|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kolla Bilpriser.se där är det prisavdrag för Vit/Beige/Brun Länk Min Z3: Länk |
|
|
anmith, avdrag för vitt på exempelvis en ny "Etta" med m-paket tror jag knappast är att betrakta som en sanning. |
|
|
Vitt passar som sagt inte på alla modeller. Kan ni tex. tänka er en X3 eller en X5 i vitt?? ... inte jag i allafall. |
|
|
Håller med: Länk Fast X3 är inte snygg oavsett färg tycker jag! |
|
|
Nästa bil är vit - har redan beställt fälgarna. Såg några av Audis S-modeller i vitt i helgen. Grymt snygga! Nya X5-an är kanonsnygg i vitt enligt min mening. //Stefan |
|
|
Nu är frågan uppe i Teknikens Värld! Länk |
|
|
Står själv i valet mellan vit eller svart på en Audi S5. Hittills har alla sagt svart, men jag är tveksam. //Stefan |
|
|
Om det hade varit en A5 så hade både vit och svart passat. Men en S5 är alldeles för "aggresiv" för att vilja klä sig i vitt. |
|
| En S5 ska vara röd eller gul (varför inte?) enl mig! | |
|
vitt funkar på dyra nya bilar. vita dussinbilar ser direkt ut som hyrbilar, och vita äldre bilar ser ut som före detta hyrbilar. :) |
|
|
Har själv en vit Ådi och är helnöjd med färgvalet. Har länge diggat vitt och med tjänstebil var valet enkelt. Men det ska vara en riktig vit nyans och inte som Saab pissgulvita, får mig att tänka på en väl inpinkad blöja. En vit bil kräver lite mer skötsel för att se fräsch ut! Det är betydligt mindre risk för nyansskillnader vid lack. T.o.m. märkesverkstädernas inkompetenta lackarere reder ut det! Den här får min plånbok att öppna sig på vid gavel Länk /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Tycker personligen att färgvalet är svårast, har varit inne på vitt flera ggr men kan ej bestämma mig. Har någon av er "goa gubbar" tips om var man kan se eller söka snygga bilder på Audi s5. Har inte sett en vit a5/s5 verkligheten. Passar vitt till alulisterna, man kan ju inte få shadowline som på en BMW. Tacksam för era idéer om vilken färgkombination man ska välja även då inredningen. Har beställt Valcona-läder. //Stefan |
|
|
Har inte Audi det svarta optikpaketet till S5:an? /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Vet ej, ska kolla. Tack Johan. //Stefan |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Hade jag köpt helt ny bil hade jag valt en lättskött färg som exvis gråmetallic silvermetallic osv ljusa färger håller sig mycket fräschare när de blir till åren. En svart bil kräver nästan en recond av en riktig recondare en gång om året om man vill ha den tipptopp. Vita bilar är riktigt snygga, men kommer troligtvis att snart va omodernt igen. Får några år sedan hade jag en vit Volvo S70 fullt R utrustad var skitsnygg/fräsch men ingen mer än jag gillade färgen. Folk kunde inte förstå hur jag kunde lägga ner så mycket pengar på en vit bil. Jag gillade vita då och gör det fortfarande. Det är snyggt :) Hoppas på att få en vit bil nästa gång men ska man gå efter färgen när man köper begagnat får man nog lita sig fördärvad då min typ av bil sällan finns i vitt, jag menar en vit E38 hur vanligt är det? Men skulle vara riktigt coolt :) |
|
Smaken är som baken, men vitt tycker är en relativt normal färg. Någon som kommer ihåg 70-talets orgie i smaklösa färger? Diarrébrunt, neongrönt o.s.v.. Vid ett tillfälle hade jag två identiska Saabar som skulle bort. En vanlig röd med lite knack i vevlagren och sned framvagn och en neongrön som gick kanon, gissa vilken som såldes först? Letade faktiskt efter efter en vit e39:a bilar redan för en 3-4 år sedan, men utbudet var lite begränsat. Men den vita e38 förföljer mig i drömmarna.....hoppas att den är såld när jag har bestämt mig! /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
olja: Och jag som tycker att gamla Saab 900 Turbo i silvergrönt med de smala ekerfälgarna är klockrent :-) Vitt är såpass populärt idag så på kort sikt bör det knappast vara några problem. Är det tänkt att man skall behålla bilen under längre tid kanske man skall tänka mer konservativt och välja svart eller silver. Hade jag idagsläget köpt mig en ny Audi A4, A5 etc hade det absolut blivit en vit eller silver. Det som krävs på den vita är givetvis svarta högglanslister runt fönstren och stora fälgar. Audi är ju lite tvärtom jämfört med BMW, de tar istället extra betalt för kromade lister. |
|
|
Personligen tycker jag att vit är den överlägset fulaste färgen en bil kan ha, där en gammal rostig vit Volvo 740 är det ultimata antiklimax. När jag letar bilar (alla kategorier) väljer jag per automatik bort vita bilar, hur bra köp det än kanske är. Svart, silver, mörkblå (verkar vara vanligast på bmw) spelar ingan roll, bara inte vit! Ett undantag - en äkta limo _ska_ vara vit, och med mycket krom. Svart (eller någon annan färg för den delen) duger inte där. ;-) Men det är ju bara mina två cent. Jag måste tillstå att min vinröda är klockren på e39. Passar utmärkt med de kromade fälgarna också. :-D _ *****The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***** |
|
|
Har ägt många vita bilar. Kanon färg. Aldrig skitig som en svart/blå bil. Gillar vitt verkligen. Har mest vart slumpen som gjort att det blivit vita. Har oftast vart "klipp". (kanske fins en poäng där) Men har blivit mobbad många ggr för mitt färgval. Men men.. |
|
|
Jag fegade ur och valde fantomsvart. Får fö min bil i nästa vecka, ska bli grymt kul att se den i verkligheten. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.