|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Eftersom vita bilar blivit allt vanligare idag ställer jag frågan till er med vit bil idag. Känner ni att ni ångrat er efter ett tag? Att ni börjat titta på tex svarta eller blå bilar av eran egen modell och tänkt " fan ja skulle valt svart ändå" Lite nyhetens behag känsla som sedan svalnar? Tycker personligen att vita bilar är snygga på många modeller, även bilar man aldrig tittat åt förut. Själv ångrar jag valet av silvermetallic som jag har idag. Mvh! "the things you own end up owning you" |
|
Inget svar på din fråga, dock en fundering... Har en blå bil idag. Min andra... Älskar blått, men blir mer och mer fundersam om jag inte ska ha vit på nästa bil. Som du säger passar inte alla bilar i vit. Jag är inne på Golf GTI/R32, som ser otrolig snygg i vit. Svart och silver är SÅ vanligt idag att man kräks... |
|
BCR |
Har precis hämtat min nya Golf GTI-08 i candywhite. Färgen var aldrig något att tveka om. Busbilar ska ju vara i unilack dvs ej metallic. Vit är dessutom en klassisk GTI-färg, se nedan Länk Kan bara rekommendera vitt eller som Clakson i Top Gear uttrycker det "-White is the new silver". Nya GTI är dessutom ett klart bra alternativ till BMW... BCR |
Njuren |
Börjar nästan tro på spöken, 2st användare som nämner GTIn! Varför jag överhuvudtaget startade denna tråd var pga att jag ägnat 1månad på att specat och klurat på om jag ska ha en candyvit eller Magicsvart GTI!! Vit kanske är svaret?? =)) Mvh "the things you own end up owning you" |
|
Har en alpin-vit E46 touring,tvättade igår o javisst på vägen hem cirka 3km. så blev den prickig men... Jag ångrar inte valet av kulör,helt underbart snygg o en eyecatcher. M Flygpursern |
|
|
Nån ny bil har jag inte, men däremot en vit. Jag har verkligen inte ångrat mig och lär inte göra det heller. Är det något jag är trött på så är det alla gråa/silverfärgade bilar! Så jag hade lätt valt den vita.. |
|
|
Ni som blivit less/ångrat erat färgval "lyft" bilen med ett set nya fälgar med lämplig sänkning! :-) så blir det skoj igen Mvh Danne |
|
| Vitt är snyggt, men risken finns att man ångrar sig. Dock har jag svårt att föreställa mig att man skulle kunna ångra sig om man valde svart. | |
|
Har inte ångrat mig en minut. Visst syns smutsen snabbt nu på vintern och frekventa tvättar krävs, men den är ändå inte i närheten av så jobbig som de svarta bilar jag har haft innan har varit. Tycker Vit är den i särklass snyggaste färgen på E90 och dessutom att just E90 är en av de bilar som passar absolut bäst i vitt. Hade kunnat tänka mig röd också. Har tröttnat fullständigt på metallic-lacker, det är så jäkla snyggt med en välpolerad solid lack, där det är lystern i lacken som ger djupet i den, inte massa inblandade metallspån. |
|
|
det finns en liten hake med vita bilar, och det beror på hur länge man har den, men med tiden kommer lite bruna kanter av rost vid dörrkanter och tröskelkanter och avhjälper man inte det genast så ser bilen väldigt misskött ut medan en mörkare bil trollar bort detta och ser betydligt fräschare ut, men naturligtvis så behöver den exakt samma skötsel bara det att ur skönhetssynpunkt kan den mörka vänta lite tills bättre tillfälle ges men det gäller knappast för den vita, men dessa synpunkter hör man aldrig men jag känner igen fenomenen mvh Uffe/bildock |
|
| Jag ångrar inte att Jag valde vitt på min 325:a, fast den är uskigt snygg i blåmetallic med. När Jag nu beställt ännu en vit bil så känns det kanske som att man skulle valt nåt annat på 325:an. Den nya bilen passar helt enkelt bäst i vitt så där finns inget alternativ. | |
|
Jag har haft min sedan sept-06, och gillar den fortfarande skarpt: Länk ...men jag är ganska säker på att den inom max 2 år kommer att bli svårsåld (eller nervärderad vid ev inbyte)...så min "plan" är att inom 1 år byta bil...kanske till svart, det fungerar ju alltid, precis som silver... :) ...och på tal om det, så har jag haft en silvermetallic tidigare (se länk nedan), och det är ju en oerhört tacksam färg, men fy vad trött man blev på "vanlighet-faktorn"... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
På tal om golf gti i vitt :-) Jag lägger ögonen på kvartets senaste tillskott varje dag när jag går förbi och GTI n är läcker med vitt!! Ett par svarta fälgar på den sen är det klart... Mpower |
|
|
Just vita BMW är dödsläckert, hade en vit E34 en gång. Saknar den just för färgen |
|
|
Jag köpte nyligen en 207 RC och funderade då på en vit, men valde istället en Shark Grey som är supersnygg unik kulör för RC:n Har inte ångrat det en sekund idag när man ser alla vita bilar! Tror att vitt är en snabbt övergåeende fluga! Varenda hantverkare har ju en vit skåpbil! Länk Min Z3: Länk |
|
|
Vitt i all ära men ska man vara riktigt het idag är det väl mer de gamla hederliga sjuttiotalsfärgerna som gäller. Tänk Opelorange eller guldbrunmetallic eller liknande. Låter skumt men hade någon köpt en vit bil för fem år sedan hade man ju bara skakat på huvudet. Som biinlägg kan jag berätta om min kompis som bodde i Bhutan i Himalaya. Han köpte glatt en röd jeep innan han kom dit men den var helt omöjlig att sälja sedan när han flyttade därifrån. Det visade sig att de enda som hade röda bilar i Bhutan var vissa munkar och kungen. |
|
Njuren |
frejo: Du tänker på Fahrenheit modellen Länk =D "the things you own end up owning you" |
|
Njuren: ...är något gjort med motorn också i "Fahrenheitar'n"...och inte bara färgen, nackstöden mm :) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Om jag ångrar mitt val ? Inte det minsta, den är fortfarande lika vacker, om inte vackrare... :) Och den är fortfarande ganska ovanlig enligt min uppfattning. |
|
|
"Jag ångrar ingenting" :D Vitt är fortfarande snyggaste färgen till 1-serien i mina ögon, exklusive Carbon-schwartz till den löjligt högt prissatta 130i Limited Edition. Mvh, /Wille |
|
| Rost tror jag inte man behöver bekymra sig för när det gäller VAG-bilar. Min pappas TT -00 har nu gått över 15000mil och det finns inte en tillstymmelse till rost någonstans trots annars slitet och halvskabbigt skick! Föräldrarna har även en röd GTI men jag måste säga att vit ser riktigt läckert ut på den! Go for it! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.