|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tänkte jag skulle för första gången handla framvagnsdelar på Ebay är det någon som kan rekommendera någon bra säljare har tänkt prova denna Länk | |
|
Verkar helt OK med tanke på betygen han har |
|
|
Håller precis på att göra min första ebay affär! Den här firman verkar seriös och väldigt många nöjda köpare. Lycka till! //Magnus Tolf |
|
| Ja jag fick se man kunde kolla på omdömen..jag håller på att försöka registrera mig..man kunde ju trott att Tradera som är svenska Ebay skulle räcka att vara registrerat på...men så enkelt var det då inte *S* | |
| Jag har handlat en hel del från ebay.de, bla från ATP-autoteile & Bandel (till min Passat, till BMW:n är det bara originaldelar som gäller) samt en hel del andra. De 2 jag nämner har båda snabba leveranser o god service. Nu senast köpte jag från en annan "shop", Planettuning, detta köp har gått helt fel...Först 2 mån lev. tid, när jag väl får paketet visar det sig att väghållningssatsen till 535:an var inte med, samt att väghållningssatsen till Passaten har defekta/ej korrekt funktionerande främre dämpare....Håller just nu på att reda ut det hela...Så Planettuning kan jag inte rekommendera, men de svarar iaf på mail, beklagar det inträffade o lovar lösa problemen...Återstår att se hur det hela slutar... | |
| Ok..men vad är en orginaldel då..så många tillverkare kan det knappast inte finnas på delar detta är ju en ständig fråga..på Biltemas framvagnsdelar till E39 står samma nr som hos en känd firma längre uppåt landet men det blir ju 1000 lappen billigare på Ebay än hos B-tema.. | |
| på ATP-autoteile köpte jag länkarmar och kränghämmarstag till min e39 som var glappa efter ett halvår ... | |
| H.S Jag kommer ihåg du skrev om det för nåt år sen..men de kan ju också vara så att de felmonteras ibland dvs dras åt med hängande framvagn då håller de inte länge oavsett var de är köpta.. | |
| gto80: Gäller detta även kränghämmarstag ? Vet inte om delarna monterades med armarna trycksatta eller inte, lämnade bort till lokal mek ... | |
|
Pendelstagen har ju ingen pressad bussning som de andra stagen har, men de gå iofs inte att få dit utan att pressa upp fjäderbenet en bra bit.. Jag köpte faktiskt dessa stag samt undre bärarmar på Biltema till min tds den har rullat i flera år utan att det börjat glappa och den går många mil per år.. |
|
|
Inga problem att handla på tyska eBay. Vad bara noga med att kontrollera att säljare har många positiva omdömen (bewertungen). Sen får man lugnt räkna med att överföring av pengar tar minst en vecka även om man uppger såväl IBAN kontonummer som SWIFT adress till mottagande bank. De tyska bankerna "tjyvhåller" på pengarna ett antal dagar.... imola03 |
|
| Ok bra att veta men jag har för avsikt att använda PayPal då ska det väl gå lite fortare ?? | |
|
Paypal går säkert fortare. Alla säljare har dock inte detta som alternativ. Über weisung (överföring) till angivet bankkonto är vanligast. Jag har köpt för drygt 40 000 sedan november och inte blivit blåst en endast gång! Lycka till! imola03 |
|
|
Ni verkar ha lite koll på Ebay. Har själv handlat en hel del från england usa och tyskland. Ville testa att sälja en bildel via Ebay för ett tag sedan. Lyckades inte verifiera mitt Ebaykonto via paypal trots att jag tror att det är gjort. De hänvisar till Tradera, kollar jag på ett annat lands tillvägagånssätt för verifiering så verkar jag redan vara "klar" uppstår dock ändå problem när jag skall lägga in auktionen. Har ni lyckats bli verifierade på ett ebaykonto som är reggat u USA eller tyskland? Har också köpt framvagnsdelar av ATP funkar fint ännu, inte många hundra mil körda än så länge dock. -Phil |
|
|
Jag köpte några fram- och bakvagnsdelar typ styrstag till den Röde E31:an i gott mod och när jag kom till Dr Per med dom så sa han, skrot och förklarade varför de var så billiga och vad det innebar. Tjii fick man. Däremot så grejor som Beckernavi, div originaldelar, kitschprylar mm är helt ok. Blir faktiskt billigare ibland att köpa på BMW med CSrabatten om man ska räkna in frakter mm för varje köp. Vissa delar är tex mekonomen billigare, vissa delar är autoexperten billigare. Ebay, farlig godisbutik för bildårar:)) Mvh Asken |
|
|
För att registrera sig som säljare (verkäufer) på tyska eBay krävs att man skickar in kopia på sitt pass för att verifiera att man verkligen är den man uppger sig vara. Det är med andra ord en ganska hög säkerhet. För att bara sälja någon enstaka produkt så verkar det dock ganska bökigt så jag nöjer mig med att enbart vara "käufer".... imola03 |
|
| gto80: med paypal så skickas pengarna direkt, frågan om minuter högst innan det är klart. | |
| Ztefan Men har inte PayPal lika som tex Payson du sätter in pengar sedan kommer en fråga om man fått sakerna då skickas pengarna ? | |
|
gto80: Via Paypal bekräftar du inte att du tagit emot någon vara utan säljaren drar pengarna omedelbart då denne erhållit kvittens på att du satt in dem. Jag hävdar fortafarande att grejjerna de säljer på ATP är skräp. Jag frågade vilken leverantör de använde sig av i sin tur och det kudne de inte svara på eftersom det varierade. Man får oftast vad man betalar för. På BMW kostar en länkarm 1.500kr ca, på ATP kostar den 200ca ... |
|
| Jo då jag vet staget är mycket dyrare på BMW för den ska ju även finansiera deras lyxiga försäljningsställen *S*....undrar om man kan lyckas få veta vilken leverantör Biltemas stag kommer från för deras stag till E34 var det då inte några fel på | |
| Samma sak gäller nog på biltema, kvaliteten är beroende av den leverantör de för tillfället har. Vissa saker de säljer där håller, andra inte ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.