AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.306

Köpa 330d men jag hittar ingen

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En 316g 00 för 80k åker du billigare än diesel och i gbg finns ju gott om gasmackar. Sen hur skönt tror du inte en Csi smakar med 100hk bruksare?:)
Länk Länk Tror inte du vågar köpa 850:)) Med reservation för den länkade bilarna att jag inte har en aning om skicket:)
Mvh
Asken
Evol-79
hehe

Du har faktiskt rätt i det där med "vågar". Jag har flera gånger funderat på några coola bilar som t ex M5 E34 och 850CSI men jag är helkass på det där med bilar och min bild av ett sådant ägande är dyra verkstadsreperationer. Även om jag jobbat som mekanisk montör så känner jag inte att jag kan göra annat än skada på en bil =)

Men jag kan iofs kolla oljan, byta hjul och tanka så helt borta är jag inte ;)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har iaf väckt tanken..., första steget till övervägande innan beslut:) Cool karl skall ha cool bil, därför passar en 850Csi dig. Alt en M73:a. 1/3 av pengarna av en beggad 997a och bra verkstäder finns i området. En 850 är ingen hemsk bil att äga. Det är charmig och unik.

Det låter som du kan det jag kan, typ.

Fördelen med en enkel vardagsbil är att "riktiga bilen" blir den njutning den skall vara. Du får räkna 10kkr i helförs/ år, 10kkr i underhålls/ rep service på en väkskött bil, 3kkr i skatt och inte minst Cultiv8:ed drive! Den känslan kan inte beskrivas i pengar. En välskött 850 tappar inte i värde, snarare en svag ökning efter många års stiltje. Det är en undangömd diamant som kommer få sin högkonjunktur:) En 850 är inte svårare att äga en vilken annan bil som helst, det är bara det att så många inte underhållit många av bilarna de ägt för de inte har haft råd, därför är det så mkt skrock kring det hela. Problem med en 850 i gbg, lämna den till BJ bilservice, de fixar den och har erfarenhet och är prisvärda.

Köper man ett semi-vrak till rätt pris så får man igen nedlagda pengar och en underbar resa att göra i ordning den.

Vad är drömmar värda i graven, lev nu:))

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.