|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jepp, jag är helt inne på din linje. Sechs macht Spass! |
|
|
Lövet, jag håller med dig jag förstår dig i din situation, klart man vill ha lite info innan man ringer. Måste bara fråga, om du har regnumret ringer du på annonsen även om du itne får fram något på telefonnumret på hitta? Eller faller det där också? |
|
|
Jag håller också med dig Lövet. Man vill ha kollat upp så mycket som möjligt innan man ringer. Syns inte reg.numret kanske man ringer helt i onödan för det visar sig att bilen har haft 15 ägare, att den är importerad trors att det inte står i annonsen, eller att försäkringspremien blir dubbelt så hög ssom man tänkt sig. Då är ett samtal bara slöseri med tid. Jag förstår inte hur det kan finnas så många oseriösa säljare som det gör. Jag ringde på en M3:a för över 300' för ett par månader sen. Det enda säljaren i luren sa var att han sålde den åt en kompis. Han kunde inte svara på de mest banala frågor om antal tidigare ägare, om den var importerad, om den varit krockat osv. Hur f-n tror man att man får sålt bilen då? |
|
|
"Måste bara fråga, om du har regnumret ringer du på annonsen även om du itne får fram något på telefonnumret på hitta?" Jag skulle vara väldigt tveksam där. Jag vill bara köra affärer med helt öppna kort. Än så länge har jag aldrig ringt på en annons där telefonnummer och ägare på något sätt varit dolda. Eftersom det finns så väldigt många bilar till salu ser jag ingen som helst anledning att ens bemöda mig med att ringa på en bil där jag anar tveksamheter. Det finns så många andra fiskar i sjön. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
räcker det inte med att du ser ägaren i bilregistret? Du begär väl ändå leg av säljaren hoppas jag? Jag menar vill man blåsa nån så reggar man bara kontantkortet i ägarens namn men det faller när dom frågar om leg... Har man alltid något ont i bakfickan om man inte är registrerad sitt nummer. När jag säljer så köper jag nog ett kontantkort och sätter in nummret i annonsen, har nog inte ens en tanke på att registrera numret. Rätt kul gjorde en sökning på lite numer förut som inte fanns på hitta.....alla var samma operatör. |
|
|
Det handlar inte om numret finns eller inte. Det handlar om en helhet. Det är inga problem om hans nummer är dolt om det går att identifiera honom ordentligt på andra sätt. Men jag ska inte behöva leka detektiv bara för att annonsen saknar relevant information. Mitt eget telefonnummer är exempelvis oreggat men det beror på att det går via en växel. Då det är den enda telefon jag har så är jag alltså inte listad i telefonkatalogen trots att det är ett abonnemang osv. Sådant kan man ju inte utesluta men jag vidhåller att alla kort ska vara så öppna som möjligt (för att JAG ska bli intresserad i alla fall) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Min mobil går alltså via en växel och det är det enda nummer jag har. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag kollade snabbt på din annons och tyckte den var bra, den hade snygga bilder (till skillnad mot dom som inte ens orkar tvätta bilen) och lätt den bästa filmen jag sett i en blocketannons. Jag som inte ens är ute efter en 530 tyckte bilen verkade riktigt lovande, blev väl mest sugen på dubbel taklucka, har aldrig sett det förut. Ang. dolda nummerskyltar så tycker även jag att det är störande. Jag brukar kolla försäkringgspremier samt reservdelspriser på tex bromsar och servicedetaljer. Är det fortfarande intressant så ringer jag och svarar ingen på första försöket så mailar jag. Om jag är intresserad efter första kontakten så skaffar jag fram besiktningsprotokoll på bilen och funderar lite Bestämmer mig då för ett "högstapris" och ringer igen om jag vill ha bilen, och ringer igen. Tar ut mitt högstapris från banken och delar upp det i två olika buntar, ena bunten är vad jag vill betala, andra är resterande upp till vad jag kan betala. Kontanter ser alltid bra ut, det lockar ju lite mer ;) När jag annonserar ut en bil så har jag ett registrerat kontantkort som jag anger, köpte kortet endast i detta syfte. Det är så smidigt att kunna stänga av telefonen när bilen är såld. Telefonnummret brukar jag kolla för att se vart bilen finns. Om telefonnummrets adress och bilens adress är olika ryggar jag tillbaka lite, men det är inte totalstopp Om det står lånad mail, då backar jag och letar vidare. Om annonsen är insänd av "bmw" eller nåt liknande så backar jag och söker vidare. Sorry för en massa OT, din annons ser bra ut och hade jag varit ute efter en 530 så hade jag nog ringt på din...trots att den är vit. All cops are bastards |
|
|
verkar som vissa glider ifrån ämnet en hel del.....handlade ju inte om "ska jag maskera reg.nr eller inte"......snuygg bil,enligt mej & hade jag varit sugen hade jag ringt med eller utan reg.nr! ha det |
|
|
Tack för alla svar, Bilen är nu såld. __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.