|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Btw.. föredrar faktiskt takluckan framför ac. Men å andra sidan bor vi ju inte i spanien med typ 30grader varmt. | |
|
Riktiga bilar har både Klima och taklucka. Klima är billig att fixa om det är kondensor, 850kr för kondensorn och 750-2500kr för fyllning, kompressor är dyrare, säg 2-3tkr = för 5papp har man fungerande a/c om både kompressor och kondensor är trasiga. Så klart om du gör jobbet på egen hand, men kan man byta däck kan man laga kliman:) Fredde: s Touring är perfekt, den har allt du vill ha exiz:) S |
|
|
Stephan735i: Fredriks touring är inte alls perfekt, den saknar bakruta, baksäte, stereo OCH är manuell.... Iofs, det manuella kan jag leva med ;) På plussidan har den helskinn sportstolar och dubbla takluckor, något jag saknar :) |
|
|
Om du letar efter en bil att inte köra så många mil med, så tycker jag du kan kolla efter en bil som kan dra lite mer soppa eftersom det ändå inte kommer gå åt så mycket, bensinen blir den lilla biten av bilkostnaderna. (500 mil och 2 deciliter extra kostar ca 1200:- per år. Alltså behöver du inte köpa en med vanos. Så fördelen för dig är att du kan köpa en bil som inte så många andra kan köpa, altså en som drar lite mer soppa, hitta en och pruta pga att den är dyr i drift :) Dessutom tycker jag du skall leta efter en med inte för trångt i motorrummet för då är det störst chans att du vågar dig på att meka själv, alltså sikta helst på en bil med bara fyra cylindrar. Dessutom kan det vara bra att börja med en bil utan AC för har du väl vant dig vid AC är det svårt att köpa en utan. Visst är det trevligt med AC, speciellt med svart skinninredning, men AC behövs mest för att hålla skrikiga ungar lugna, kör man själv kan man ha rutan nere/takluckan öppen. Dessutom, ju mindre utrustning ju mindre som kan krångla. Då kan det bli tid och pengar över till att hålla bilen fräch. /Mats J |
|
|
exiz; Du vet ju att den lämnas in för att ordna alla dessa detaljer, stereo finns. Den är bara inte monterad. Tror du får den till bra pris dessutom:) Och nu erkände du ju att manuell är ok = den är perfekt!::) |
|
| Vem är Fredde!? =) | |
|
Mats J: Du har helt rätt... dock vill jag ha en bil som är hyfsat billig att försäkra då jag är tjej och enbart 22 (snart 23) år gammal. En 540iT tex är garanterat snordyr att försäkra på mig :( Stephan735i: Jo, jag vet... men ändå.... fan inte försöka övertala mig nu... Dessutom vet vi jue hur Fredrik kör med bilen :P *hintar åt börnisen i onsdags* tvesovla: Fredde är en vän till Stephan735i. |
|
|
tvesovla: "Fredde" räcker upp handen:) Här är den omtalade bilen: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Att blåsa ut motorn är bara nyttigt och däck går att byta ;) ExiZ: varför just E34? annars är ju tex E36 en lättare bil som inte kräver lika mkt motor för att bli rolig. Lite billigare att äga alltså. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Min är nog nått åt hållen det du söker, kan jag bara sparka liv i A/C kanske det kan vara intressant? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.