AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
33.251

BMW M3 Competition Svensksåld -05

Sida 1 av 2
Hej! Är helt ny på detta forum . Tror skall köpa denna BMW M3 imon. Vet att den har gåt som förarutveckling bil men den har blivit genomgången av BMW verkstaden och är inga fel på den. Vad tror nu om en sådan bil? Vill absolut ha en 05 swe och den andra som fans till salu i Norköping är såld. Så just nu finns inga 2005 att köpa

Länk
Ingen nav, ingen pdc, farthållare? Saknas detta kan bilen vara mycket svårsåld sen. Annars ser den fin ut!

Man lever bara en gång!
Länk
jo men detta ät en Competition version , alltså mer race då skall nav mm inte vara med. Detär 19"cls fälgar (ej magnesium) bromsar som på en CLS , mer direkt styrning mm
Länk
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Skulle jag köpa bil för 400k:- och vill ha mer race skulle jag lägga till 100k:- och köpa en riktig CSL.

Men det är jag d :)

Verkar vara riktigt fin iaf

MVH Robban
Fast att hävda att en Competition skulle vara så pass mycket mer rejs än en std M3 att det skulle vara befogat att kapa utrustning...njae, det köper jag inte riktigt. Är det rejs man är ute efter går man till CSL. Competition ser jag personligen mer som ett paket som är kul att ha i vardagsbilen till banträffar och lite mer inspirerad körning. Att den mycket väl kan bli svårsåld senare, det köper jag däremot. För de pengarna skulle jag krävt mer, bilen är två (snart tre?) år gammal och av utgången modell. Detta är i sig dock inget som helst skäl till att tvivla på bilens skick etc. sett till exemplaret.

Just my .02...
Visa användare
184
Kalle m3
G32 640i GT beställd
535d Xdrive M-sport -16
520d Xdrive Touring-14
M3 -09 Cab
Hej,

Jag har varit på Bmw M3 utbildning och kört bilen ifråga. Jag personligen hade inte köpt den. Det finns nog en hel del grejor på bilen som börjar bli slitet.

Mvh Kalle m3
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
alexxx>> varför skulle en m3:a utan navi o pdc vara mer svårsåld??? Det är väl snarare körglädjen man är ute efter när man köper en sådan typ av bil snarare än att du är i behov av en vägvisare och en löjlig signal när du backar bilen....så resonerade i alla fall jag....det viktigaste för mig var skicket, få ägare, sv såld, låga mil, rätt färg bil/skinnklädsel....sedan navi eller inte kvittar för mig...när jag är ute så kör jag inte tittar på tv....för då hade jag typ köpt en S merca eller nått...
bomis> Ja så resonerar du!

Man lever bara en gång!
Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Håller med bomis helt å fullt...
Har hellre en bil utan vare sig navi lr pdc. Navin kan man köpa en 10ggr bättre än en orginalmonterad till 1/5 av priset och PDC gör ju kofångaren så förbannat ful... å en M3 köper man väl för att den är så förbannat läcker och för att man vill sladda runt på krokiga sommarvägar å runt gelleråsen några varv? Lr??

// Erik
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
>>Heinz_Keller....tack!
Förstår ni 2 inte resonemanget? Att en bil som saknar navi och div utrustning inte är lika attraktiv på begmarknaden som en identisk bil med all utrustning? Det säger sig självt, även om ni inte gillar utrustning i era egna bilar.

Heinz_Keller>> Kan inte tänka mig något snikigare än en M3 e46 med en ful eftermarknadsnavigator i framrutan:)

Man lever bara en gång!
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kalle m3 har en poäng, en förarutvecklingsbil har knappast gått några lugna landsvägsmil, hur många har inte kört skiten ur den?

Det ska den väl i och för sig tåla, men jag skulle inte köpa den heller.

Mvh
Har köpt bilen, och det var genomgången av BMW : inga fel hittades. Det var 5 st exakt likadana BMW som dom hade nu är det bara en kvar. Jag har med kört på Falkenbersbana med bilar och visst får dom gå lite men absolut inte som en tysk köpt M3 . Här kör man kansche max 140-150 km, kör på lite korner ibland mm.
Competision var ett paket från BMW för ca 40-60.000 till dom som inte hann köpa en CLS ( kom bara 10 st till swe). Skillnaden är: Styrning från CLS , samma utsände på fälgar som CLS, sport ratt, möjlighet till att nästan stänga av antisladsystem ( bara på banan ) + lite annat. Fart hållare är inte möjlig att ha på en Competision( iallafal ej original) . Jag tror att dom som köper en M3 och kansche får möjlighet att köra på banan heller köper en Competision än tittar på om den har navi.
Vi körde dom första 35 milen igår , allt funkat 100%.
Jag kan rapportera lite då och då så får vi se hur den är.
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Grattis rambo3swe!
Grattis till fin bil.

Jag vill också hålla med dem som tycker att navigation och PDC inte är någon fördel på den bilen. Jag skulle hellre vara utan. :-)
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Ser ut att vara en trevlig bil.
Sen kan ju en del tänka på att olika sorters utrustning är mer eller mindre lockande för olika personer. Det om något säger sig själv...

Jag tyckte det var trevligt om det följde med navi och pdc, men absolut inget som definitivt skulle avgöra om det blev ett köp eller inte.
Nu är min bil fullutrustad, men kommer exempelvis aldrig att använda telefonen som är inbyggd i bilen.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Grattis rambo3swe!

Men du får nog läsa på lite, CLS är en Mercedes!! ;-)

Mvh Jimmy

Gemini__
Mycket fin bil, blir nog många roliga mil bakom ratten =)
Länk så klart menade jag en M3 CSL , litet fel skrivning.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag är inte heller intresserad av navi, särskilt inte i en M3.

Grattis till bilen rambo :-)

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Tack värkligen fin bil! För att förtydliga : jag köpte bilen men min son som fick den! Men jag är bra sugen med och kommer säker köra med den ibland. Själv kör jag en S80 V8 Executive 07.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.