AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
26.330

Handla delar på Ebay

Sida 2 av 2
>imola03
Oook konstigt, har sökt som .... ja ordentligt. Hittade bara "verifiering" via paypal.
Tar en titt igen då.
Tacker för svaret.

-Phil
Visa användare
63
imola03
540IA -03
M5 E60 -06
Philip S,

Bifogar min fråga och svaret från Ebays Kundendienst.
"Is it not possible to register as a verkaufer at Ebay if you are located
in Sweden? When I filled in my address an error message stated that
"Bitte wählen Sie an gültiges Bundesland aus" My PLZ is 41327 and the
country is Schweden but that is not accepted. Warum?"

Svar:
"Fertigen Sie eine gut lesbare Kopie Ihres Personalausweises (Vorder-
und Rueckseite) an. Wohnen Sie nicht in Deutschland, dann schicken Sie
uns bitte eine Kopie Ihres Reisepasses oder Fuehrerscheines zu. Achten
Sie bitte darauf, dass Sie ein Dokument mitsenden das Ihre Wohnadresse
(die bei eBay hinterlegte) bestaetigt.

Faxen Sie den E-Mail-Ausdruck zusammen mit Ihrer Ausweiskopie an
folgende Faxnummer +49 30 80 19 61 87.

Ein Mitarbeiter des Kundenservice wird Ihre Daten pruefen und sich
gegebenenfalls persoenlich mit Ihnen in Verbindung setzen, um
ergaenzende Angaben zu erfragen. Danach werden wir Sie sofort als
Verkaeufer freischalten."

imola03
Visa användare
196
mangkot
330d e93-07
tjena hittade en m3 stöt på ebay men jag kan inte regga mig. (kan inte tyska)
kan någon förklara hur ebay funkar o paypal m.m
och vad kommer fronten o kossta mig hemma i sverige ca. Länk

mvh ovan it-shopare
Det enklaste att göra när man ska regga sig på ebay är att gå genom ebay.com eller ebay.co.uk för då får man göra det på engelska.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Vad tror ni om kvaliteten på dessa delar? Länk

Jag ska göra en liten renovering på ledder och stag både fram och bak och detta verkar ju vara det ultimata! Allt är med förutom silentblocken bak. Och priset är ju inte fy heller.

Någon som kanske har handlat av den firman tidigare?

Mvh Jojje
Du får tänka på att du kommer att få betala betydligt mer än vad priset på delarna är. Det brukar vara ganska höga fraktkostnader från US och sen tillkommer tull och moms på hela beloppet.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
150 dollar ska frakten kosta. Hur räknar jag ut tull och moms?

Mvh Jojje
Jag TROR att tullavgiften på bildelar är 4,5%. Lägg ihop priset på delar och frakt och räkna ut tullavgiften. På det totala beloppet ska sedan moms på 25% läggas till.

Kolla med tullverket för att få ett säkert besked!
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Lite lätt räknat så hamnar man strax under 1000 dollar vilket är ca 8000skr
Vilket fortfarande är billigare än piratdelar köpta här i sverige. Men det är inte värt att chansa när det handlar om dessa summor.

Har läst nånstans att man kan få skickat paketet som gåva då ska man slippa betala dom extra avgifterna?

Mvh Jojje
Gåva funkar tyvärr inte det heller. Då måste värdet vara under 500 kr och varudeklaration som visar värdet krävs. Man kan givetvis ha tur och klara sig ändå men det ska man såklart inte räkna med. Speciellt inte om avsändaren inte är en privatperson.

Det mesta finns att läsa på tullverkets hemsida. Dom brukar även vara snabba på att svara vid mailkontakt.

Har du kollat på tyska ebay efter delarna då? Det kanske inte är så stor prisskillnad.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
nej jag har inte kollat då jag inte förstår ett dugg tyska :(

Gäller tull och moms endast från usa eller gäller det generellt utanför eu?

Hittade nämligen nya framlysen från hong kong till 740in.

Mvh Jojje
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Nu har jag kikat lite på ebay.de och har hittat ungefär samma satser : Länk och Länk .

Finns det ngn som kan hjälpa mig att genomföra en beställning?

Mvh Jojje
Tull och moms gäller från länder utanför EU.

Är du inte reggad på ebay så gör du det enklast på "ebay.co.uk" så får du det på engelska. Sen brukar jag använda mig av googles översättningstjänst Länk när jag har handlat från tyskland. Det blir väl inte helt rätt men man förstår det mesta iallafall. Annars får du leta fram en kompis som kan tyska.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jojje81: Moms och tull tillkommer som regel på allt som kommer från tredje (läs ej EU) land. Registrera dig på ebay.co.uk och genomför själv sedan beställningen, det är enklast. Behöver du hjälp med tyskan kan jag hjälpa till.

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Den sats från Göde diskuterades nyligen på ett tyskt 7-serieforum. Av 19 svar var 9 inte nöjda och angav att det inte hållit mer än 2500 mil. 6 var nöjda och hade kört mer än 2500 mil, 4 var nöjda men hade hittills inte kört mer än 2500 mil.

Den som vill läsa hela tråden: Länk
Det finns en del att läsa om man söker på Göde eller rotelli på det forumet.

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
-Per- Jag kommer säkerligen behöva lite hjälp med tyskan så jag kommer nog fråga både en och två gånger vad ord betyder.. men jag ska även prova översättningen som GE tipsa om först.

Jag har iaf reggat mig nu. Det verkar som om jag inte kan söka i tyskland från ebay.co.uk fast jag anger det i "avancerade inställningar"

Funkade iaf att logga in mig på ebay.de så det är ett steg på rätt väg :)

Men om vi återgår till ämnet. Vad tror ni om dessa delar? Eftersom jag inte förstår ett dugg tyska så kan jag inte heller läsa vem tillverkaren är.
Är dom i samma kvalitet som tex Motor Nord eller Bildelsimportens piratdelar?
Vad tror ni?

Priserna var ju mycke bra. Så jag e väldigt glad att jag sparar ett x antal tusen :)

Mvh Jojje
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
-per- missade ditt inlägg sorry.

Så det är inget att satsa på mao. 2500mil gör jag på ett år lätt. Inte värt att byta en gång om året direkt..

Mvh Jojje
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Det som verkar rekommenderas är Meyle, Lemförder och Febi. Man ser att priserna är helt andra men det är kvaliteten också. Sök och jämför om det lönar sig jämfört med BMW i Sverige.

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
För att genomföra transaktionen på engelska brukar jag göra enl nedan:

Sök produkten på tyska sidan, kopiera artikelnummer som står till höger i blå listen. Gå in på engelska sidan, sök på artikelnummret och få upp produkten.

Då är beskrivningen på produkten på tyska, men du budar och genomför transaktionen på engelska vilket är lättare för mig åtminstonde.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Nu har jag fått egen erfarenhet av billigskräp från ATP Autoteile. Jag köpte övre tvärstag och monterade (drogs åt slutgiltigt med hjulen på marken). Idag påpekade någon för mig att hjulet glappar när jag bromsar. Jag har märkt av glapp själv men trodde det var de undre som sannorlikt är original (21000 mil) eller pendelstagen. Icke då, de jag köpte och som varit med cirka 1000 mil är totalslut. När man tar tag i hjulet "klockan kvart i tre" och skakar ser man hur totalt färdiga bussningarna är. Jag vill påstå att de är betydligt sämre än det som satt där förut, något jag gissar har hängt med från början, alltså 20000 mil (om inte annat så säkert 10000). Nu ska jag beställa Meyle så slipper jag byta dem igen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.