|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
satt nyss å kikade på stylingkompaniet.com och deras kompressor kitt till e36 325 och dom tar 49500:- för det medans vf engineering som dom köper av bara tar: 4 500,00 USD som blir 29 337,75 SEK (uppgifter från forex tagna precis nyss) Länk Länk är det på grund av tull avgifter och frakt eller har dom bara ingen skam i kroppen?? bmw powaaaaah! | |
|
Moms, tull, frakt, åtaganden enligt konsumentköplagen, lagerkostnader,...... Tycker du företag skall vara ideella organisationer? |
|
|
Du får en eventuellt en helt annan service från Stylingkompaniet än från en firma i US. Om det blir problem med justeringar av kittet så är det lättare att förklara och förstå intruktioner på svenska. E |
|
|
kane "Tycker du företag skall vara ideella organisationer?" var det frågan eller no fattar väll alla människor att företagen måste tjäna pengar men de är ju liiiite skillnad på 29400 och 49500 eller tycker inte du det?? e jo det är sant är något lättare att förstå svenska och klart att det är skönt att kunna kontakta företaget vid eventuella problem/fel men jag vet inte om dessa 2 punkter är värt så många tusen med tanke på att det finns ju inget som säger att det måste strula. bmw powaaaaah! |
|
|
_andersson_: Tänk lite innan du skriver något mer. Börja med att lägga på frakt på inköpspriset i USA. På det beloppet lägger du sedan svensk moms och tull. Därefter funderar du på vad lämpligt försäljningsbelopp i Sverige skulle kunna vara. |
|
|
Skulle tro att det kan strula rätt rejält särskillt om det är första gången man installerar turbo. Sen kan någon del vara defekt osv osv. Sen kan en del gå sönder, går det att reklamer till US då? Mellan tummen och pekfingret, efter moms, frakt och tull så kostar kittet från US kanske 5 till 6 k mindre än från Stylingkompaniet. Vet man vad man gör så kan man köpa från US men är man det mista osäker är Stylingkompaniet bäst. Personligen skulle jag välja systemet från Svensk leverantör. När man köper en produkt bör man inte enbart stirra sig blind på priset. E |
|
|
kane det var ju det som var frågan.. hur mkt ligger egetligen priser på frakt, tull å moms på?? alltså är priserna befogade eller har dom tagit överpriser.. det var frågan något annat menade jag aldrig. kanske ska vi läsa frågan innan vi svarar? E helt rätt så är det oftast så att man får det man betalar för. i det här fallet så får man mest troligt bättre och iallafall mer förståelig service om det skulle strula. bmw powaaaaah! |
|
|
Om du tycker SKR lagt på mycket på kittet så ska du inte ens tänka på vad större firmor lägger på. =) SKR´s pris med tull, frakt och moms hamnar på ca 45 000 kr. Dvs deras påslag är 5000 kr inkl moms, som blir 4000 kr efter att momsen dragits bort. På dessa 4000 kr går drygt 55 % bort i olika avgifter för att ta ut lön så det blir ca 1800 kr kvar. För dessa 1800 kr ska de stå för garanti, mottagningskontroll, bokföring, service samt support. Alla förstår att denna ekvation inte går ihop och det mest troliga är att SKR har lite rabatt på prylarna. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Varför gnälla om ett företags prissättning? Mvh Asken |
|
|
gnäller inte undrade om priset var läpligt eftersom att jag inte harn någon aning om vad tull frakt å moms å allt sån kostar från usa.. bmw powaaaaah! |
|
| De flesta firmor säljer till 10x dollar, så det får anses fullt normalt. | |
|
Okej, tack för klargörandet, det uppskattas!:) Om du är sugen på kompressor kan jag tipsa dig om att köpa en bil med redan kompressor monterad. De som äger kompressorbilar är ofta mycket måna om sina fordon och i och med att kostnaden är tagen av ägaren så kommer de som köper de som begagnade få mycket för pengarna. Sedan finns det bland så mycket annat skillnader mellan olika tillverkare och fabrikat. Det finns ett ordspråk som heter att man får vad man betalar för. Det är tydligt vet jag av egen erfarenhet men alla får göra sig sitt eget intryck. Tar man kostnaden för något dyrt, får man avstå något annat men det är det värt:) Lycka till! Asken |
|
|
*bumper tack för infon på priserna det var som det jag menade med min fråga från början alltså varför blir priset så högt.. vill bara lägga fram åxå att jag inte tycker på något sätt alls att skr är ett dåligt företag eller något sånt! *asken helt rätt tror åxå på att man får det man betalar för. men som sagt kollade bara och blev intresserad över varför det kostar som det gör och så. tror nog att det blir ett snik bygge med turbo i min bil istället :D tänkte inte lägga ut några större summor på att trimma bilen utan kanske bara slänga på en turbo över sommaren för att höjja bus faktorn lite. //andersson bmw powaaaaah! |
|
|
_andersson_! esstuning i norge tar 45000:- inkl montering tar ca 8 timmar för arbetet. du lämnar in bilen på morgonen och sen tar du dig en dag i norge och hämtar bilen på eftermidagen. färdig att lekas. M.v.h Rickard |
|
|
*Tic_E_T tack för de tipset ska kika på det dära. |
|
| Kostar de enbart 45 000? Har för mig jag hört högre priser i andra trådar. Fast är säkert dyrare till en m3. | |
|
Sandiiis Skillnad på m3 och vanliga 3-serie. Min 330 kostade 56000:- sen på pappas 328 gick det på 45000:- och på m3:an betala vi ca 80000:- Skillnaden mellan 330 och 328 var mest att valutna hade ändrats till det positiva för svenskar att handla i norge. Kan starkt rekomendera ESS då vi har haft tre bilar med deras kompressorkit och varit nöjda kunder varje gång |
|
|
_andersson_ Jag kan varmt rekomendera att köpa direkt hos vf engineering. Jag gjorde det med min kompressor till min förra bil ( VW Bora V6 4Motion ) och dom är jättetrevliga att prata med och det är inga problem att ringa dit om man har frågor under installationen heller, dessutom är ju tidsskillnaden positiv för en gång skull. När man i Sverige befinner sig i garaget vid säg 20:00 på kvällen, ja då är klockan 13 hos Vf Engineering och dom är mätta och glada efter lunchen. Angående frakten kostar den cirka 1500kr beroende lite på hur fort du vill ha paketet hem. Tull kostar lite, har för mig jag betalade 4000kr för min sats. Så alles zusammen blir det mellan 35 och 38.000kr hemma hos dig. mvh J |
|
|
*ryk 330xi jag kollade på deras hemsida men jag hittade inget till min e36 med m50b25 motorn. |
|
|
andersson_ Lättast är att ringa eller skicka ett mail och kolla om dom har det. Tänte inte på att det var en e36 då vi bara haft e46. Men skicka ett mail och fråga, dom har inte allt på hemsidan. |
|
|
Jag är super nöjd med Rotrex kompressor på min 540. Finns kitt här för 325 Länk Kanske är rotrex kompaniet med använder. Micke B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.