|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
OK, så din tanke är ungefär så här: Originalfälgar är 8,5 tum breda med ET 37 (i alla fall har mina det måttet). Byte till 0,5 tum, dvs 12,7 mm smalare fälg, varav 6,4 mm på vardera sidan. Ytterkanten på hjulet hamnar då med ET 35 4,4 mm längre in i hjulhuset. Med spacers på 15 mm kommer fälgen att hamna c:a 10 mm längre ut än originalfälgen. |
|
|
Nockenwelle: Ja precis sa! Orginal i mitt fall ar 19x9 ET39. Ny falgen aker in 9mm och jag trycker ut den 15mm. Dvs jag trycker ut hjulet netto 6mm. /Tobias |
|
|
Tobias1980 Jag missade att du skulle ha vinterdäck med 225:or! Jag trodde du skulle köpa breda 19" sommarfälgar med ET35 runt om. Sorry!!! ///Danne |
|
|
Förlåt om jag också tjatar, men är du verkligen säker på att E92 335i har annan offset? Tittar man i ETK så är det inte så: Länk Nu är ju realoem inte helt uppdaterad och serieproduktionen på 335i har inte varit igång så länge. Vilka delar i hjulupphängningen är det som skiljer? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vem har sagt att E92 har en annan offset än E90? ///Danne |
|
|
VHDanne: da forstar jag :-) Det ar valdigt forvirrande detta: for att undvika alla problem sa utgar jag fran orginalhjulet, sedan jamfor jag hur det nya hjulet kommer att sitta relativt det gamla. For att gora detta anvander jag kalkylatorn langst upp pa denna sida: Länk /Tobias |
|
|
VHDanne: 2008-02-03 11:55 skrev Tobias1980: "Observera att ET bak skiljer sig mellan E90 och E92, 335 E92 335i har ej samma sparvidd bak som ovriga motorvarianter inom E92." Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tänkte bara återkoppla till denna tråd och berätta att det blev fantastiskt bra med 15mm spacers bak till mina ET35, 8" breda 18" vinterfälgar. Se mitt galleri. /Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.