AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
33.253

BMW M3 Competition Svensksåld -05

Sida 2 av 2
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Grattis, men jag blev lite nyfiken när jag läste detta du skrev:

"Falkenbersbana med bilar och visst får dom gå lite men absolut inte som en tysk köpt M3"... Menar du på allvar att alla tyskköpta M3 är - enligt dig - i sämre skick än en förarträningsbil?? (Eller missuppfattar jag?)
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
"Jag har med kört på Falkenbersbana med bilar och visst får dom gå lite men absolut inte som en tysk köpt M3 . Här kör man kansche max 140-150 km, kör på lite korner ibland mm."

Tror inte, iheller att tyska import bilar skulle va hårdare körda än bilen ifråga.

Möjligt att topphastigheten ligger runt det som du skriver. Men i 1,2 och 3ans växel, nästan hela tiden till varvstopp, och hen hel del LC. Bromsar, växellåda, upphängningar, busningar och dylikt har nog fått jobba en hel del.

Hoppas inte du får några problem OCH GRATTIS till en undebar bil.

Bland det roligaste jag gjort med en bil, M3 förarutbilding.

Mvh Kalle m3

Hej! Detta är min egen åsikt men jag importerade en MB från Tyskland. Tyckte att jag kolla det upp allt men efter ca 1år i swe upptäcktes det att den har varit krockat, och när jag skulle sälja den och så som det var , import lite krockskada då gick det inte att sälja den. (krockskadan som faktiskt inte syndes utan först när man mätte upp bilen visade sig inte vara riktigt rak). Jag menar bara att jag själv skulle vara rädd att igen köpa bil i Tyskland. Men jag hoppas att vi har fåt en bra bil och jag kommer gärna berätta hur det går med den framöver. Alltså en M3 är så jädra grymmmmm! Ha det bra alla!
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Fast det där kan du råka utför även i sverige.
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
såg den m3an i vbg idag utanför lunds, kan de stämma? ska den rulla häromkring? vore ju roligt å ses då;)
Japp!!
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Får man fråga vad du fick ge för den förresten?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Har man kört både på bana och autobahn själv så kan man inte komma till någon annan slutsats än att bankörning är rejält mycket mer slitageframkallande än autobahn. Det går inte att jämföra.

I Tyskland är det för övrigt lag på att säljaren måste uppge att bilen varit smälld, om så är fallet. Det tror jag inte man behöver i Sverige. Om du missat att du köpt en smälld bil i Tyskland har du stött på en säljare som agerar olagligt.

Jag vet inte hur du upplever körning på autobana i Tyskland men jag tycker att det går som en jojo. Upp till 220-250 tvärbroms ner till 100 när en tysk kör ut i 3 filen fult ös igen när han har flyttat på sig. Så speciell lugnt är det inte. Jag menar bara att man kan inte prata om bankörning som om det var race på banan när man pratar om förarutbildningen, utan självklar så såg jag när jag var i Falkenberg att när vi körde 4-5 varv så var bromsarna knappt varma så kom en kille som tävlar på Falkenberg bana, efter 1 till 2 varv så trodde man att bilen skulle börja brinna av varma bromsar däck mm.
Självklar har alla bilar sin historia och hoppas bara att vi har haft tur. Men tack för alla kommentarer.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
rambo3swe: Tjena och grattis till en mycket trevlig bil. Nu till allvaret, jag läste att du köpt bilen till din son. Jag hoppas för guds skull att du får honom att förstå prestandan i den här typen av bil. Vi läser just nu om en tragisk olycka i en annan tråd med en ung förare bakom ratten. Jag kan rekommendera att han tar licens via BMW Sport Club, ett bra sätt att lära sig sin bil och sina gränser. Med licensen får han tillgång till alla banträffar BMWSC har varje år. Instruktörer finns alltid på plats och hjälper till. Väldigt säkert och välorganiserat.

Mvh Markuz
hej! Ja jag inser alvaret med så snabb bil, han skall gå förarutbildningen för M3 2 dagar och tack för ditt tips skall omgånde kolla upp det med licens via BMW Sport Club
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
rambo3swe: Vad är det för utbildning han ska gå på och var kan man boka en sådan utbildning?
Länk dom har 8st nya M3
Länk jag skall gå med på den
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Grymt! I'm there!
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
Vill bara berätta för dig rambo, att bromsarna blir MER, än knappt varma efter 4-5 varv på banan under M3 utbildningen. Som sagt jag var i Falkenberg i somras på 2 dagars utbildning. Bilarna får gå riktigt ordentligt, varje gång innan man pausar efter ett par varv kör man alltid ett kyl varv. För att bla kyla ner bromsar och motor. Du kan inte gemföra en vanlig förarutbildning med standard bilar med M3 utbildningen.

Kul att du ska gå M3 utbildningen, du kommer inte ångra dig.
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
>rambo3swe: jag ser ingenting på sidan du länkade till om priser. Vad får man betala för en sån utbildning?
Länk priser
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Tack!

hej! Snart är sista M3 2005 competison till salu på BMW i Karlstad. Den kommer från Förarutväcklingen. Den som vi köpte funkar 100%
M32005 ca 1900mil kommer kosta ca 409,000:-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.