|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Fick provsitta och åka med senaste RS4:an idag..måste först bara säga,vilken bil!! pulver under huven fanns de av så de räckte :-) Men de va inte de jag ville igentligen...utan att åter igen berömma deras interiör som även gjorts tidigare...Men de bara andades kvalité,och man satt som en gud...nu va ju modellen "top of the line"... men har aldrig upplevt de i någon bmw som man kommit i kontakt med...nu har jag i försej inte vart inne i alla modeller men... Vad jag och en del andra upplevt så är inte interiör bmw starka sida(premium klass),så när ska dom lära sig av audi? | |
|
Håller inte med helt. Hade en fullsmetad Q7a under en vecka och jag gillade inte alls inredningen, såg ut som någon hällt ut en hink knappar över instrumentpanelen. Tycker den någon minimalistiska inredningen i BMW är avslappnande och allmänt najs. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Ja Audi har bättre kvalitetskänsla i inredningar generellt, det tycker jag också som så många andra. Dock behöver nog inte BMW lära sig av Audi. Det är ju inte så att de inte kan bättre. Om de ville skulle de ha lika kvalitetskänsla som Audi, eller bättre om de ville det. De har valt den kompromiss mellan kostnad och kvalitetskänsla som de tycker är lagom, som de bedömmer att deras kunder vill ha. Sen kan man ju tycka att BMW generellt har snyggare och mer funktionella inredningar, men det är ju en annan och ännu mer subjektiv fråga. :-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Audi gör väldigt fina bilar, dock har dom en del kvar prestanda och komfortmässigt genimot BMW (förutom just då RS4 när det gäller prestanda). När en S8 för 1,1 mille låter/bullrar som en Seat Arosa-98 med dubbdäck pga 20/tumshjul så har dom en bit kvar. Värre cockpit knapp o lampmässigt än S8 har jag inte sett, men to much för min smak. Se blogg. 2007-10-10 ///MVH Hasso Länk |
|
"Om de ville skulle de ha lika kvalitetskänsla som Audi, eller bättre om de ville det. De har valt den kompromiss mellan kostnad och kvalitetskänsla som de tycker är lagom, som de bedömmer att deras kunder vill ha." Jo, men BMW är ju dyrare för varje given modell/motorstyrka? Accepterar BMW köparen att få mindre kvalitetskänsla per krona än Audiköparen? Själv tycker jag att kvalitetskänslan i 1-serien (både före och efter facelift) och 3-serien (E90) är under all kritik. Sladdriga knappar och ful finish, hårda plastmaterial och billiga lösningar (dörrsidor i ett stort sjok med hårdplast exempelvis). Trist att BMW sparat in här medans Audi gått framåt. Nu när Audi börjar bli roliga att köra kanske det blir lite jobbigt i München. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Att E90 skulle vara sämre än E46 är inget annat än felaktigt. Har ägt 2 nya E46:or och en ny E90 samt har en ny 1-serie i familjen. Aldrig i livet att E46 skulle hålla bättre kvalitetskänsla. |
|
|
Anders S.: Håller med. Min E91 är helt klart bättre på alla sätt än min gamla E46 330 Touring. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Designen och materialet i E90 (upplever JAG) som väsentligt sämre. Det är tråkigare design och "hårdare" material i knappar och reglage. Onekligen upplever vi saker olika. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Tråkigare design är ju svårt att säga si eller så om eftersom det är en smakfråga. Hårdare material, nje... vet inte om jag kan hålla med om det, tycker snarare att mycket av inredningen har blivit till ett mjukare gummimaterial än tidigare. Knapparna känns som förr. Listerna upplevs som mycket bättre passform än tidigare. | |
|
BMW lära sig av Audi? Ursäkta, men man kan bara skratta åt sådant. Det enda Audi har som BMW saknar är fyrhjulsdrift som option på i princip alla modeller och de flesta motoralternativ. Wilhelm Svenselius |
|
|
De är inte rent kvalité-mässigt jag menade...vilken som har bäst kvalité i slutändan,eller efter visst antal år låter jag vara osagt... De va själva uppbyggnaden av interiören jag i huvudsak syftade på som är bra mycket mer tillfredställande än i många av bmw modeller,som jag iaf kan uppleva är ganska stel/tråkig i flertalet modeller. Sen är de ju en annan sak att audi har en del annat dom kan lära sig av bmw... |
|
| Jag tycker Audi har en mer stel och tråkig design på interiören. Däremot är detaljutförandet av mycket hög klass vad gäller känsla i reglage, material, passform, osv. | |
|
Jag håller med. När jag körde E46 och testade (då) nyligen utkomna E60 så var första intrycket att känslan i inredningen blivit betydligt sämre, trots att priset stigit. Plastigare och bräckligare, mindre "premium". Det sägs att kvaliteten höjdes i samband med facelift av E60, har inte provklämt någon sådan. Audi har bra känsla i knappar och andra reglage. Blinkersspaken är det dock rätt "klen" känsla i, den känns tunn. |
|
|
Jag blir som ett frågetecken... E60 sämre än E46 ?? |
|
| Har både Audi (A3 årsmodell 07 uttagen 06) och BMW (120 årsmodell 06 uttagen 05) och tycker att skillnaden är hårfin. Vi talar om två premiummärken som båda spöar det mesta på marknaden. Meningslös diskussion, tycker jag, det blir mer en fråga om tycke och smak. För övrigt så håller jag inte med om att E46 skulle hålla högre standard. Utvecklingen har gått framåt, bara att konstatera. | |
|
När AMS testade faceliftade E60 så skrev de bl a följande: "Inne i bilen är materialval, passning och kvalitetskänsla nu på en nivå som man kan förvänta sig av en premiumbil". Länk Så var det inte när jag provkörde E60, sommaren 2003. |
|
|
Håller med Mr Mixtus på alla punkter, har två fabriksnya Audi på rad att jämföra med. Gillar du inte inredningen, köp inte bilen? PS. HUR MÅNGA LIKNANDE TRÅDAR FINNS DET?????? Mvh, /Wille |
|
| andreas_lofgren: är verkligen bmw dyrare? har inte läst på men har fått intrycket att förhållandet snarare är tvärtom. iallafall 3-serien vs A4? | |
| tycker för övrigt att min e36:a är plastigare och tråkigare än min e30 var även om skicket på min e36:a är mycket bättre. | |
| hårdare plast... miljö? regler? | |
|
Näe, jag går inte heller loss på Audis inredning. Har klämt och kännt både på A3, A4 (gamla modellen), A5 och A6 på sistone och visst känns det mesta tungt, lyxigt och väl fastskruvat. Men det ser rätt tråkigt ut. För att summera: BMW är taktilt något sämre, ergonomiskt något sämre och estetiskt rätt mycket bättre. Speciellt stör jag mig på all kromplast som Audi har strösslat med i A5. *Urk* /ElakaKatten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.