|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Jag håller inte alls med vissa av er här. Tycker som Maten att det blev ett lyft i.o.m faceliften. Jag och min dotter lånade en X3 20xd när vi körde till fjällen i vintras. Gillade bilen skarpt, dels för bra vägegenskaper och för att man kom upp några decimeter. Mycket bekväm och dessutom riktigt snål. //Stefan |
|
|
Designen var ett av de starkaste skälen till att jag och frugan slog till på en X3! Sjukt snygg, tycker vi. Efter enbart två månaders ägande känner jag mig fortfarande barnsligt glad varje gång jag rattar bilen. Husvagnen på nästan 2 ton märks knappt, vilken dragbil! Jonas |
|
|
Gör mitt första inlägg efter en del smygsurfande som gäst på sidan. Med stor sannolikhet så blir jag ägare till en x3 2,5i -04 denna vecka. Har kikat in denna: Länk Under telefonkontakt med säljaren så lät det mesta positivt. Jag vet att det går att finna billigare bilar på blocket/nätet men denna ligger relativt nära mig samt att det känns bättre att köpa från firma. Två saker som han inte kunde svara på men som jag misstänker är att det är sportstolar samt sportratt på denna bil. Kan ni som är mer kunniga inom området dementera eller bekräfta detta? Berätta gärna om ni ser något spec på bilderna som inte är tagit med i annonstexten. Utöver det så undrar jag självklart om det är något mer man bör vara uppmärksam vid provkörning av denna bil? Något spec med 2,5i motorn eller den manuella lådan? Har självklart kollat in forumet men om det är någon som har något att tillägga är ni mer än välkomna. tack på förhand. |
|
|
Hej! Ny X3-ägare som jag är så får du ta detta med en nypa salt. Jag tror inte att det är sportstolar i din bil - däremot sportratt. För övrigt tycker jag att priset är helt OK. Om du klarar dig utan dragkrok och automat så är det väl bara att slå till!? Lycka till! Jonas |
|
|
Hej! Kontrollera: Vad det är för Steropaket Om det är verkligen har klimatanläggning Finns farthållare Annars är det bara ta ett provtur. Owjan |
|
|
Tack för svaren McJonas och Owjan. Har fått tillbehörslista och stereopaketet skall vara Buisness cd/stereo samt Automatic air conditioning. Fathållare ingår väl i multifunktionsratten? Iaf så kommer provkörning att ske idag, om det gillas så blir det köp. Dragkrok samt motorvärmare kommer att installeras samt att lacken hade släppt lite vid railsen, något som också skulle åtgärdas. |
|
|
Märkte att jag uttryckt mig jäkligt virrigt. Enligt "optionslistan" så har den (bla): 662 Radio bmw buisness cd. 534 Automatic air conditioning. |
|
|
lofgren: Jag har för mig att man kan köpa multiratten utan farthållare men säljaren insisterade på att det fanns farthållare trots att specen från bmw endast sa multiratt. Farthållare var ett absolut krav från min sida och visst sitter det farthållare i bilen, trots att den inte är omnämnd i specen. För övrigt ser det inte ut som sportstolar. //Stenback |
|
|
Den har farthållare, vanliga standardstolar och är numera i min ägo, eller iaf när railsen är omlackade samt att dragkrok och motorvärmare är installerade. Trist bara att jag inte kommer kunna köra den förrän ca 10 dec=/ |
|
|
Stort grattis, du kommer inte att ångra dig! I helgen var familjen ute på en lite längre husvagnstur för första gången med vår X3:a. Den gick som ett lok- mycket roligt att köra! Dåligt att det inte fanns motorvärmare - det saknar vår också! Har du någon prisuppgift på vad det kostar att montera? Grattis igen! Jonas |
|
|
Hej! Grattis, nu kör du världens bäst bil. Jag saknar också motorvärmare. Vilken typ ock kostnad? Det kanske finns andra ställen som gör jobbet billigare, Några tips någon? Owjan |
|
|
Jag har defas blockvärmare samt grenkontakt. Har tyvärr inte haft tillfälle till att testa ännu. Jag har fått prisuppgift på runt 5000 kr för material samt montering. //Stenback |
|
|
Det är märkligt att det inte finns någon dieselvärmare som passar till 2.0d (177hk). BMW har ingen egen och Eberspächer har ingen monteringsats som passar. "BMW six appeal" |
|
| Hade vissa funderingar kring X3 vid senaste bilbytet men efter en provkörning så blev jag väldigt övertygad om att det inte var min typ av bil. Betydligt tråkigare än E91, och inga andra fördelar eller positiva egenskaper i mitt tycke. Ska dock erkänna att jag troligtvis inte kommer att köpa några fler E90 eller E91 heller i framtiden efter att ha gått över till E60 och E61. I mitt tycke stora skillnader i komfort. Eller jo, en E93 att använda soliga dagar skulle jag förstås kunna tänka mig, men inte som bruks eller pendlarbil. | |
|
Då vart man ägare till en X3. De 60 milen hem till Umeå avverkades utan problem med ett leende på läpparna. Det tog inte länge innan jag hittade mig till rätta med alla el-inställningarna i sportstolarna. De adaptiva xenonljusen lyste upp tillvaron i höstmörkret och ibland blev jag nästan bländad av mitt eget ljus i skyltarna. Panoramataket gav ett behagligt månsken i kupén. I Sundsvall lyckades jag även peta i sportläget på automatlådan och trodde för ett tag att jag tog fel bil när jag stannade och tankade. Jag måste säga att jag är mer än nöjd med denna bil! En kompis som först var negativ till X3, trodde inte att det var samma bil när han fick se din "live", mycket snyggare i verkligheten! Upplevdes inte heller för stötig, med 18" och sportpaket, som vissa påstått, utan gick hur mjukt och fint som helst. Det som ligger på "att göra listan" är att lägga på en ljus toning. En fråga. När är det dags för inspektion 2? Hälsningar Andreas |
|
|
Hej! Funderar på att köpa en X3 2.0d. Någon som vet om en normalstor barnvagn får plats på längden i bagaget. |
|
|
Andreas, sportläge på automaten? Det har jag pinsamt nog missat, för det borde väl finnas på min X3 också... När du startar bilen står det i displayen på instrumentpanelen hur många mil som återstår till nästa inspektion. pew, jag la in en sulky på längden i helgen, och det var precis att den fick plats... MvH / Jonas |
|
|
På min 735:a hade jag en knapp för sportläge, men i denna så petar man bara växelspaken till höger i drive och vips så har du sportläge med valmöjlighet att växla manuellt. Jepp, över tvåtusen mil till nästa service, känns fint! Men det jag egentligen undrade över var om inspektion 2 (vilket är en lite större service) görs runt 10- eller 12 tusen mil? Fick även lära mig att nolställa RDC vid byte till vinterdäck idag ;-) |
|
|
*växelspaken till vänster ska det givetvis vara! Skyller på trötthet :-p |
|
|
OK, då känner jag mig lite mindre pinsam. Om jag förstått BMW service korrekt så är det två olika typer av service som görs; Inspektion 1 & 2. Mellan varje inspektion sker ett vanligt oljebyte. I undantagsfall kan oljebytet hoppas över om bilen körs väldigt få mil under lång tid. Alltså bör inspektion 2 kunna ske vid väldigt olika miltal om jag förstått rätt? Min egen bil har gått ca 7700 mil och indikerar service om ca 1600 mil, tror jag. Då är det dags för insp. 2, som alltså är den stora av de två inspektionerna. Hoppas det blev rätt nu... MvH / Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.