men i ditt fall är det ett måste att läsa av felminnet, så du vet var felet ligger. Om du inte vet med dig att du lyssnade på Radion/cd samtidigt som du micklade med stolen. ///MVH Hasso Länk |
|
Har för mig jag flyttade bilen någon meter utan att ha något passagerarsätet i. Lyssnade även på radion när jag bytte dörrsidor för att se om högtalarna fungerade som de skulle. Antagligen kom det väl när jag flyttade bilen då? Ska på långresa nästa vecka så jag är lite orolig över vad det kan vara för fel. |
|
Då har du gjort den vanliga blundern, med att vrida på tändningslåset med airbagsystemet isärkopplat. Förmodligen räcker det med en radering av felkoden som uppkom så funkar det som det ska, om allt är inkopplat efter ordning. ///MVH Hasso Länk |
| Aja, men då känns det lite lugnare. Får åka till en verkstad nästa vecka och radera felminnet då :) tack för hjälpen! | |
| lägg ner att det ej skulle funka Klart det fungerar du har ju sensorer fram i bilen glöm vad dom säger att det ej funkar | |
|
thomasi: Har du trovärdig dokumentation som styrker detta påstående? Fattar inte att folk fortfarande ältar detta då Hasso har läst innantill från BMWs utbildningsböcker, där står raka motsatsen. Systemet är offline när airbaglampan lyser! |
|
| jag litar på 6 verkstäder jag pratat med | |
Bra:) namnge dessa verkstäder med telefonnummer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.