|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| I mitt fall, 1976. | |
| 2003 | |
|
2001, som tredjeårsgymnasist, nyligen tagit körkort. I Mering utanför Augsburg har jag en gästfamilj som jag blev tilldelad efter att jag fått ett Goethestipendium. Jag fick lära mig ytterligare tyska, gå i tysk skola, samt bli invigd i en bayersk familj. Under vistelsen som fungerande som en utlandspraktik mellan mitt gymnasiuim och en extern firma, fick jag låna familjens bil utan något knussel, jag blev som en familjemedlem. Jag minns särskilt resan jag och min gästsyster Julia (26) gjorde till Neuschwanstein för att se på opera. Mamma Gabi sade: "Du fährst, die Julie muss noch studieren." Sagt och gjort, som artonåring satte jag mig bakom ratten i familjens 525tdsAT -95 och gjorde mitt jobb. Det var en fantastisk tur, 180 km/h på Landstrasse (jodå, det finns fri fart på dem i Bayern) till Alpenrand, under tiden som Julchen pluggade till ett prov och väl framme åtnjöt Julia och jag en otrolig opera från första parkett. Under operan åtnjöt jag dessutom den brinnande känslan av en BMW-nyckel liggandes i fickan. Därefter hemfärd med mig som Chaffner igen och jag fick återigen känsla av bilens utomordentlighet, dessutom på hemmaplan i den ljua försommaren i södra Bayern. Das war der Hammer. Och därefter blev jag frälst. Sechs macht Spass! |
|
|
På körskolan våren 1973, tror det var en 1602. De lektionerna Jag tog gick bla ut på att lära sig balansera på dragläget i Jönköpings branta backar. Betydligt enklare med den behändiga BMW'n än pappas tröga Volvo 145S. /Stefan |
|
|
1993. M3 E30Länk |
|
| Det var 1970 och en 2002 ti...:-)) | |
| Körde o körde..jag satt i farsans knä och fick ratta hans 320 från -79 tror jag..det var mäktigt :D jag var väll typ 5-6 bast då :D | |
| Det måste ha varit 1986, körde en 320i. | |
|
Hösten år 2000 när jag köpte min första BMW. En 323i E21 från 1979. Vi blev vänner direkt! =) BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Var runt -78 slog till på en 1602 när jag själv var endast runt 15bast,bilen var i uselt skick men det fanns alla fall en 2lit ti maskin.Tror jag betalade 200:- för detta monster. Körde den på gården som en galning,farsgubben blev nästan tokig på kuppen.Tja på den vägen är det. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
1999 när jag köpte min 525. Sen var jag fast. |
|
|
1985 - när jag fick provköra en sprillans ny E30 320i. //Anders |
|
| Mitt svar är identiskt med Phoebos, ny 320i E30 1985. | |
| 1974, när kompisen lånade sin farsas 2000 TiLux och jag fick äran att vara fyllechaffis... Bilen var vit och hade originalplädar med jättestor BMW-logga som skydd för den mörkblå plyschklädseln! | |
|
1976 när pappa köpte en demokörd 320 E21. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
1996. Körde 316 Compact på trafikskolan. The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
| 1990 när jag övningskörde med min 320 E30 4500mil | |
| 1997 och kompisens 318i E30. Kul bil! | |
| september 1999 Bmw 325 E30 1987 första bilen (körde väl i en vecka i sträck kändes det som ) | |
| Faktiskt så sent som 2006. Lånade en 850 över en helg på sommaren. Sen blev det eget inköp på hösten. Hade dock flyttat omkring en M535i E28 samt en E46 325 i ett garage tidigare men det räknas inte. | |
| 2000, åkte till en BMW affär i en Volvo 855GLT som jag tyckte gick bra och provkörde en 323 med 20hk mindre på pappret. Men jäklar vad den gick jämfört med volvon!! Volvon såldes strax efter och sedan dess har det bara varit BMW i mitt garage :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.