|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Evol-79 |
Jag söker efter en 330d alternativt 335d men jag hittar inte så många till salu. Budgeten är mellan 3-400.000 lite beroende på bil och utrustning. Krav är automat och läderklädsel (ej svart klädsel). Det finns en intressant 330d i uppsala för ca 288.000. Är det någon som känner till den? Tips på andra bilar till salu tas gärna emot =) |
|
Menar du bilen på Novation? Jag har inte sett den, men kan svänga förbi någon gång nästa vecka och ta en titt på den. |
|
Evol-79 |
Jepp, det är den gråa med beige läder. Det hade varit strålande om du kunde ta en snabbtitt på den. |
| Det finns två 330d, men du ville väl ha den med automat så jag nöjer mig med att se närmare på den. Jag skall iväg med bilen för en hjulinställning på tisdag, då kan jag passa på att ta en titt på den 330d du är intresserad av. | |
Evol-79 |
Ja det är den med automat. Jag hade faktiskt missat att de hade två nästan identiska =) |
|
Ska också iväg till novation på tisdag, kan kika på den om det finns tillfälle :) |
|
Evol-79 |
nagge: Det är jag tacksam till, jag ser att du har en bil med de krav jag söker (330dA) Vad är du nöjd med på din bil och vad är du eventuellt missnöjd med? |
ErikJ |
Har en bekant som ska sälja sin: 330xd touring M-sportpaket uttagen 060218 8500 mil automat skinn navi drag sv såld pdc fram + bak Svart med svart skinn tonade rutor mm mm han vill nog ha 299 för den |
Evol-79 |
hej ErikJ Allt var bra förutom att det var en touring. Jag vill ha en sedan. har kört A4 kombi nu ett tag så det är dags att byta =) |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
ErikJ, du har powerpost. Mvh Johan |
Evol-79 |
Hur mycket drar den vid normalkörning? BMW anger 0,74 vid blandad. |
ErikJ |
ligger nog runt 0,75-0,85 min egna 330d touring -07 manuell drar ca 0,68-0,72 körde lkpg --gtb i helgen 0,59 :-) |
Evol-79 |
För min del kommer bilen att bli en pendlarbil på nästan enbart motorväg (130-140km/h) 16 mil per dag och jag hoppas att den drar så lite som möjligt =) |
|
Kör på 0.72 med vinterdäck och 80% stadskörning. Långkörningar är det inga problem att komma under 0,6 även med fullpackad bil och farthållaren på 130. Landsväg i 90 ligger jag runt 0.5. Kört ystad-uppsala på 0.58 med vinterdäck, bilen lastad till bredden och farthållaren på 130. Är förvånad att den drar så lite trots min ibland rätt aggressiva körning :) Kollade på novations hemsida men jag hittar ingen 330dA? |
|
| Den verkar ha tagits bort, för det fanns en i helgen. Kanske bilen blivit såld. | |
Evol-79 |
Ja den har nog blivit såld. De har en kvar som kan vara intressant om jag kan leva med att växla manuellt =) I övrigt verkar det inte så lätt att hitta några i sverige, men det kommer kanske ut fler till när vi närmar oss våren. |
| Hittade ingen 330dA i hallen när jag var där. Däremot stod den manuellt växlade kvar, men jag tittade inte närmare på den. | |
|
Får man tipsa om att överlägga på ett alternativ om du ändå ska köpa ny bil. Mindre motor till bruks och komplettera med en busbil som du kanske drömt om sen liten som hobbyåk?:) Du lär spara än mer i framtiden på detta då priserna de närmsta åren på drivmedel antagligen lär stiga mer än bara nästa år och de föreslagna 70 öre per liter i skatt. Mvh Asken |
|
Evol-79 |
Asken: Jag även tittat en del på 320dA och med både 163 och 177hkr så är det ett okej alternativ. Problemet är dock att de flesta till salu är touring och att de saknar läderklädsel. Sen måste man ju lösa problemet med avgasröret på 320d, det ser inget roligt ut med ett singelrör =) Angående kombinationen en bruks- och en nöjesbil så är det redan på gång. Bmwn är tänkt som bruksbil (oavsett om det blir 320d-330d) och nästa år är jag färdig med sparadet till en 997 som kommer att bli nöjesbil. |
|
318d E46 och 850CSI säger jag bara:)) Mvh Asken |
|
Evol-79 |
Din diesel klarar jag mig utan men 850CSI är ju en grymt cool bil =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.