AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.172

E34 530 Touring, Vad är fel med min annons?

Sida 1 av 3
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
har nu haft ute min bil på annons ett bra tag.
Visst har det varit lite folk som ha hört av sig men ingen som har kommit och kollat.

Vad är fel med annonsen? Eller är en vit bmw med V8 helt kall på marknaden?

Har lagt ut annons både här och på blocket.

Länk till annonserna: Länk Länk

__
/Chrille
Tycker annonserna ser väldigt bra ut, det mesta finns med förutom historikuppgifter...

Annars är bilderna klockrena, bra uppställning i annonsen och mkt info!

Tror verkligen inte det beror på annonsen, snarare trycket efter en just sådan relativt ovanlig bil... Mitt råd är att ha is i magen för att invänta rätt köpare - lycka till!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Tycker du har skapat annonsen bra.Säger bara dessa tider så går det trögt,men som tvesovla säger ha is i magen bara.Lycka till med säljandet.
Hittar inte heller något fel med annonsen men det är ju inte särskilt många som har pengar till bilköp i Januari.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är nog mer "fel" på marknaden än annonsen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nu är jag väl inte direkt vit nån favoritfärg pga har ägt alldeles för många med den kulörer, men helt klart en snygg färg som kommer igen var 10-15 år.Och poppis igen. Men rent generellt är annonsen bra och om intresset fanns för en E34T en bil jag direkt skulle kika på. Mycket bil för pengen är min uppfattning.

///MVH Hasso
Länk
Det är mest så att det är en "Entusiastbil" och ingen "Svennebil"; ord som "V8" och "Automat" och "24500mil" är otäcka ord när "Svenne" skall köpa bil.
525 är det häftigaste "Svenne" vågar sig på, medan "Entusiast-nörden" inbillar sig att man MÅSTE ha 540/M5 om man skall ha E34a.

Enda jag jag INTE gillar/gör mig fundersam är varför man har vinterdäck som "året-runt-däck" (??)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Varför har du maskat över regnumret?

Mats
BMW CS #5847
Jag gissar kass AC?

Blir nyfiken på vad som är bytt i chassieväg, den har ju rullat en bit.

/Olof
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Gasar Magnus: Varför inte, Är ju smiidgt och går minst lika tyst som ett par sommardäck.

t80196: För att hålla undan oärliga personer, Vill någon som är intresserad av bilen ha regnummret så ger jag givetvis ut det.

Olof Ovenholm: Kvitto på AC-kompressor byte 2005, När jag köpte bilen fanns dock ingen rem på, Jag har inte brytt mig om att kolla på det förrens till sommaren men antar att den skurit,

Ingen aning om vad som är bytt bussning/chassie mässigt men inget klonkande finns i överhuvudtaget.

__
/Chrille
Varför INTE vinterdäck året runt?

Vinterdäck har en mjukare gummiblandning för att dom skall vara mjuka i -20C det innebär att vid +20C är dom avsevärt mjukare än dito sommar däck, lite insprierad förning med en tung bil ( E34) på kurvig väg kan ge sållsynt otrevliga överaskningar

"All season"-däck är bara nåt som finns i reklam världen ( samt i huvudet på puckade jänkare som även tror att 4WD eliminerar behovet av vinterdäck och omdömme) det är med dagens teknik i stor sett omöjligt att tillverka ett däck som är bra i såväl -20C och snö som +25C på en kurvig landsväg.

I detta specifika fall ter det sig ännu mera märkligt då bilen i övrigt är "i skick" vinterdäck året runt är vad man förväntar sig att hitta på en 10 000:- "slitbil" inte på en motorstark entusiast bil jag hade hellre sett 225/60-15 "ballong" sommardäckdäck än 17" vintermackor på bilen, men det är ju jag det

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hrmf.. 525 och Svennebil ;)
Har ingen Golden Retriever i alla fall! :))
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag är helt införstådd i att vinterdäck självklart har sämre egenskaper på sommaren mot vad ett sommardäck har.

Dock tycker jag absolut att däcken duger på sommaren eftersom man inte i överhuvudtaget känner någon som helst skillnad vid normal körning.

En E34 Touring på 1.8 Ton med automatlåda är ju inte direkt något som bjuder upp till inspirerande körning.

Kom igen, Det är en glidarbil,
Jag lovar dig att jag inte har vinterdäck på min 325 Turbo ;)

__
/Chrille
"En E34 Touring på 1.8 Ton med automatlåda är ju inte direkt något som bjuder upp till inspirerande körning"

Nä, men du skall kunna få stopp på bilen snabbt eller göra en hastig undanmanöver. Därför skall man köra på däck avsedda för årstiden.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tror inte att däcken inte bli "överhettade" på en kort undanmanöver.

__
/Chrille
Jag sålde min 530iAT -93 för tre år sedan. Minns att det var bara ett fåtal som hörde av sig och att det tog rätt lång tid innan jag blev av med henne.

Killen som till slut kom och kollade/provade köpte utan minsta prutförsök!
Kollade bilregistret för inte så länge sedan, han äger fortfarande bilen. :-)
Bilen i fråga. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Behövs inget "9 minters ringen tempo" för att få vinterdäcken mjuka, 5-6 km kurvig asfalts väg i ca 80-90 en varm sommardag så blir dom ganska läskigt mjuka...
AMS test: Länk ger ganska raka hårda fakta i ämnet; 80-0 på våt asfalt i +20C:
Sommardäck 23 meter
friktions däck 32 meter

Anders: "Svennes-extrem-familje-prestige-sportbil" är just "525an" (oavsett kaross, "Svenne" tror att det bara finns 525 inte att det är en serie bilar) mer avancerat än så vågar "Svenne" sig inte på, betänk att E34 530 är lika vanlig sv. såld som E39 535. och bägge två lider av att vara "mellanbarn" i modell programet "V8 kostnader till R6 prestanda" som dom avundsjuka säger...

Men till ursprungsfrågan: håll ut, som Micke säger rätt köpare kommer med tiden

deejaywasp,

att dölja regnummret tolkar jag som att man har något att dölja. Dessutom försvårar det för den som vill kolla upp bilen utan att ta kontakt. Vill du trots det dölja nummret är det bättre att endast ha en bild från sidan.

Simon vad har man att dölja?

Vad försvårar man genom att dölja regnumret om man angivigt mailadress eller telefonnummer?
delorian,

det försvårar registerutdrag från vv/bilprovningen på egen hand utan säljarkontakt.

Vad man har att dölja vet inte jag, dock är min tolkning att man har något att dölja om man inte visar regnummret, vad kan man tjäna på att dölja regnr?

Helt klart att det gör det och det är meningen.

Om köparen inte ens kan ta telefonkontakt med med mig så ser jag ingen anledning att ge ut regnumret.

Att man döljer regnumret har ofta helt andra orsaker än att dölja det som framgår via ett registerutdrag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.